Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bose: "Vi säljer inte din information"

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Bose svarar till 99mac angående uppgifterna att företagets hörlurar samlar in data från användare.

Läs hela artikeln här

Vilseledande svar

Ursprungligen av Bose:

I appen Bose Connect lyssnar vi inte på din kommunikation, vi säljer inte din information och vi använder inte något av det vi samlar in för att identifiera dig - eller någon annan - vid namn.

Vilseledande svar!
Bode säljer inte min information men kanske information om mig och vilken musik jag lyssnar på?

Bode identifierar mig inte vid namn men kanske med något annat som mejladress, personnummer eller annat unikt id?

Citat:

..lyssnar vi inte ... vi säljer inte .. vi använder inte

Men vad är det ni gör då?

Det bästa sättet att blidka alla (föredetta?) kunder vore väl att presentera den förhoppningsvis ytterst utmärkta anledningen till att informationen samlas in överhuvudtaget – Hur tjänar en Bose-kund på att informationen samlas in?

Äntligen behöver jag inte sitta i fredagsfyllan och dela spellistor på Facebook. Det sköter Bose: "It's a feature!".

  • Medlem
  • International user
  • 2017-04-25 18:15
Ursprungligen av gabriela:

Men vad är det ni gör då?

Det bästa sättet att blidka alla (föredetta?) kunder vore väl att presentera den förhoppningsvis ytterst utmärkta anledningen till att informationen samlas in överhuvudtaget – Hur tjänar en Bose-kund på att informationen samlas in?

Var står det att de samlar in överhuvudtaget?

Ursprungligen av zappee:

Var står det att de samlar in överhuvudtaget?

se länken.

Citat:

.. vi använder inte något av det vi samlar in för att identifiera dig ...

  • Medlem
  • 2017-04-25 19:37
Ursprungligen av gabriela:

Men vad är det ni gör då?

Det bästa sättet att blidka alla (föredetta?) kunder vore väl att presentera den förhoppningsvis ytterst utmärkta anledningen till att informationen samlas in överhuvudtaget – Hur tjänar en Bose-kund på att informationen samlas in?

Jag kan tänka mig mycket nyttigt att samla in för produktutveckling. Till exempel vilken volym/equalizer som används, vilken musik som är populärast, allt för att optimera hörlurarnas audiodesign. Men systemet för detta kan ju också vara regelrätta affärshemligheter i syfte att hålla konkurrenter stångna. Alltså kan de inte enkelt redovisas för då kan metoden kopieras. Det blir en avvägning, ska man vara transparent för en del kunders skull, eller ska man utveckla sin produkt så bra som möjligt och därmed tjäna så mycket pengar på den som möjligt. Nya tider ger nya utmaningar för företag. Jag säger inte att det är enkelt, hoppas ingen gör det.

1
Bevaka tråden