Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vi packar upp Samsung Galaxy S8 Plus

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2017-04-22 23:19
Ursprungligen av _empty:

Om 2 månader när du glömt vattna ditt gräs och kommer krypande, lovar jag vi inte ska håna dig.

Nja inte innan lanseringen av iPhone 8 i varjefall men jag tror att han är hooked som jag blev när jag slapp att andra bestämde hur min lur skulle vara konfigurerad och fick riltig valfrihet ?

Ursprungligen av _empty:

Om 2 månader när du glömt vattna ditt gräs och kommer krypande, lovar jag vi inte ska håna dig.

Skriver från iPhonen nu innan den packas ner, jag kommer byta den dagen Apple släpper en minst lika bra lur ?
Varför hålla så hårt om ngt som är sämre, bara för de är från Apple ?
Kommer köra Samsungen tills iPhone 8 presenteras och om den lever upp till förväntningarna så byter jag säkerligen tillbaka! Men har svårt att tro att Apple kommer revolutionera, den tiden känns förbi. Men framtiden får utvisa, ingen är gladare än jag

Ursprungligen av PaO:

Nja inte innan lanseringen av iPhone 8 i varjefall men jag tror att han är hooked som jag blev när jag slapp att andra bestämde hur min lur skulle vara konfigurerad och fick riltig valfrihet ?

Vad för valfrihet? Jag körde android i två månader och kände inte av någon valfrihet.

  • Medlem
  • 2017-04-23 00:16
Ursprungligen av _empty:

Vad för valfrihet? Jag körde android i två månader och kände inte av någon valfrihet.

Vilken telefon testade du som du inte gillade?

Ursprungligen av PaO:

Vilken telefon testade du som du inte gillade?

S7edge

  • Medlem
  • 2017-04-23 00:48
Ursprungligen av _empty:

S7edge

Om man bortser från Edge skärmen och det yttre så kan du ju konfigurera luren med appar, widgets och themes precis efter tycke och smak. Passar det inte så kan man installera en launcher. Sedan finns nedanstående för att nämna något

Tex
Splitscreen
Always-on
Widgets
Nattklockan
SD Kort
Trådlösladdning
Snabb trådlösladdning
Filhantering
Themes
Gestures
Kalibrering av skärmen
Tillgänglighet
USB OTG
Wifi direct
NFC
Mm
Man har olika åsikter om vad som passar en bäst men att säga att S7 Edge inte har fler valmöjligheter än tex iPhone 7 är inte vad jag skulle säga ?

Edit: Har precis ändrat om hela min lur med nytt upplägg på paneler då jag ser på informationen annorlunda nu. Att göra, Kalender, Kommunikation, Media allt har jag flyttat runt med ikoner och widgets för att passa hur jag använder telefonen idagsläget. Det hade jag inte kunnat göra med en iPhone. Det är vad jag tycker är valfrihet

  • Medlem
  • 2017-04-23 11:15
Ursprungligen av @ndreas:

Hämtade hem min S8:a igår och det känns kvalité rakt igenom. Sjukt snygg och jag slipper byta min Brodit hållare för iPhone 7, passade perfekt. Känns mindre att hålla i än iPhone 7 samtidigt som skärmen är sjukt bra. När jag nu håller i iPhone 7 så känns den som en telefon som är redigt gammal i formspråket. Klumpig och liten skärm!
Att se på YouTube, streama filmer mm på skärmen och fylla ut skärmen får man känslan av att vara i filmen! Trots jag har 78" UHD Tv som jag tycker är för liten Så har jag aldrig fått den känslan innan på en mobilskärm, så 10/10 för skärmen. Där har Apple en hel del att göra! På ngt sätt har de fått till designen så den känns lövtunn trots den inte är det, märkligt. Bra jobbat Samsung.

Efter kört Switch appen så har jag nu överfört 17000+ bilder till Google Foto och mina SMS, Kalender, bokmärken, kontakter är nu i telefonen.
Ingen Facetime men å andra sidan så har FB nu en bra lösning för detta, vad saknar jag mer ? Apple loggan där bak kanske, annars finns inget att sakna från iOS & iPhone 7 i alla fall.

Köp en DeX station som laddare och kör på din 78 tummare ?
Jag blev faktiskt imponerad

https://youtu.be/L_w38ApPtis

När jag ser en galaxy S8 Brevid en jetblack iPhone 7 så är jag inte längre lika imponerad, försöker inte vara Apple-sheep nu men iPhonen är lika läcker och när man dessutom ser att 9/10 av alla appar ger S8an samma bezels blir det lite poänglöst.
Innan android anpassat sina appar kommer ju iPhone 8 ha släppts för längesen.
https://youtu.be/eI1rLx_aXlg

  • Medlem
  • 2017-04-23 12:09

Jag håller med @mackan1984, Samsung Galaxy S8 är en mycket elegant produkt, men de svarta bezel-ytorna förstör ju hela användarupplevelsen. Idén med nästan inga bezels blir i stället stora feta kanter i och med längden på telefonen. Nu får vi snart se hur många appar som faktiskt anpassas till den konstiga skärmen.

Ursprungligen av WiFi:

Jag håller med @mackan1984, Samsung Galaxy S8 är en mycket elegant produkt, men de svarta bezel-ytorna förstör ju hela användarupplevelsen. Idén med nästan inga bezels blir i stället stora feta kanter i och med längden på telefonen. Nu får vi snart se hur många appar som faktiskt anpassas till den konstiga skärmen.

bezel-ytorna ? jag har inga sådana kanske för jag valt att utnyttja hela skärmen i alla appar då. Inget jag märker av. Så hade väl iPhone ett tag också om jag minns rätt. Nej skulle aldrig gå tillbaka till iPhone skärm i alla fall den saken är helt säkert

Ursprungligen av Mackan1984:

När jag ser en galaxy S8 Brevid en jetblack iPhone 7 så är jag inte längre lika imponerad, försöker inte vara Apple-sheep nu men iPhonen är lika läcker och när man dessutom ser att 9/10 av alla appar ger S8an samma bezels blir det lite poänglöst.
Innan android anpassat sina appar kommer ju iPhone 8 ha släppts för längesen.
https://youtu.be/eI1rLx_aXlg

Jag har båda bredvid mig iPhone 7 Jet Black 256 och S8.. När du startar upp iPhonen och ser skärmen med de stora kanterna så faller iPhonen direkt. De är som natt och dag, vill nog påstå att Samsungen är betydligt skönare att hålla i också, trots större skärm.
Samsungen känns betydligt tunnare vilket är grymt hur de fått till formspråket.
Svart blank baksida som du inte behöver slå in i skydd för att den inte skall repas då du bara tittar på den, en trevlig nyhet som Apple borde ta till sig

Hoppas inte för mkt på iPhone 8! Om Apple håller sin uppdateringstakt med alla nya innovationer så kanske i bästa fall du får några nya bakgrundsbilder
Nej men de har ju köpt paneler från Samsung! Dock tror jag inte de är i klass med Samsungs egna, samtidigt som jag tror inte Apple får till edge to edge, sedan kommer appar också att ta tid innan de anpassas till nya skärmen om de inte gör en annan pixelslösning, de är ju bra på att fuska till det 4K verkar ju dock inte vara Apples grej så vi får väl se vad den kommer ha för upplösning och skärmstorlek samt fysisk storlek.

  • Medlem
  • 2017-04-23 12:53
Ursprungligen av @ndreas:

[...]

Hoppas inte för mkt på iPhone 8! Om Apple håller sin uppdateringstakt med alla nya innovationer så kanske i bästa fall du får några nya bakgrundsbilder
Nej men de har ju köpt paneler från Samsung! Dock tror jag inte de är i klass med Samsungs egna, samtidigt som jag tror inte Apple får till edge to edge, sedan kommer appar också att ta tid innan de anpassas till nya skärmen om de inte gör en annan pixelslösning, de är ju bra på att fuska till det 4K verkar ju dock inte vara Apples grej så vi får väl se vad den kommer ha för upplösning och skärmstorlek samt fysisk storlek.

Jag har stora förhoppningar på nästa generation och jag är säker på att Apple kommer lyckas. Apple kommer förmodligen (om man ska tro på ryktena) inte få någon edge-display, och sen är det väl en definitionsfråga vilken som är innovativ eller inte. Jag hade inte klarat mig utan 3D Touch som är en väldigt åtråvärd funktion i Safari och på hemskärmen. Vi alla har ju våra personliga preferenser, hur bra och populär iPhone 8 blir får framtiden avgöra. Men gissningsvis så kommer den sälja jävligt bra den också.

Ursprungligen av @ndreas:

Jag har båda bredvid mig iPhone 7 Jet Black 256 och S8.. När du startar upp iPhonen och ser skärmen med de stora kanterna så faller iPhonen direkt. De är som natt och dag, vill nog påstå att Samsungen är betydligt skönare att hålla i också, trots större skärm.
Samsungen känns betydligt tunnare vilket är grymt hur de fått till formspråket.
Svart blank baksida som du inte behöver slå in i skydd för att den inte skall repas då du bara tittar på den, en trevlig nyhet som Apple borde ta till sig

Hoppas inte för mkt på iPhone 8! Om Apple håller sin uppdateringstakt med alla nya innovationer så kanske i bästa fall du får några nya bakgrundsbilder
Nej men de har ju köpt paneler från Samsung! Dock tror jag inte de är i klass med Samsungs egna, samtidigt som jag tror inte Apple får till edge to edge, sedan kommer appar också att ta tid innan de anpassas till nya skärmen om de inte gör en annan pixelslösning, de är ju bra på att fuska till det 4K verkar ju dock inte vara Apples grej så vi får väl se vad den kommer ha för upplösning och skärmstorlek samt fysisk storlek.

Samsungs innovationer har ju inte revolutionerat smartphonen heller direkt ?
Den har allt annat som andra erbjuder också.
Bezel-less smartphones har ju funnits sedan 2014.
DeX, bixby, trådlös laddning, snabbladdning osv osv är ju inga nya eller speciellt revolutionerande nyheter, snarare ett start på krig mot Google ?
Dock så är deras led-skärmar det bästa.
Ja Apple brukar ta en pixel-lösning för att apparna ska uppdateras sömlöst och jag litar på att de gör det denna gången också.
Om det blir 2K eller 4K får vi se.

Det som talar för Apples frammarsch vad gäller led är att kineserna börjar knäcka nöten och de snart kan köpa en verksamhet där.

Bakgrundsbilder på min iPhone är alltid ett av mina foton, men om du älskar att mixtra med hemskärmen förstod jag inte varför du väntat tills nu med att byta från iOS.
Hemskärmen är det jag minst jag tittar på ?

Ursprungligen av Mackan1984:

Samsungs innovationer har ju inte revolutionerat smartphonen heller direkt ?
Den har allt annat som andra erbjuder också.
Bezel-less smartphones har ju funnits sedan 2014.
DeX, bixby, trådlös laddning, snabbladdning osv osv är ju inga nya eller speciellt revolutionerande nyheter, snarare ett start på krig mot Google ?
Dock så är deras led-skärmar det bästa.
Ja Apple brukar ta en pixel-lösning för att apparna ska uppdateras sömlöst och jag litar på att de gör det denna gången också.
Om det blir 2K eller 4K får vi se.

Det som talar för Apples frammarsch vad gäller led är att kineserna börjar knäcka nöten och de snart kan köpa en verksamhet där.

Bakgrundsbilder på min iPhone är alltid ett av mina foton, men om du älskar att mixtra med hemskärmen förstod jag inte varför du väntat tills nu med att byta från iOS.
Hemskärmen är det jag minst jag tittar på ?

Hemskärmen antyder jag på MacWorlds rykte om nya iPhone 8 där de stod att de kommer nya bakgrundsbilder! Lite komiskt för de känns lite så faktiskt iPhone 7 skulle också vara en stor release vad fick vi? ja inte mkt mer från vad 6s hade.
Men visst iPhone 7 är grym lur på många sätt, det är skärmen som förstör hela telefonen för mig. Samtidigt som iOS börjar bli ganska tråkigt, de har sett likadant ut nu sedan starten i princip! Ett mörkt Tema hade ju gjort hur mkt som helst, men inte ens det kan de släppa utan man skall vänta 2-3 år!
Den som gillar att vänta köp iPhone!

Det handlar om en lur och de är ju bara köpa den man gillar varför ens försvara den ena eller den andra ? Jag har haft varenda iPhobe modell som släppts och kände att det är för lång tid kvar till 8:an släpps och jag börjar bli trött på för liten skärm, många av mina kollegor har S7 osv med större skärmar och jag vägrar köpa en 7Plus som jag också haft! Så då var S8:an en välkommen kandidat fram tills iPhone 8 släpps. Men då man lätt fastnar med bättre produkter så vill det till att Apple släpper en helt kantlös skärm och minst lika bra

  • Medlem
  • 2017-04-23 13:37
Ursprungligen av Mackan1984:

När jag ser en galaxy S8 Brevid en jetblack iPhone 7 så är jag inte längre lika imponerad, försöker inte vara Apple-sheep nu men iPhonen är lika läcker och när man dessutom ser att 9/10 av alla appar ger S8an samma bezels blir det lite poänglöst.
Innan android anpassat sina appar kommer ju iPhone 8 ha släppts för längesen.
https://youtu.be/eI1rLx_aXlg

Smaken är ju olika och inget är rätt eller fel ?
Men om man kollar på klippet så ser man att S8 får med mer information tack vare designen

Ursprungligen av PaO:

Smaken är ju olika och inget är rätt eller fel ?
Men om man kollar på klippet så ser man att S8 får med mer information tack vare designen

Ja den appen är ju rätt kalibrerad men exempelvis spel som kräver mer jobb kommer ta tid att ordna.
Som denna bild S8+ vs ip7+

Mi mix får ju ut mer info med sin 16:9 skärm exempelvis.

Senast redigerat 2017-04-23 14:29

iOS och iPhone 7 har ju funnits ute ett bra tag nu så de är klart det är optimerat, S8:an har knappt kommit och de kommer nog bli bättre när appar osv blir mer optimerat allteftersom. Oavsett så handlar det om millisekunder hit och dit, ganska ointressant i mitt tycke! Processorn är bättre i S8:an sedan att man kan köra en trimmad 240 för de som tycker det är kul.. kör på det (y)

Ursprungligen av @ndreas:

Hemskärmen antyder jag på MacWorlds rykte om nya iPhone 8 där de stod att de kommer nya bakgrundsbilder! Lite komiskt för de känns lite så faktiskt iPhone 7 skulle också vara en stor release vad fick vi? ja inte mkt mer från vad 6s hade.
Men visst iPhone 7 är grym lur på många sätt, det är skärmen som förstör hela telefonen för mig. Samtidigt som iOS börjar bli ganska tråkigt, de har sett likadant ut nu sedan starten i princip! Ett mörkt Tema hade ju gjort hur mkt som helst, men inte ens det kan de släppa utan man skall vänta 2-3 år!
Den som gillar att vänta köp iPhone!

Det handlar om en lur och de är ju bara köpa den man gillar varför ens försvara den ena eller den andra ? Jag har haft varenda iPhobe modell som släppts och kände att det är för lång tid kvar till 8:an släpps och jag börjar bli trött på för liten skärm, många av mina kollegor har S7 osv med större skärmar och jag vägrar köpa en 7Plus som jag också haft! Så då var S8:an en välkommen kandidat fram tills iPhone 8 släpps. Men då man lätt fastnar med bättre produkter så vill det till att Apple släpper en helt kantlös skärm och minst lika bra

Jag kan hålla med om vissa aspekter men android mobiler tävlar mot varann.
iOS har egentligen ingen direkt konkurrent, vattentäta smartphones kom mycket tidigare till android pga den konkurrensen.
Sony om jag inte minns fel.
Det bästa med iPhone är ju att för varje del de implementerar behåller de den funktionen. (Räkna bort 3.5-ljudet, har inte använt det på ett tag även om jag har en SE)
Galaxy S6 tog ju t ex bort många funktioner de hade innan.

Så har du investerat såpass som mig i deras ekosystem så sitter jag hellre med samma iPhone tills den uppdaterats till tillräckligt nya funktioner tills mitt ha-begär nått sin gräns.

  • Medlem
  • 2017-04-23 13:54
Ursprungligen av Mackan1984:

Ja den appen är ju rätt kalibrerad men exempelvis spel som kräver mer jobb kommer ta tid att ordna.
Som denna bild

Mi mix får ju ut mer info med sin 16:9 skärm exempelvis.

Ja men du jämförde med iPhone 7 plus och tyckte att designen var bättre på iPhone 7 plus än S8 plus eller har jag uppfattat dig fel?

Ursprungligen av Mackan1984:

Så har du investerat såpass som mig i deras ekosystem så sitter jag hellre med samma iPhone tills den uppdaterats till tillräckligt nya funktioner tills mitt ha-begär nått sin gräns.

Jo jag har också ett ekosystem av Apple prylar:
Apple Watch. Air Pods. iPad. Apple TV 4. Macbook Pro, Airport, osv. Men min S8:a är ju mer kompatibel än min iPhone 7 då S8:an har USB C som även min dator har Lite ironi men jag hoppas iPhone 8 får USB-C också! Jag lär byta när den väl kommer, men det är ju som sagt ett bra tag kvar och jag kan leva utan Facetime och iMessage ett tag, har ju det på mina andra enheter.

  • Medlem
  • 2017-04-23 14:03
Ursprungligen av WiFi:

Jag håller med @mackan1984, Samsung Galaxy S8 är en mycket elegant produkt, men de svarta bezel-ytorna förstör ju hela användarupplevelsen. Idén med nästan inga bezels blir i stället stora feta kanter i och med längden på telefonen. Nu får vi snart se hur många appar som faktiskt anpassas till den konstiga skärmen.

Med tanke på att Samsung arbetat tät ihop med Google angående formatet 2:1 så skulle inte jag vara orolig. Intressant om iPhone 8 får 16:9?

  • Medlem
  • 2017-04-23 14:08
Ursprungligen av Mackan1984:

Jag kan hålla med om vissa aspekter men android mobiler tävlar mot varann.
iOS har egentligen ingen direkt konkurrent, vattentäta smartphones kom mycket tidigare till android pga den konkurrensen.
Sony om jag inte minns fel.
Det bästa med iPhone är ju att för varje del de implementerar behåller de den funktionen. (Räkna bort 3.5-ljudet, har inte använt det på ett tag även om jag har en SE)
Galaxy S6 tog ju t ex bort många funktioner de hade innan.

Så har du investerat såpass som mig i deras ekosystem så sitter jag hellre med samma iPhone tills den uppdaterats till tillräckligt nya funktioner tills mitt ha-begär nått sin gräns.

Håller med dig
Jag har investerat mycket i Google Play och anpassat mitt digitala liv efter Note serien så där har jag tyvärr begränsningar i mina val. Sedan är ju den stora skillnaden mellan IOS och Android att med IOS bestämmer Apple utseende och funktioner medan Android ligger mycket mer på dig själv hur du vill ha det. Inget är rätt eller fel utan tycke och smak. Men S8 är imponerande och får ju lovord generellt från de som testat den

Ursprungligen av @ndreas:

iOS och iPhone 7 har ju funnits ute ett bra tag nu så de är klart det är optimerat, S8:an har knappt kommit och de kommer nog bli bättre när appar osv blir mer optimerat allteftersom. Oavsett så handlar det om millisekunder hit och dit, ganska ointressant i mitt tycke! Processorn är bättre i S8:an sedan att man kan köra en trimmad 240 för de som tycker det är kul.. kör på det (y)

Ja millisekunder är en sak men se när det redigeras en 4K-video på en iPhone 7 eller multitasking på en iPhone 7 vs S8.

https://youtu.be/OX4JucpvbJM

Senast redigerat 2017-04-23 14:25
Ursprungligen av PaO:

Med tanke på att Samsung arbetat tät ihop med Google angående formatet 2:1 så skulle inte jag vara orolig. Intressant om iPhone 8 får 16:9?

Jag tror Apple behåller 16:9 faktiskt men kan ha fel.
Tv behöver ju slå igenom först med 2:1

Ursprungligen av PaO:

Ja men du jämförde med iPhone 7 plus och tyckte att designen var bättre på iPhone 7 plus än S8 plus eller har jag uppfattat dig fel?

Nej då och bilden jag skicka var också iPhone 7 plus vs S8

Senast redigerat 2017-04-23 14:26
  • Medlem
  • 2017-04-23 14:19
Ursprungligen av PaO:

Med tanke på att Samsung arbetat tät ihop med Google angående formatet 2:1 så skulle inte jag vara orolig. Intressant om iPhone 8 får 16:9?

Det finns fler apputvecklare än Google, så det återstår att se om andra apputvecklare anpassar sin app till det nya formatet.

Ursprungligen av Mackan1984:

Ja millisekunder är en sak men se när det redigeras en 4K-video på en iPhone 7 eller multitasking på en iPhone 7 vs S8.

https://youtu.be/OX4JucpvbJM

Till skillnad mot iphone så kan jag ju faktiskt se 4K material med HDR ?
4K är ju ngt Apple knappt kan stava till så varför skulle du sitta med 4K material och exportera på en sketen 1080p skärm. Att du kan filma 4k visst men inte ens Apple TV har stöd för spela upp det. Apple i ett nötskal

  • Medlem
  • 2017-04-23 15:16
Ursprungligen av WiFi:

Det finns fler apputvecklare än Google, så det återstår att se om andra apputvecklare anpassar sin app till det nya formatet.

Om nu Google sanktionerar format 2:1 och fler tillverkare följer efter läs Huawei för övriga typ HTC , Sony är får små för att påverka så kommer det säkert in som riktlinjer till Google Play

  • Medlem
  • 2017-04-23 15:19
Ursprungligen av Mackan1984:

Nej då och bilden jag skicka var också iPhone 7 plus vs S8

Ser det nu frågan är om S8 är i utsträckt läge eller inte. S8 ser mycket fin ut i alla fall enligt mig. Skall bli intressant vad 99mac tycker ?

  • Medlem
  • 2017-04-23 15:21
Ursprungligen av @ndreas:

Till skillnad mot iphone så kan jag ju faktiskt se 4K material med HDR ?
4K är ju ngt Apple knappt kan stava till så varför skulle du sitta med 4K material och exportera på en sketen 1080p skärm. Att du kan filma 4k visst men inte ens Apple TV har stöd för spela upp det. Apple i ett nötskal

Håller med dig man kan undra varför Apple inte implementera 4K i senaste ATV. Sedan tyckte jag det var rätt kul att det fanns iPhone som kunde filma i 4K men hade 16 GB lagring ?

Bevaka tråden