Jag blir galen på dessa inloggningsvarningar!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag lägger mitt problem här, men det gäller alla min Mackar, iPad och iPhone som råkar vara påslagna......

Så fort jag startar en ny enhet (nu senast min Apple TV) kommer den förbannade inloggningsvarningen om att jag loggat in bla bla bla här och där och uppmanas att tillåta, vilket jag gör och då skall jag slå in en kod på enheten i fråga - vilket jag inte gör och se´n är allt lugnt och helt OK fungerande tills nästa gång........

Att den geografiska punkt där jag skall ha loggat in är uppåt väggarna är en annan egendomlighet - jag har INTE de senaste månaderna logga in på någon av mina enheter där det sägs att jag skall ha gjort det. Har väl på något sätt med min Internetleverantörs servrar antar jag - men i alla fall???
Samma geografiska läge varje gång......

Hur blir jag av med detta vansinne?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-19 17:51
Ursprungligen av fullkoll:

Hur blir jag av med detta vansinne?

Antingen slår du in den där koden så att du bekräftar att den nya enheten ska räknas som en pålitlig enhet. Eller så väljer du att köra med lägre säkerhet för ditt Apple-ID och stänger av Tvåfaktorautentisering. Om du har lite äldre enheter inblandade är det troligen det äldre Tvåstegsverifiering och du gör det via Apple-ID kontosidan istället för i enheten.
https://appleid.apple.com

Och ja, den geografiska platsen bestäms av enhetens ip-adress och blir oftast där din internetleverantörs brevlåda bor.

Ursprungligen av IngoX:

Antingen slår du in den där koden så att du bekräftar att den nya enheten ska räknas som en pålitlig enhet.

Tack för svaret!

I går kväll tog jag mig tid för att fullfölja inknappning av det önskade lösenordet följt av den skickade koden.
Jag antar att man menar mitt apple-id-lösenord och att det är på Apple TVn (i detta fall) som detta skall göras.

Sagt och gjort! På Apple TVn visas följande glada tillrop:

Jag klickade OK och .......... se´n då?
Ingen förfrågan om lösen+kod någonstans endast en fullt fungerande Apple TV som om inget hänt.........

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-04-20 09:34

Fel kväll att ta tag i det
Apple har iCloud-problem. Vet ej om/när det är/blir löst.

Aha....

Vad ska egentligen hända efter OK på min bifogade dump i Apple TV?
Jag läste igenom Apples supportsida om tvåfaktorsautentisering, men där nämns inte ATV vad jag se .....

Senast redigerat 2017-04-20 17:57
1
Bevaka tråden