Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Google hjälper dig rita bättre

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Igår lanserade Google det webbaserade verktyget Autodraw för att hjälpa användare att skapa bättre bilder och skisser.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-12 11:18

Barn ritar. Vuxna tecknar

Draw betyder ju liksom både rita, teckna och dessutom skissa som jag hellre hade valt som översättning.
Lite kul, även om tolknings-biblioteket är lite smalt. Men den tjänsten kommer jag använda. Apple kunnat göra det bättre tror jag

I mina ögon smått meningslöst- är det inte enklare att bara ploppa in cliparten direkt istället för att först kladda en massa?

  • Medlem
  • Neverland
  • 2017-04-14 20:43

Jag testade. Det gick sådär.

Intressantare fråga just nu, i alfafall för mig, är vilka copyright-regler som gäller. Om jag ritar en dålig båt, och tjänsten ger mig en bra båt, och jag därefter lägger in den bättre båten i en illustration eller logotyp-symbol - vem kan då stämma vem?

Såklart finns svaret att läsa där ute, men jag orkar inte dra igenom metervis med text. Ville mest väcka frågan.

Ritade gubbe. Blev erbjuden olika Eiffeltorn. Ritade pistol. Blev erbjuden svampar. Ritade lagerblad. Blev erbjuden glassar och hjul. Den maskinen har lite kvar att lära.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-04-15 00:27

Nästa projekt Google jobbar på är AutoThink.com så behöver vi inte fundera längre, Google gör det åt oss!

  • Medlem
  • 2017-04-15 09:35
Ursprungligen av zinned:

Barn ritar. Vuxna tecknar

Nja, de allra flesta klarar bara av att rita, oavsett ålder...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-15 11:30
Ursprungligen av martinator:

I mina ögon smått meningslöst- är det inte enklare att bara ploppa in cliparten direkt istället för att först kladda en massa?

Det är väl precis vad detta är, en snabbare och mer intuitiv sökfunktion för ett clip-art bibliotek, istället för att fastna i scrollande bland hundratals bilder eller söka med text.

Att kalla det för att "Google hjälper dig att rita" tycker jag är missvisande. De har tagit sitt AI-projekt Quick Draw och lagt in funktionen som ett clipart-bibliotek i en väldigt lättanvänd webapp för objektgrafik. Jag påminns om gamla goda Claris Works i objektgrafikläge. Enkelt och intuitivt.

1
Bevaka tråden