Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plocka ur alla bilder ur SMS-konversationer

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Är det möjligt att plocka ut alla bilder man har fått skickat till sig i en SMS-konversation? Antingen direkt ur telefonen eller ur en säkerhetskopia. Jag vill alltså inte sitta och gå igenom alla konversationer manuellt och leta efter bilderna.

Mvh

Exakt vad jag sökte! Bara att öppna plånboken då. Tack för ett snabbt svar!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2012-12-18 16:30

Om du hittar en bild i en konversation kan du öppna den och sedan bläddra åt sidorna för att komma åt alla. Ett krångligare och billigare sätt, men du slipper i alla fall scrolla genom alla konversationer.

Ursprungligen av norell:

Om du hittar en bild i en konversation kan du öppna den och sedan bläddra åt sidorna för att komma åt alla. Ett krångligare och billigare sätt, men du slipper i alla fall scrolla genom alla konversationer.

Det fungerar bara för mig om alla bilder finns i den inladdade konversationen, om man säger så. Om jag scrollar högst upp i en konversation får jag en knapp med "Läs in tidigare meddelanden".

Vill också spara ner bilder från sms/iMessage konversationer till min mac. Jag hittar det där läget där man får en överblick över alla bilder som finns i konversationen. Men jag måste välja en och en för att spara ner den till bild mappen, kan man inte markera alla på något smidigt sätt??

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-04-12 20:22
Ursprungligen av alec3000:

Vill också spara ner bilder från sms/iMessage konversationer till min mac. Jag hittar det där läget där man får en överblick över alla bilder som finns i konversationen. Men jag måste välja en och en för att spara ner den till bild mappen, kan man inte markera alla på något smidigt sätt??

I en konversation, välj "i" uppe till höger.
Scrolla ner, välj "Bilder".
Håll inne på ett objekt, välj "Mer".
Välj sedan alla objekt, en för en.
Välj sedan "Spara bild".

Bilderna ligger nu i kamerarullen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-04-12 23:04

Tillägg: Enheten jag dumpade bilden ovan ifrån är 10.2.1. Väljer man bilagor, istället för Bilder, så erbjuds man ej möjlighet att markera flera. Tror att det är funktioner som är på g, men ännu inte på plats.

Kikar man i folks mobiler så är det ofta Meddelanden (med dess mediainnehåll) som tar upp plats. Och det är i många fall högt värderat innehåll. Nu när iPhone funnits i 10 år kanske det är dags för Apple att erbjuda smidiga lösningar att ta till vara på innehållet.

1
Bevaka tråden