Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apples videoapp Clips ute nu

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu finns Apples videoapp Clips gratis i App Store. Appen ska göra det lätt att skapa proffsiga men personliga och lekfulla videoklipp som är lätt att dela med dina vänner.

Läs hela artikeln här

Hur ställer man in kameran till full upplösning, 16:9 i programmet?

Tror inte det går...det är bara latjolajban fyrkantiga som gäller.. Vill man göra på riktigt måste man nog köra iMovie. Eller har jag missat något? Det är i alla fall oerhört intuitivt och kul för många tror jag...barn som vill sätta ihop kort kul galen film t.ex.

Ursprungligen av hummel:

Hur ställer man in kameran till full upplösning, 16:9 i programmet?

Ursprungligen av hummel:

Hur ställer man in kameran till full upplösning, 16:9 i programmet?

Som jag förstår det funkar det som på Instagram. Det går att lägga upp videor i 16:9 om det är inspelat innan men i appen går det bara att spela in i kvadratiskt format.

Ja, precis...jag menade bara om man filmar med Clips också. Tar man in material från t.ex. Bilder så blir det nog det bildformat som materialet har skulle jag tro (har inte testat, men att Clips skulle snitta ut en fyrkant från en 16:9 skulle vara absurt...hur skulle det se ut? ).

Ursprungligen av amandareventlid:

Som jag förstår det funkar det som på Instagram. Det går att lägga upp videor i 16:9 om det är inspelat innan men i appen går det bara att spela in i kvadratiskt format.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-08 12:54
Ursprungligen av Demiurgen:

Ja, precis...jag menade bara om man filmar med Clips också. Tar man in material från t.ex. Bilder så blir det nog det bildformat som materialet har skulle jag tro (har inte testat, men att Clips skulle snitta ut en fyrkant från en 16:9 skulle vara absurt...hur skulle det se ut? ).

Ser väl bra ut på sociala medier som är målgruppen. Utformatet är fyrkant men man kan lägga till foto och video utzoomat i sitt originalformat så hela syns men då blir det letterbox. Väldigt snabbt att lägga till bakgrundsmusik, berättarröst eller text över bilden genom att bara hålla inspelningsknappen och tala. Enkel och kul app för sin målgrupp, du svänger ihop en snygg videosnutt på nolltid.

Jag menar att om en app klipper ut en 16:9...hur ser det ut? Om 16:9 är en scen med viktiga grejer längst ut på sidorna i 16:9-bilden så klipps det ju bort - två nästippar står och pratar med varandra.

Så - därför tror jag inte detta görs...det är absurt. Tar man in 16:9 så behålls nog formatet även i Clips. Det var det jag menade.

Ursprungligen av IngoX:

Ser väl bra ut på sociala medier som är målgruppen. Utformatet är fyrkant men man kan lägga till foto och video utzoomat i sitt originalformat så hela syns men då blir det letterbox. Väldigt snabbt att lägga till bakgrundsmusik, berättarröst eller text över bilden genom att bara hålla inspelningsknappen och tala. Enkel och kul app för sin målgrupp, du svänger ihop en snygg videosnutt på nolltid.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-04-08 13:38
Ursprungligen av Demiurgen:

Så - därför tror jag inte detta görs...det är absurt. Tar man in 16:9 så behålls nog formatet även i Clips. Det var det jag menade.

Jo, det kvadratiska formatet behålls, men du kan få med hela 16:9 som letterbox. Testa om du vill. Det passar målgruppen bra, videon är nog ofta tagen i stående 16:9-format.

Tretton stycken har markerat EN STJÄRNA. Några andra stjärnos syns inte. Kommentarerna är dräpande!

Ursprungligen av Björn Wahlsten:

Tretton stycken har markerat EN STJÄRNA. Några andra stjärnos syns inte. Kommentarerna är dräpande!

I Google play store då eller?

Ursprungligen av barbapappa_86:

I Google play store då eller?

Det beror på vilket lands butik du väljer, hos mig finns inga rescensioner alls.

  • Avstängd
  • 2017-04-19 20:11

Testade men förstod inte vitsen.

1
Bevaka tråden