Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte föra filer från N 3650

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-27 17:34

Har precis skaffat en MSI Bluetooth för att föra filer från min 3650. Jag har en PB G3 500 med 10.2.6. och Apples bluetooth program. Enheterna hittar varandra och jag kan skicka från datorn till telefonen men inte tvärtom. Försöker jag att skicka från Nokian så säger den " kan inte ansluta, max antal bluetoothansl, används. Någon som vet hur man kan lösa detta?

/Pentry

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-27 17:40

Jag får också en del buggar och felmeddelanden när jag försöker föra över bilder.
Testa igen, det brukar fungera för mig i alla fall.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-27 18:33

Funkar fortfarande inte. Får bara upp en tom vit ruta när jag försöker bläddra på Nokian. Måste ju gå att skicka från telefonen till datorn?! Kan det vara läge att byta dongeln?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-28 16:25

Trots en del meckande så verkar det inte lösa sig. Vet ngn om det finns andra programvaror än apples för att föra filer från Nokian? Leijon, vad använder du?
/Pentry

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-28 16:33

Jag använder OS X inbyggda stöd.
Det fungerar som sagt sådär, men det låter konstigt att du inte kan skicka över huvud taget.
Testa att öppna port 3004 i brandväggen om du har en sådan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-28 16:41

Felmeddelandet tyder på att du har ngn kommunikation mellan maccen och telefonen på gång. Kan det vara så att du har adressboken kopplad samtidigt? Samma meddelande kommer också för mig om jag försöker föra över flera filer snabbt efter varandra och den tidigare överföringen inte hunnit klart.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-28 17:14

Ja nu verkar det fungera. Lite buggigt som sagt! Tack för hjälpen! /Pentry

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-28 17:24

Var det brandväggen som strulade?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-29 15:07

Jag installerade om apples blåtandsprogram och fixade till brandväggen. Funkar fint nu. Det enda jag inte kan göra är att browsa telefonen och få upp mapparna i den. Men det kanske inte ska gå?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-29 15:11
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pentry
Jag installerade om apples blåtandsprogram och fixade till brandväggen. Funkar fint nu. Det enda jag inte kan göra är att browsa telefonen och få upp mapparna i den. Men det kanske inte ska gå?

Jag har aldrig fått det att fungera med 3650.
Med SE T610 fungerar det däremot perfekt.

1
Bevaka tråden