Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tony Hawk 4 laggar på PB 17"

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2003-08-28 01:08

Mycket underligt men THPS4 laggar på min PB 17". Jag undrar varför, systemkraven ligger ungefär på det dubbla av vad som krävs så det borde flyta på bra oavsett inställning för upplösning,grafik mm. Är det nån annan som har spelet som har märkt av detta?

Mycket irriterande när man ligger i en perfekt "smithgrind" att det helt plötsligt hackar till och man tappar konsentrationen helt

  • Oregistrerad
  • 2003-08-28 11:40
Citat:

Skrevs ursprungligen av Erran
Mycket underligt men THPS4 laggar på min PB 17". Jag undrar varför, systemkraven ligger ungefär på det dubbla av vad som krävs så det borde flyta på bra oavsett inställning för upplösning,grafik mm. Är det nån annan som har spelet som har märkt av detta?

Mycket irriterande när man ligger i en perfekt "smithgrind" att det helt plötsligt hackar till och man tappar konsentrationen helt

Spelet rullar inte ens bra på en Dual 867 med 1,5GB Ram...
64MB Radeon 9000Pro.

Kör 640x480 med distance fog, high quality shadows och antialias avslaget, lagget är grymmt störande(Kanske acceptabelt i början men vid bara 4 blir det ospelbart... 5-10FPS).

Aspyr har f*ckat upp det rejält...
(Mac versionen rullar mycket sämre än Win versionen).
---
/Samuel

  • Medlem
  • 2003-08-28 12:10

Hörde att det även laggade på en dual 1Ghz med ATI Radeon 9000 pro! Hoppas de fixar till prestandan i en update!:(

  • Oregistrerad
  • 2003-08-28 13:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av XedoZ
Hörde att det även laggade på en dual 1Ghz med ATI Radeon 9000 pro! Hoppas de fixar till prestandan i en update!:(

Jo, med tanke på att Win versionen rullar grymmt bra på en AMD 1500XP med 256MB Ram och ett gammalt 32MB GF2MX kort så..
(Det är ju hybrid så man kan passa på ett testa på både win o Mac).
---
/Samuel

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-08-28 13:37

Instämmer.. laggar på dual 1Ghz 768ram..
jag vill ha tillbaka grafiken som är i thps 2, eller kanske 3
det är mer än vad som behövs..

  • Oregistrerad
  • 2003-08-28 17:01

har kommit en updatering 4.0.1
Ska ladda ner o testa....återkommer.

/Erik

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-08-28 17:12
Citat:

Skrevs ursprungligen av Erran
har kommit en updatering 4.0.1
Ska ladda ner o testa....återkommer.

/Erik

länk?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-28 17:27
Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
länk?

Ja du......jag letar förbrilt men allt jag hittar är demo verisionen. den heter 4.1.0. Verkar inte finnas nån uppdatering till full verisionen varken hos activision eller aspyr. Konstift.

/Erik

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-08-28 18:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Erran
Ja du......jag letar förbrilt men allt jag hittar är demo verisionen. den heter 4.1.0. Verkar inte finnas nån uppdatering till full verisionen varken hos activision eller aspyr. Konstift.

/Erik

hur vet du att det kommit en då!?

  • Oregistrerad
  • 2003-08-28 18:54
Citat:

Skrevs ursprungligen av Buckner
hur vet du att det kommit en då!?

Jag trodde att betan var en uppdatering, såg oxo att activision inte vill befatta sig med pc/mac verisionen efter som det är aspyr som ger ut den. Kanske dom vet att den är buggigaren buggig!!

/Erik

1
Bevaka tråden