Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Senior på Apple löste mina iPhoneproblem!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har länge haft problem med min iP SE, problem som har accelererat efter 10.3-uppdateringen: synkning av Anteckningar och Safarifavoriter, som inte fungerade mellan telefonen och mina Mackar. Inte åt något håll!

Hitta vänner har också varit mycket skakig - jag har ofta varken sett mina vänner eller ens mig själv och har inte heller synts för vännerna.
Dessutom låste sig telefonen ofta när jag gick in på Inställningar - speciellt vad gäller de som rör iCloud.

Jag är inte född i farstun när det gäller Mac och iPhone, men blev totalt renons på fler idéer för att fixa detta, så det blev Applesupporten nu på morgonen.

Första kontakten tog c:a en halv timme och handlade mest om det jag redan testat (som inte fungerade), så en viss nervositet kunde så småningom anas i andra sidan av linan.
"Jag kopplar dig till Senioravdelningen, är det OK?" Visst - sagt och gjort!

Senioren började också intervjua mig, men kom efter några minuter med en order: Nollställ nätverket!
Jag gjorde det, anslöt igen och allt fungerade perfekt!

Där fick jag min illusion om att det bara är att logga in på ett nätverk och sedan köra på för fullt "forever" kraschad!

Internetanslutningar kan tydligen skitas ned, men ändå fungera till det mesta, men inte till sån´t där iCloud är inblandad ........

Heder till denne Senior Technical Advisor!

Senast redigerat 2017-03-30 12:40

iOS internetinställningar kan tydligen skitas ned.

Trevligt att du fick ordning på det!

"Nollställ nätverket" är för iOS vad Mac's gamla "Reparera rättigheterna" (eller var det hette - det försvann med Mavericks tror jag).
Till skillnad från det senare så funkar faktiskt "Nollställ nätverket" ibland...men låååångt ifrån alltid. Bra att det funkade denna gång, för mig har det aldrig löst något (t.ex. att iTunes inte alls automatiskt WiFi-synkar med mina iOS-enheter när dom står på laddning - måste synka manuellt).

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-03-30 19:40

Nollställ nätverket används för allt känns det som, både wifi och Bluetooth-relaterade problem.
Nackdelen är att man tappar bort alla sina kända trådlösa nätverk och deras koder. :/

Ursprungligen av mattiL:

Nollställ nätverket används för allt känns det som, både wifi och Bluetooth-relaterade problem.
Nackdelen är att man tappar bort alla sina kända trådlösa nätverk och deras koder. :/

Nämen....... what a disaster!

Ursprungligen av mattiL:

Nollställ nätverket används för allt känns det som, både wifi och Bluetooth-relaterade problem.
Nackdelen är att man tappar bort alla sina kända trådlösa nätverk och deras koder. :/

1Password
Välkommen till verkligheten

1
Bevaka tråden