Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är Samsung Galaxy S8

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av adress@mac:

Borde vara sliten efter 10 år......? Hade nog Samsung också varit. Kan ju vara läge att jämföra med iPhone 8 . Annars blir det inte rättvist. För så vitt man inte vill ha Samsung design. Som ett påslakan.
Operativsystemet är ju också ganska viktig bit i det hela. ?

Jämföra med ngt som inte finns ? Då kan vi ju jämföra Galaxy S9 med iPhone 8 också då när den kommer
10 år, med alla modeller som är släppta förstår du säkert
Ang operativsystem så ja.. Android har mkt jag önskar i iOS men iOS har mkt som är bra också. Fördelen är ju att man kan göra den personlig efter tycke och smak.

Egentligen när jag tänker efter så är iPhone 8 inte så intressant.. visst Oled skärm är välkommet samt även utnyttja hela ytan till endast en skärm! Däremot är jag mer intresserad av iOS 10 (X) och om Apple äntligen kan släppa lite på hur gränsnitet får se ut.. kan de möjligtvis ge användarna en egen personlig touch, ikoner osv.. eller är det fortfarande så att Apple vet bäst och man skall rätta sig efter vad de tycker. Den som lever får se, gissar på att det kommer se identiskt ut som de gjort i snart 10 år

Ursprungligen av Alix:

Släpps de med bara Android 7.0? Det tycker jag är erbarmligt dåligt. 7.1.1 kom för snart fyra månader sedan. 7.1 kom för snart ett halvår sedan.

Vad är speciellt med 7.1.0-1 då?

Bara för S8 släpps med 7.0, betyder det inte redan har nya funktioner som finns i 7.1.1. och möjligen mera andra funktioner än vad 7.1.1 har. Ett ex är Night Light som är nytt i 7.1.1, men det fanns redan i Note 7 som släpptes med Android 6.0. Som tyvärr fick ett kortvarigt livscykel.
Sluta stirra blint på numren bakom 7.x, kvittar om det är redan finns 7.9. Så länge inget viktigt nya funktioner, så spelar det ingen roll vilken Android 7.x version som kommer med S8.

Jag är mest irriterad över att USA får alltid bra promotions deals vid nya mobil lansering. S8/S8+ med gratis GearVR + controller (ca 180$) och för 99$ extra får man med AKG Y50BT bluetooth headphones (1390:-) + Samsung EVO+ 256GB MicroSD (2000:-)
http://samsungpromotions.com/infinitelyimmers...

Vad får man här i Sverige? INGENTING vid lansering. Möjligen senare och då är det väl GearVR som S7 förra året eller vissa butiker slänger in egna deals.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-03-30 12:14
Ursprungligen av zinned:

Allt annat hade väl varit anmärkningsvärt, så här ett halvår efter att iPhone 7 släpptes?

Som alltid. Varje gång.

Lär ju säkerligen mest gälla oss nördar. Stora massan resonerar säkert inte så.

Absolut, den stora massan väljer nog mellan Samsung och Apple baserat på deras tidigare historik och estetiska smak. Den som använt Iphone länge lär fortsätta med det, och den som charmas av Samsungs välvda kanter köper deras nya telefon. Säga vad man vill om välvda kanter på telefoner, jag tycker inte det tillför något särskilt, men det ser läckert ut och lär ha lett till en hel del köp från folk som går mer på design än varumärke. Just Edge-modellen av Galaxy S7 ser jag jämnt och ständigt i händerna på (vad jag misstänker) inte är tekniknördar.

Den där ser ju helt ok ut. Men det är ett aber med Samsungs telefoner att de ständigt och jämt är långsamma med nya uppdateringar till operativsystemet (har en S5 mini som precis blivit uppdaterad till version 6.0.1).
Alla Galaxytelefoner jag haft hittils så har sensorn för att känna av örat slutat att fungera, ljussensorn funkar sporadiskt (så automatisk blixt funkar inte heller), mikrofonen är sisådär (folk klagar över samtalskvalitet), bluetoothräckvidden är inte fantastisk jämfört med Iphone 6S och alla dessa förbannade omstarter som sker hela tiden. Just omstarterna är fantastiskt irriterande eftersom de händer slumpvis (har hänt på alla mina jobb-Samsungar, S2, S4 Mini, S5 Mini och på min privata Galaxy Tab Pro). Och nej, återställning funkar inte och det händer även på en "ren" telefon/platta.

Det som Androidgänget har som plus är ju just det att det går att ha andra launchers (jag har Z Launcher) och man ändra på systemet (typ ta väck kamerashutterljudet), APT-X samt Micro SD!

Men nej, det blir inget mer köp av en Samsung för mig privat. Ska jag betala lika mycket som en Iphone, då kan jag lika gärna välja en Iphone som stöds länge (min Iphone 4S fick ju Ios 9, från version 5) och har en (eller två) bra kamera.
Jag är däremot nyfiken på Nokiorna som det rapporterades om för ett tag sen här. Ska bli intressant att läsa tester senare. Annars blir det nog en Sony Xperia Zx för mig nästa gång, de stödjs ju länge och de har en sund(-are) inställning till OpenSource-biten än många andra företag.

Ursprungligen av M8ystic8:

Varför kan det inte vara tvärtom? Apple har spioner som vet att Huawei ska lansera 3D touch och då jobbar dom med det själv, sen läcker ut info om det.

Huawei släppte ju inte den mobilen innan Apples men däremot visa de den en vecka innan Apple visa sin ?

Även om det går bra för huawei nu så tror jag hellre att Apple hade satt en spion hos Samsung.

  • Medlem
  • 2017-03-30 12:43
Ursprungligen av M8ystic8:

Vad är speciellt med 7.1.0-1 då?

Bara för S8 släpps med 7.0, betyder det inte redan har nya funktioner som finns i 7.1.1. och möjligen mera andra funktioner än vad 7.1.1 har. Ett ex är Night Light som är nytt i 7.1.1, men det fanns redan i Note 7 som släpptes med Android 6.0. Som tyvärr fick ett kortvarigt livscykel.
Sluta stirra blint på numren bakom 7.x, kvittar om det är redan finns 7.9. Så länge inget viktigt nya funktioner, så spelar det ingen roll vilken Android 7.x version som kommer med S8. ...

Med det resonemanget skulle du alltså godkänna Cupcake bara du får alla nya funktioner? I så fall har du i realiteten inte Android längre. Detta är ett problem för hela Androidkommuniteten även om det inte är det för dig. Bortsett från vissa nya GUI-funktioner är det mycket som händer i Android som man inte ser som vanlig användare. Det är därför Samsung i alla fall något så när hänger med i svängarna, inte för att de tycker att det är roligt.

  • Medlem
  • 2017-03-30 17:59
Ursprungligen av suddgummi:

Den där ser ju helt ok ut. Men det är ett aber med Samsungs telefoner att de ständigt och jämt är långsamma med nya uppdateringar till operativsystemet (har en S5 mini som precis blivit uppdaterad till version 6.0.1).
Alla Galaxytelefoner jag haft hittils så har sensorn för att känna av örat slutat att fungera, ljussensorn funkar sporadiskt (så automatisk blixt funkar inte heller), mikrofonen är sisådär (folk klagar över samtalskvalitet), bluetoothräckvidden är inte fantastisk jämfört med Iphone 6S och alla dessa förbannade omstarter som sker hela tiden. Just omstarterna är fantastiskt irriterande eftersom de händer slumpvis (har hänt på alla mina jobb-Samsungar, S2, S4 Mini, S5 Mini och på min privata Galaxy Tab Pro). Och nej, återställning funkar inte och det händer även på en "ren" telefon/platta.

Det som Androidgänget har som plus är ju just det att det går att ha andra launchers (jag har Z Launcher) och man ändra på systemet (typ ta väck kamerashutterljudet), APT-X samt Micro SD!

Men nej, det blir inget mer köp av en Samsung för mig privat. Ska jag betala lika mycket som en Iphone, då kan jag lika gärna välja en Iphone som stöds länge (min Iphone 4S fick ju Ios 9, från version 5) och har en (eller två) bra kamera.
Jag är däremot nyfiken på Nokiorna som det rapporterades om för ett tag sen här. Ska bli intressant att läsa tester senare. Annars blir det nog en Sony Xperia Zx för mig nästa gång, de stödjs ju länge och de har en sund(-are) inställning till OpenSource-biten än många andra företag.

Håller inte med dig i allt

Samsung är väldigt långsamma på att uppgradera till ny Android version. Men säg en funktion i Nougat som du saknar på tex en Note 4 med Marshmallow. Oftast är det ju saker som Samsung stoppat i telefonen som sedan kommer i vanilla Android

  • Medlem
  • 2017-03-30 18:03
Ursprungligen av zinned:

Allt annat hade väl varit anmärkningsvärt, så här ett halvår efter att iPhone 7 släpptes?

Som alltid. Varje gång.

Lär ju säkerligen mest gälla oss nördar. Stora massan resonerar säkert inte så.

Finns ju andra märken än Apple vilka ligger mycket efter just nu

Ribban ligger på världsrekord nivå ?

Är inte säker ser fler och fler Samsung S7 telefonerna ute nuförtiden

Ursprungligen av @ndreas:

Efter 10 år med iPhone så säger jag Välkommen Samsung S8 ? Varit sugen sedan S7 edge. Nä iPhone börjar bli vad ett par gamla lakan är = utslitna och tråkiga dags för lite förnyelse.

Precis som du, kände jag för 2-3 månader sedan. Sålde iMac,iphone, iPad. 50k senare sitter jag här med min iMac/Ipadprro/iPhone7+ igen, och bara njuter.

Jag provkörde S7Edge. En trevlig telefon absolut. Men man längtar hem. Så heads up!

Ursprungligen av PaO:

Finns ju andra märken än Apple vilka ligger mycket efter just nu

Ribban ligger på världsrekord nivå ?

Är inte säker ser fler och fler Samsung S7 telefonerna ute nuförtiden

Ribban är inte högre än den varit något annat år och resultatet kommer att sluta i den här ordningen nästa år också.

Har haft ett tag att fundera på den nu. Så mina synpunkter är att jag inte har nåt emot att fingeravtrycksläsaren är på baksidan. Men måste den vara precis bredvid kameralinsen? Blir att man sätter fingret fel många gånger med största sannolikhet. Sen funderar jag på batteritiden, blir väldigt stora skärmytor med ganska små batterier.
(Samsung ville kanske vara på den säkra sidan pga Note 7)

Kameran är också från den föregående generation så inte mycket nytt där.
Finns inte längre en flat display utan endast edge modeller. Sammantaget känner jag inget riktigt sug att köpa en.

Gillar nog personligen nya LG G6 bättre trots något äldre processor. Sen tror jag årets kamerakung inom android världen blir Sony Xperia XZ Premium samt Xperia XZs med sina nya kameramoduler.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-03-31 10:05
Ursprungligen av johnh3:

Har haft ett tag att fundera på den nu. Så mina synpunkter är att jag inte har nåt emot att fingeravtrycksläsaren är på baksidan. Men måste den vara precis bredvid kameralinsen? Blir att man sätter fingret fel många gånger med största sannolikhet. Sen funderar jag på batteritiden, blir väldigt stora skärmytor med ganska små batterier.
(Samsung ville kanske vara på den säkra sidan pga Note 7)

Kameran är också från den föregående generation så inte mycket nytt där.
Finns inte längre en flat display utan endast edge modeller. Sammantaget känner jag inget riktigt sug att köpa en.

Gillar nog personligen nya LG G6 bättre trots något äldre processor. Sen tror jag årets kamerakung inom android världen blir Sony Xperia XZ Premium samt Xperia XZs med sina nya kameramoduler.

Jag håller med om dina funderingar nästan till punkt och pricka. Positionering för fingeravtrycksläsaren kan bli ett problem, särskilt för vänsterhänta och de som väljer S8+ som lär kräva långa fingrar för att användas smidigt. Batteritiden är också ett bekymmer, de använder förvisso en mer energisnål systemkrets som tillverkas på 10 nanometers tillverkningsprocess, men å andra sidan drar en större skärm med högre upplösning mer ström. S8+ har ju lika stort batteri som vissa telefoner med mindre skärm och lägre upplösning, så det ska bli intressant att se just hur stor påverkan den energieffektiva systemkretsen får här.

Angående kameran så hade Samsung redan den bästa kameran på marknaden, sett till det resultat som hårdvaran och mjukvaran levererar tillsammans. Med S8-familjen ser de ut att använda samma hårdvara men optimera och förbättra mjukvaran, så sannolikt kommer S8 och S8+ fortsatt vara i den absoluta toppen sett till mobila kameralösningar.

När vi testade kameran i Xperia XZ Premium under MWC 2017 imponerade slow motion-funktionen rejält, men det var svårt att avgöra hur bra den kommer vara i praktiska tillämpningar. Det har ju tyvärr varit ett gissel för Sony tidigare, de tillhandahåller kamerasensorer till nästan alla telefontillverkare men kameran i deras egna telefoner tenderar att vara sämre än konkurrensen. Det beror säkert på att deras mobildivision inte har riktigt lika stora resurser eller kompetenta ingenjörer som Samsung eller Apple, vilket är synd för sett till hårdvaran är deras mobilkameror i absolut toppklass.

Ursprungligen av PaO:

Håller inte med dig i allt

Samsung är väldigt långsamma på att uppgradera till ny Android version. Men säg en funktion i Nougat som du saknar på tex en Note 4 med Marshmallow. Oftast är det ju saker som Samsung stoppat i telefonen som sedan kommer i vanilla Android

Det är säkert rätt och riktigt att en del funktioner från Samsung kommer i senare utgåvor av Android. Men poängen är också att buggar som finns i operativet (som kanske är orsaken till omstarter) inte kommer en Samsungköpare till gagn om inte en ny telefon köps. Kanske är det också så att en del appar som man som användare vill köra inte stöds i den Androidversionen man har och en senare version av OSet kanske aldrig kommer, trots att den dyra hårdvaran du köpte för bara ett år sen skulle stödja det fullt ut.

Batteritid

Ursprungligen av M8ystic8:

Varför kan det inte vara tvärtom? Apple har spioner som vet att Huawei ska lansera 3D touch och då jobbar dom med det själv, sen läcker ut info om det.

Tycker S8 är jäkligt snyggt. Men priset däremot lockar inte! Sen jag köpte Xiaomi Mi5s, är det dumt att betala överpriser för sånt man kan få för en bråkdel av priset. Även det är inte full proppat med funktioner som de stora märken flaggskepps modeller har.
Använder telefonen till det mesta surf, appar och "stay connected" på de sociala medier. För det behöver inget speciellt för utföra.

Batteritid är min högsta prioritet. S6 är den sista dyra smartphone som jag köpte, vars batteritid håller bara 1 halvdag. Om inte operatörerna börjar med subventioner för smartphones.

8-9K för en smartphone är jädrans för mycket!

Batteriet på samsung gs6 håller hela dagen och lite till. 3 timmar on screen tid och minst 5 timmar Spotify. Får du bara en halv dag så vet jag inte vad du sysslar med.

  • Medlem
  • 2017-04-16 10:17

Verkar som Samsung byggt in extra säkerhetsfunktioner i batteriet.

https://youtu.be/C_PUpJeV0_4

Ursprungligen av PaO:

Verkar som Samsung byggt in extra säkerhetsfunktioner i batteriet.

https://youtu.be/C_PUpJeV0_4

Har inte galaxy S8 med exynos släppts någonstans än?
iPhone 7 plockade ju snapdragon-varianten på en hel del punkter iaf ?
https://youtu.be/OX4JucpvbJM

  • Medlem
  • 2017-04-16 21:18
Ursprungligen av Mackan1984:

Har inte galaxy S8 med exynos släppts någonstans än?
iPhone 7 plockade ju snapdragon-varianten på en hel del punkter iaf ?
https://youtu.be/OX4JucpvbJM

iPhone är alltid snabbare ?
Men däremot verkar batteritid vara riktigt bra i både S8 och S8 plus trots medioker batterikapacitet på pappert

https://youtu.be/C3K-OyQXZ-0

Ursprungligen av PaO:

iPhone är alltid snabbare ?
Men däremot verkar batteritid vara riktigt bra i både S8 och S8 plus trots medioker batterikapacitet på pappert

https://youtu.be/C3K-OyQXZ-0

iPhones batteritid har alltid varit rätt kass.
Oled kan nog göra skillnad där på iPhone 8, och ett bättre grafikchip som samsung har båda bättre utav just nu.

  • Medlem
  • 2017-04-17 10:12
Ursprungligen av Mackan1984:

iPhones batteritid har alltid varit rätt kass.
Oled kan nog göra skillnad där på iPhone 8, och ett bättre grafikchip som samsung har båda bättre utav just nu.

Håller jag med om ?
Både Note 8 och iPhone 8 till hösten spännande

Ursprungligen av PaO:

Håller jag med om ?
Både Note 8 och iPhone 8 till hösten spännande

Sen förstår jag inte hur varken Apple eller samsung tänker när de designar egna skal.

  • Medlem
  • 2017-04-17 15:25
Ursprungligen av Mackan1984:

Sen förstår jag inte hur varken Apple eller samsung tänker när de designar egna skal.

En prestation! Det kan inte bli fulare.

  • Medlem
  • 2017-04-17 20:02
Ursprungligen av Mackan1984:

Sen förstår jag inte hur varken Apple eller samsung tänker när de designar egna skal.

Håller helt med dig dessa var otroligt fula ?

Som en bikini till mobilen ?

  • Medlem
  • 2017-04-17 21:35
Ursprungligen av Mackan1984:

Som en bikini till mobilen ?

Ja det kan man säga ?

Själv gillar jag det programmerbara LED View cover men det är ju så långt ifrån detta otroligt fula 2 komponent skal

Den skall köras utan skal som jag alltid gjort med mina iPhones. Skillnaden mot min Jet Black iPhone och liknande S8 Jet Black är att denna repas inte genom att titta på den

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-04-24 21:08
Ursprungligen av mattiL:

Haha fy... ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-04-25 09:21
Ursprungligen av mattiL:

Hahaha, inte klokt men man måste skratta åt det Hahaha, fun stuff

Några dagar nu med S8:an och jag sitter fortfarande lyrisk över hur bra skärmen är. Hur kan man ens försvara Apple och jag är väl den sista på jorden som någon skulle tro dessa ord komma från. Men jag kan med handen på hjärtat inte försvara Apple längre utan bara hoppas de kommer ikapp för jag vill gärna ha iPhone men i dagsläget är det som natt och dag mot iPhone 7

Bevaka tråden