Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPods är underbara - Jag hade fel...

Tråden skapades och har fått 281 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av barbapappa_86:

Googlade och det verkar som att du kan koppla dem till fler enheter, men endast få ljud ut på en av dem. Du behöver nog koppla bort den ena innan du kan lyssna på den andra.

Jo, precis. Har läst samma. Tänke om nånn hade testat på fältet. Jag återkommer annars själv med ett svar... om typ 6 veckor.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-02-28 17:55

Jag är inte övertygad om att du kommer kunna ha dem anslutna till EN enhet en hel dag.
Mina tappar kontakten titt som tätt, och har jag haft fräckheten att ha min Apple Watch ansluten samtidigt är det skamvrån nästa... :/

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-03-02 00:31

Finns det någon manual till AirPods? Jag hittar bara detta hos Apple:
http://www.apple.com/airpods/

Ursprungligen av kenjon:

Finns det någon manual till AirPods? Jag hittar bara detta hos Apple:
http://www.apple.com/airpods/

Om jag inte minns fel så kommer det med en guide tillsammans med podsen - men jag är inte helt säker.

Det är inte så mycket att beskriva:)

Airpods User Guide
Lite extra kunskap

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-03-02 09:19

Det gör det. Jag fick förfrågan av en kompis' tjej som hade köpt. Och ändrade en-us till sv-se i länkarna för svenska. Tack!

Ursprungligen av andlin76:

Jo, precis. Har läst samma. Tänke om nånn hade testat på fältet. Jag återkommer annars själv med ett svar... om typ 6 veckor.

Har testat att para Airpods mot iPhone och en Galaxy 5. Samtalet kopplas inte automatiskt över till Galaxyn om de ligger mot iPhonen innan. Vad man kan göra är att under samtalet på Galaxyn att koppla över samtalet till Airpods om de är parkopplade innan.
Sen för att koppla tillbaka dom till iPhonen räcker det att öppna asken mot mobilen.
Inte super smidigt alltså, bättre att köpa två uppsättningar Airpods om man har två fabrikat av mobiler.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-03-14 20:17

AirPods fungerar rätt uselt med min iPhone 6S Plus, men helt ok mot Apple TV4!

För samtal med telefonen är de dock helt opålitliga, jag hoppas på en uppdatering som får skiten att fungera för det de är avsedda.. :/

Ursprungligen av mattiL:

AirPods fungerar rätt uselt med min iPhone 6S Plus, men helt ok mot Apple TV4!

För samtal med telefonen är de dock helt opålitliga, jag hoppas på en uppdatering som får skiten att fungera för det de är avsedda.. :/

Hur är det med ATV4? Jag måste alltid para ihop lurarna och ATV manuellt när jag vill använda Airpodsen till ATV. Är det samma sak för dig?

Jag blev bara lite nyfiken när du skriver "helt ok" eftersom det är det enda som jag har lite problem med.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-03-15 17:54
Ursprungligen av BlackSmp:

Hur är det med ATV4? Jag måste alltid para ihop lurarna och ATV manuellt när jag vill använda Airpodsen till ATV. Är det samma sak för dig?

Jag blev bara lite nyfiken när du skriver "helt ok" eftersom det är det enda som jag har lite problem med.

När jag ska använda dem med ATV4 öppnar jag caset till Airpods nära ATV4, sedan är de anslutna.
Kanske jag haft tur med detta?

Ursprungligen av mattiL:

När jag ska använda dem med ATV4 öppnar jag caset till Airpods nära ATV4, sedan är de anslutna.
Kanske jag haft tur med detta?

Vem vet:)

Det fungerar inte för mig men nu ska jag ge mig ut på nätet och leta en aning för att se hur det ska vara... Jag måste alltid in i inställningarna och återansluta lurarna.

Edit: Jag provade med en omparning och nu verkar det fungera bättre. Bra att du fick igång mig att felsöka:)

Gick förbi Apple Store på lunchen. Dom fick precis in en leverans och jag slog till direkt.
Busenkelt att komma igång med lurarna. Så här långt är det en makalös manick som bara funkar!

Ursprungligen av mattiL:

AirPods fungerar rätt uselt med min iPhone 6S Plus, men helt ok mot Apple TV4!

För samtal med telefonen är de dock helt opålitliga, jag hoppas på en uppdatering som får skiten att fungera för det de är avsedda.. :/

Jag har kört mina Airpods ett tag nu och kan hålla med om att de inte är helt pålitliga mot min iPhone 6s. Kopplar ifrån och ihop lite då och då. Fungerar bättre när jag bara kör med en lur i örat.

Mot klockan är det inga problem alls.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-03-21 11:33

Mina drar ur batteriet om de inte ligger i fodralet. Även om jag Kopplar från i iPhone. Ska det vara på det viset? Det töms på en halv dag.

Ursprungligen av kenjon:

Mina drar ur batteriet om de inte ligger i fodralet. Även om jag Kopplar från i iPhone. Ska det vara på det viset? Det töms på en halv dag.

Jo, det stämmer. Man måste ha dom i fodralet för att de inte ska dra ström.

Ursprungligen av kenjon:

Mina drar ur batteriet om de inte ligger i fodralet. Även om jag Kopplar från i iPhone. Ska det vara på det viset? Det töms på en halv dag.

Lurarna ligger och lyssnar efter telefonen. Det är så Bluetooth fungerar. stoppa i dom i fodralet så laddas dom och är alltid redo.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-03-28 20:05

Om man inte laddar fodralet och har lurarna i fodralet, hur länge räcker batteriet då?

Ursprungligen av xms67:

Om man inte laddar fodralet och har lurarna i fodralet, hur länge räcker batteriet då?

Då är det nog enbart självurladdning av batterierna som sker. Med andra ord lång tid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-03-29 08:42

Efter svaret från @hummel så funderar jag på om man kan plocka upp ett samtal när de är i fodralet? Alltså, det ringer och man tar upp lurarna ur fodralet alt. man svarar i mobilen och tar sedan upp lurarna ur fodralet för att fortsätta samtalet i dem.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-03-29 09:24
Ursprungligen av xms67:

Efter svaret från @hummel så funderar jag på om man kan plocka upp ett samtal när de är i fodralet? Alltså, det ringer och man tar upp lurarna ur fodralet alt. man svarar i mobilen och tar sedan upp lurarna ur fodralet för att fortsätta samtalet i dem.

Inga som helst problem.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-03-29 19:31
Ursprungligen av xms67:

Efter svaret från @hummel så funderar jag på om man kan plocka upp ett samtal när de är i fodralet? Alltså, det ringer och man tar upp lurarna ur fodralet alt. man svarar i mobilen och tar sedan upp lurarna ur fodralet för att fortsätta samtalet i dem.

Fast de verkar (för mig) ha svårt att ansluta till telefonen varje gång, och ibland nästan hänger sig telefonen under tiden de försöker ansluta.. :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-03-29 20:51
Ursprungligen av zinned:

Inga som helst problem.

Ursprungligen av mattiL:

Fast de verkar (för mig) ha svårt att ansluta till telefonen varje gång, och ibland nästan hänger sig telefonen under tiden de försöker ansluta.. :/

Lite olika upplevelse..:) Vad säger ni andra?

Ursprungligen av mattiL:

Fast de verkar (för mig) ha svårt att ansluta till telefonen varje gång, och ibland nästan hänger sig telefonen under tiden de försöker ansluta.. :/

Inte mina, vilken modell har du?

Jag har en 7+ och kan på sin höjd klaga på att det kan ta upp emot 10sek ibland innan ljudet flyttas från telefonen till airpodsen. Oftast går det på 2-3sek dock.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-03-29 20:55
Ursprungligen av Ancientdragon:

Inte mina, vilken modell har du?

Jag har en 7+ och kan på sin höjd klaga på att det kan ta upp emot 10sek ibland innan ljudet flyttas från telefonen till airpodsen. Oftast går det på 2-3sek dock.

En iPhone 6S Plus 64GB, upplevt detta ett antal gånger, får ringa upp folk som ringer mig lite då och då...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-03-30 12:59

Då blev det en beställning. Känner viss tvekan över vad jag gjort... Lyssnar mycket lite med lurar men söker en lösning som gör att jag enkelt kan plocka fram dem när det ringer. Särskilt när jag vet att det ska bli ett lite längre samtal, typ telefonmöte. Men ibland lyssnar jag på musik och jag har provat flera bättre med sladd, men ingen har passat mina öron. Dels trillar de alltid ur och de som fungerat bäst skapar ett burkigt ljud i mitt huvud när jag pratar i telefon. Detta gör att jag oftast använder de medföljande lurarna då de sitter bra, släpper in omgivningens ljud och jag slipper få det burkiga ljudet i mitt huvud. Då det sägs att AirPods har bättre ljud än EarPods är det värt att prova.

Ursprungligen av xms67:

Då blev det en beställning. Känner viss tvekan över vad jag gjort... Lyssnar mycket lite med lurar men söker en lösning som gör att jag enkelt kan plocka fram dem när det ringer. Särskilt när jag vet att det ska bli ett lite längre samtal, typ telefonmöte. Men ibland lyssnar jag på musik och jag har provat flera bättre med sladd, men ingen har passat mina öron. Dels trillar de alltid ur och de som fungerat bäst skapar ett burkigt ljud i mitt huvud när jag pratar i telefon. Detta gör att jag oftast använder de medföljande lurarna då de sitter bra, släpper in omgivningens ljud och jag slipper få det burkiga ljudet i mitt huvud. Då det sägs att AirPods har bättre ljud än EarPods är det värt att prova.

Ja nu är det inga Bose lurar du köpt. Men mina trådande Bose lurar ligger alltid kvar hemma och mina gamla trådlösa lika så. De är för stora för att gå ner i jeans fickan. Dessa passar i den lilla jeans fickan och är därför alltid med.

För sa man att den bästa kameran man har är den man alltid har med sig. Jag känner likadant för mina airpods. De bästa lurarna är de man alltid har med sig.
Det finns bättre ljud men inga lika smidiga lurar.

Död åt sladdarna säger jag!

Ursprungligen av mattiL:

En iPhone 6S Plus 64GB, upplevt detta ett antal gånger, får ringa upp folk som ringer mig lite då och då...

På min 7+ har jag tappat anslutningen 3 gånger på drygt 3-4månader så jag har kanske haft tur. Men det går inte att ha airpodsen anslutna till sin Applewatch och iPhone till en bt högtalare tillexempel. Så visst finns det uppdateringsbehov av mjukvaran. Men jag löste det genom att sälja min applewatch. Den var ändå inte det jag hade hoppats på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-04-20 23:39

En kollega kläckte ur sig att AirPods(bluetooth i allmänhet antar jag) inte skulle vara tillåtna på flygplan..??? Personen är en normalt välmöblerade person så jag försökte få honom att precisera sig. Men han hade läst det på nätet någonstans. Vi kom inte längre än så.

Men finns det något normalt läge där man idag skulle ha större nytta av lurar med sladd på flyg? Jag har svårt att se det. Eller missar jag något här?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-04-21 06:56
Ursprungligen av xms67:

En kollega kläckte ur sig att AirPods(bluetooth i allmänhet antar jag) inte skulle vara tillåtna på flygplan..??? Personen är en normalt välmöblerade person så jag försökte få honom att precisera sig. Men han hade läst det på nätet någonstans. Vi kom inte längre än så.

Men finns det något normalt läge där man idag skulle ha större nytta av lurar med sladd på flyg? Jag har svårt att se det. Eller missar jag något här?

Jag flög häromdagen och då skulle alla prylar vara i flightmode. Inte lätt att använda blåtand då.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-04-21 08:09
Ursprungligen av Json_81:

Jag flög häromdagen och då skulle alla prylar vara i flightmode. Inte lätt att använda blåtand då.

Så är det ju såklart. Och flight mode med bluetooth påslagen är inte tillåten..?

Ursprungligen av xms67:

Så är det ju såklart. Och flight mode med bluetooth påslagen är inte tillåten..?

Jepp det är tillåtet.

Edit, Haha får läsa min egen källinfo bättre. Det är INTE tillåtet med BT på plan

https://m.facebook.com/SAS/posts/101573004303...

Bevaka tråden