Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför slutar Hitta Vänner plötsligt att fungera?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har haft en del bekymmer efter uppdateringen till 10.3 på min iP SE (men även före det....)

Efter att Hitta Vänner ett tag fungerat OK på min lur, la den helt av i kväll, men fungerar fint på mina två Mackar.

Mina vänner finns där, men appen signalerar inte ens "Platsen är inte tillgänglig" på någon av dem - helt tomt!
Dessutom låser sig telefonen på vissa sidor och ibland räcker det med att trycka på startknappen så vaknar sidan till, ibland inte= omstart

Blir kanske ett samtal till upporten i morgon...... om inte någon klok person innan dess hunnit ge mig goda råd

Ursprungligen av fullkoll:

Efter att Hitta Vänner ett tag fungerat OK på min lur, la den helt av i kväll, men fungerar fint på mina två Mackar.

Vadå på mina Macar... hur var?

Skumt, funkar inte för mig heller på min iPhone , men får iaf "Platsen är inte tillgänglig" men vännen är tillgänglig med sin iPhone enl. tel-samtal.

Nu fungerar det - i alla fall för mig

Längst upp till höger på startskärmen - "idag" och "Notiser"

Kör nu Sierra 10.12.4, men tror att det funnits där förut.

Ursprungligen av fullkoll:

Längst upp till höger på startskärmen - "idag" och "Notiser"

Kör nu Sierra 10.12.4, men tror att det funnits där förut.

Ah, leta efter en app, men det skulle ju bara läggas till i "Idag"

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-03-30 18:48

Har ni kollat så att systemen hos Apple lyser grönt?

Hitta vänner involverar många system. En telefon, dess täckning, iCloud rätt inställt, trafiken till/från Apple. Och vice versa för den andre parten.

1
Bevaka tråden