Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Här är Samsung Galaxy S8

Tråden skapades och har fått 100 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Efter månader av febril rykteskarusell och läckta produktbilder är Samsung Galaxy S8 till slut officiellt presenterad.

Läs hela artikeln här

Ingen wow känsla.

Samt iPjone har väl inte allways on?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-03-29 19:34
Ursprungligen av _empty:

Ingen wow känsla.

Samt iPjone har väl inte allways on?

Det stämmer det, informationen om Always On-skärm följde med när informationen i cellerna för Galaxy S8 kopierades, det har korrigerats nu.

Fingeravtrycksläsare på baksidan känns smart, men vid närmare eftertanke blir det ju superjobbig när man vill ha på skal, eller bara öppna telefonen om den ligger på bordet... ?

Efter 10 år med iPhone så säger jag Välkommen Samsung S8 ? Varit sugen sedan S7 edge. Nä iPhone börjar bli vad ett par gamla lakan är = utslitna och tråkiga dags för lite förnyelse.

Ursprungligen av @ndreas:

Efter 10 år med iPhone så säger jag Välkommen Samsung S8 ? Varit sugen sedan S7 edge. Nä iPhone börjar bli vad ett par gamla lakan är = utslitna och tråkiga dags för lite förnyelse.

Meddela gärna om ett halvår hur det har gått. Alltid intressant att ha lite koll.

Ursprungligen av carlsson:

Fingeravtrycksläsare på baksidan känns smart, men vid närmare eftertanke blir det ju superjobbig när man vill ha på skal, eller bara öppna telefonen om den ligger på bordet... ?

Skal lär komma att behöva ha en öppning för att läsa av fingeravtryck. Samsung är hur som inte ensamma om detta. Nexus-serien har varit på det ett tag, och några andra tillverkare också. Jag har haft "förmånen" att testa och tycker nog att det är bättre att ha den på baksidan eftersom jag oftast (inte alltid) tar upp telefonen direkt i handen ändå.

Bara en kamera? Samsung brukar ju annars vara väldigt snabba på att kopiera iPhone..
Men denna Samsungmobil var verkligen läcker. Sellingpoint är ju den stora skärmen till 99%.

  • Medlem
  • 2017-03-29 21:56

Riktigt snygg design, gillade inte S7 Edge, men Note 7 såg riktigt bra ut och den här är ju fantastisk. Blir ju riktigt köpsugen, men jag hoppas och tror att Apple toppar det här.

  • Medlem
  • 2017-03-29 22:02
Ursprungligen av carlsson:

Fingeravtrycksläsare på baksidan känns smart, men vid närmare eftertanke blir det ju superjobbig när man vill ha på skal, eller bara öppna telefonen om den ligger på bordet... ?

Behöver inte fingeravtryck längre
Såg du hur snabb ansikteläsaren är och sedan har du iris för extra säkerhet

  • Medlem
  • 2017-03-29 22:03
Ursprungligen av Tjosansa:

Bara en kamera? Samsung brukar ju annars vara väldigt snabba på att kopiera iPhone..
Men denna Samsungmobil var verkligen läcker. Sellingpoint är ju den stora skärmen till 99%.

Vad kopierade Samsung till S7 telefonerna som kom i iPhone 7?
Nej Samsung leder utvecklingen just nu

  • Medlem
  • 2017-03-29 22:05

Samsung vacker comeback
Dex verkar vara lysande

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-03-29 22:12
Ursprungligen av sextontio:

Skal lär komma att behöva ha en öppning för att läsa av fingeravtryck. Samsung är hur som inte ensamma om detta. Nexus-serien har varit på det ett tag, och några andra tillverkare också. Jag har haft "förmånen" att testa och tycker nog att det är bättre att ha den på baksidan eftersom jag oftast (inte alltid) tar upp telefonen direkt i handen ändå.

Det där är till största del en vanesak. Jag har använt flest telefoner där fingeravtrycksläsaren sitter i hemknappen, och det känns därför mest naturligt för mig, men när jag testat telefoner med fingeravtrycksläsaren på baksidan tar det max en dag innan det sitter i ryggraden. Det som däremot kan bli bekymmersamt, och ska bli intressant att testa, är hur det känns på Galaxy S8+ som är så pass stor att det eventuellt kan bli något oergonomiskt att sträcka fingret upp till läsaren.

  • Medlem
  • 2017-03-29 22:22
Ursprungligen av @ndreas:

Efter 10 år med iPhone så säger jag Välkommen Samsung S8 ? Varit sugen sedan S7 edge. Nä iPhone börjar bli vad ett par gamla lakan är = utslitna och tråkiga dags för lite förnyelse.

Håller med dig
Förutom designen där jag älskar att Samsung pushat screen to body ratio och lysande att de jobbat med Google på den biten med så är det mycket den innehåller. Man glömmer lätt bort saker som snabb laddning och trådlös snabbladdning och VR mm för alla andra nyheter.
Dex
Bixby
Iris
Ansikte
Autofokus på front kameran
USB typ C
IP68
Micro SD
Mm mm

Vacker telefon och bådar mycket gott inför Note 8

Ursprungligen av @ndreas:

Efter 10 år med iPhone så säger jag Välkommen Samsung S8 ? Varit sugen sedan S7 edge. Nä iPhone börjar bli vad ett par gamla lakan är = utslitna och tråkiga dags för lite förnyelse.

Borde vara sliten efter 10 år......? Hade nog Samsung också varit. Kan ju vara läge att jämföra med iPhone 8 . Annars blir det inte rättvist. För så vitt man inte vill ha Samsung design. Som ett påslakan.
Operativsystemet är ju också ganska viktig bit i det hela. ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-03-29 22:28
Ursprungligen av PaO:

Behöver inte fingeravtryck längre
Såg du hur snabb ansikteläsaren är och sedan har du iris för extra säkerhet

Funktionsdemonstrationer tenderar ju förvisso att se väldigt smidiga ut när de demonstreras, det återstår att se om ögonavläsningen är lika snabb och pålitlig som Samsung ville få det till under demonstrationen. Den måste fungera bra i flera olika situationer, med glasögon på för de som använder det, i mörka och ljusa belysningsförhållanden, med mera. Men det ska bli intressant att testa, konceptet är definitivt tilltalande!

  • Medlem
  • 2017-03-29 22:51
Ursprungligen av ekloev:

Funktionsdemonstrationer tenderar ju förvisso att se väldigt smidiga ut när de demonstreras, det återstår att se om ögonavläsningen är lika snabb och pålitlig som Samsung ville få det till under demonstrationen. Den måste fungera bra i flera olika situationer, med glasögon på för de som använder det, i mörka och ljusa belysningsförhållanden, med mera. Men det ska bli intressant att testa, konceptet är definitivt tilltalande!

Håller med dig
Vad jag minns så var de flesta som hann testa Iris skanner på Note 7 positiva och ansiktskannern verkar vara snabb och man tittar ändå på skärmen det första man gör. Men tester får utvisa ?

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-03-29 22:54
Ursprungligen av @ndreas:

Efter 10 år med iPhone så säger jag Välkommen Samsung S8 ? Varit sugen sedan S7 edge. Nä iPhone börjar bli vad ett par gamla lakan är = utslitna och tråkiga dags för lite förnyelse.

Ah så pass? Skulle vara intressant att veta hur många som resonerar så, att Iphone har stagnerat och Galaxy S-serien står för lockelsen och habegäret. Iphone 8 blir nog en extra viktig lansering för Apple i och med dagens lansering.

Ska bli intressant att se om Apple tillför något nytt till marknaden.
S8 är läcker utan bezels men annars känns väl nyheterna som en naturlig utveckling av idéer som finns och gjorts.
Apples försök var väl 3D touch och dubbla kameror som båda blev knäppta på näsan strax innan release.

  • Medlem
  • 2017-03-29 23:11
Ursprungligen av Mackan1984:

Ska bli intressant att se om Apple tillför något nytt till marknaden.
S8 är läcker utan bezels men annars känns väl nyheterna som en naturlig utveckling av idéer som finns och gjorts.
Apples försök var väl 3D touch och dubbla kameror som båda blev knäppta på näsan strax innan release.

Håller med dig
Samsung har plockat godbitar som andra varit först med (dock inte Apple) och nu återstår att se om Samsung lyckas bättre. Huawei var först med 3D touch och dubbla kameror dock var Apples implementering av 3D touch bättre.

Ribban höjdes inför iPhone 8

Ursprungligen av PaO:

Håller med dig
Samsung har plockat godbitar som andra varit först med (dock inte Apple) och nu återstår att se om Samsung lyckas bättre. Huawei var först med 3D touch och dubbla kameror dock var Apples implementering av 3D touch bättre.

Ribban höjdes inför iPhone 8

Nej undrar om inte huawei jobbar jä*ligt snabbt för när ryktena om Apples nästa implementation kommer så tar det bara 2-3 månader så släpper huawei den lösningen ? Spion på foxconn kanske ?
Det enda som lockar mig till S8 är dock skärmen och samsung pay mst.

Iris scanner känns inte lika naturligt som fingeravtryck, t ex i mörker eller om du plockar upp mobilen när du kör för att kolla snabbt (shh säg inget till snuten).

Ursprungligen av Mackan1984:

Nej undrar om inte huawei jobbar jä*ligt snabbt för när ryktena om Apples nästa implementation kommer så tar det bara 2-3 månader så släpper huawei den lösningen ? Spion på foxconn kanske ?
Det enda som lockar mig till S8 är dock skärmen och samsung pay mst.

Iris scanner känns inte lika naturligt som fingeravtryck, t ex i mörker eller om du plockar upp mobilen när du kör för att kolla snabbt (shh säg inget till snuten).

Varför kan det inte vara tvärtom? Apple har spioner som vet att Huawei ska lansera 3D touch och då jobbar dom med det själv, sen läcker ut info om det.

Tycker S8 är jäkligt snyggt. Men priset däremot lockar inte! Sen jag köpte Xiaomi Mi5s, är det dumt att betala överpriser för sånt man kan få för en bråkdel av priset. Även det är inte full proppat med funktioner som de stora märken flaggskepps modeller har.
Använder telefonen till det mesta surf, appar och "stay connected" på de sociala medier. För det behöver inget speciellt för utföra.

Batteritid är min högsta prioritet. S6 är den sista dyra smartphone som jag köpte, vars batteritid håller bara 1 halvdag. Om inte operatörerna börjar med subventioner för smartphones.

8-9K för en smartphone är jädrans för mycket!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-03-30 09:54
Ursprungligen av M8ystic8:

Varför kan det inte vara tvärtom? Apple har spioner som vet att Huawei ska lansera 3D touch och då jobbar dom med det själv, sen läcker ut info om det.

Tycker S8 är jäkligt snyggt. Men priset däremot lockar inte! Sen jag köpte Xiaomi Mi5s, är det dumt att betala överpriser för sånt man kan få för en bråkdel av priset. Även det är inte full proppat med funktioner som de stora märken flaggskepps modeller har.
Använder telefonen till det mesta surf, appar och "stay connected" på de sociala medier. För det behöver inget speciellt för utföra.

Batteritid är min högsta prioritet. S6 är den sista dyra smartphone som jag köpte, vars batteritid håller bara 1 halvdag. Om inte operatörerna börjar med subventioner för smartphones.

8-9K för en smartphone är jädrans för mycket!

Håller med om att 8-9k är för mycket för en telefon egentligen, Oneplus 3T som vi testade för några veckor sedan erbjuder en förträfflig flaggskeppsupplevelse för halva priset. Samsung och Apple vinner mycket på god design och igenkänningsfaktor med varumärket, men även jag som inte håller mig lojal till ett märke investerar dessa stora summor av en huvudsaklig anledning: kameran. Samsung och Apples kombination av hårdvara och mjukvara är betydligt bättre än det mesta av konkurrensen, och för mig är kameran viktigt både i jobbet och privat. Hade en telefon i mellanklassen eller billigare high end-klassen stått tå mot tå med jättarna hade jag däremot gärna betalat ett par tusen mindre för min telefon

  • Medlem
  • 2017-03-30 10:15

Släpps de med bara Android 7.0? Det tycker jag är erbarmligt dåligt. 7.1.1 kom för snart fyra månader sedan. 7.1 kom för snart ett halvår sedan.

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-03-30 10:29
Ursprungligen av Alix:

Släpps de med bara Android 7.0? Det tycker jag är erbarmligt dåligt. 7.1.1 kom för snart fyra månader sedan. 7.1 kom för snart ett halvår sedan.

Samsung bygger ju inte bara en egen användarmiljö ovanpå Android utan lägger till ett gäng tjänster och mjukvara i denna, bland annat de nya Bixby-funktionerna och tjänsterna. Det är tyvärr ett tråkigt faktum i Android-världen, särskilt med Samsung. En uppdatering till Android 7.1.1 ligger säkert inte allt för långt in i framtiden, för S8 det vill säga. Galaxy S6 väntar fortfarande på Android 7.0, trots att det är en ganska modern telefon, och Galaxy S7 uppdaterades ganska nyligen till 7.0.

  • Medlem
  • 2017-03-30 10:34
Ursprungligen av ekloev:

Samsung bygger ju inte bara en egen användarmiljö ovanpå Android utan lägger till ett gäng tjänster och mjukvara i denna, bland annat de nya Bixby-funktionerna och tjänsterna. Det är tyvärr ett tråkigt faktum i Android-världen, särskilt med Samsung. En uppdatering till Android 7.1.1 ligger säkert inte allt för långt in i framtiden, för S8 det vill säga. Galaxy S6 väntar fortfarande på Android 7.0, trots att det är en ganska modern telefon, och Galaxy S7 uppdaterades ganska nyligen till 7.0.

Ja, det är tråkigt. Så pass tråkigt att jag hoppas Google stänger ute Samsung och andra liknande tillverkare. Så får de försöka sig på att göra egna operativsystem och ha egna appbutiker. Vad less och lack jag är på detta!

  • Rikslövet
  • Stockholm
  • 2017-03-30 10:40
Ursprungligen av Alix:

Ja, det är tråkigt. Så pass tråkigt att jag hoppas Google stänger ute Samsung och andra liknande tillverkare. Så får de försöka sig på att göra egna operativsystem och ha egna appbutiker. Vad less och lack jag är på detta!

Jag tror att det är ett fall av ömsesidigt beroende, Google behöver Samsung som Android-lägrets stora fanbärare mot Iphone-lägret (och de tjänar en hel del pengar på alla miljoner Samsung-ägare som använder Google-tjänster), och Samsung behöver Android-plattformens rikliga utbud av mjukvara. Samsung försökte ju inleda en satsning på det egna operativsystemet Tizen för några år sedan, med Samsung Z-telefonerna som såldes i Indien, men den satsningen övergavs. Gissningsvis vågar Samsung inte göra bytet eftersom Tizen inte tagit fart som plattform, och de skulle tvingas till emulering av Android-appar vilket troligtvis inte skulle bli särskilt lyckat. Så Samsung och Google lär förbli motvilliga kumpaner under en överskådlig framtid

  • Medlem
  • 2017-03-30 11:25
Ursprungligen av ekloev:

Jag tror att det är ett fall av ömsesidigt beroende, Google behöver Samsung som Android-lägrets stora fanbärare mot Iphone-lägret (och de tjänar en hel del pengar på alla miljoner Samsung-ägare som använder Google-tjänster), och Samsung behöver Android-plattformens rikliga utbud av mjukvara. Samsung försökte ju inleda en satsning på det egna operativsystemet Tizen för några år sedan, med Samsung Z-telefonerna som såldes i Indien, men den satsningen övergavs. Gissningsvis vågar Samsung inte göra bytet eftersom Tizen inte tagit fart som plattform, och de skulle tvingas till emulering av Android-appar vilket troligtvis inte skulle bli särskilt lyckat. Så Samsung och Google lär förbli motvilliga kumpaner under en överskådlig framtid

Jo, så är det, förstås. Men jag gillar det inte.

Ursprungligen av ekloev:

Ah så pass? Skulle vara intressant att veta hur många som resonerar så, att Iphone har stagnerat och Galaxy S-serien står för lockelsen och habegäret. Iphone 8 blir nog en extra viktig lansering för Apple i och med dagens lansering.

Känner väl bara att jag börjar tycka iPhone är tråkig har inget med att den är dålig att göra. Haft varenda iPhone sedan 2G men börjar tröttna på ständigt ha beta versioner för att få ngt nytt, samma gamla ikoner och utseende osv. Ja jag byter skrivbordsbakgrund på datorn mer än 1 gång om året också Tycker Samsung lyckats med det iPhone skulle gjort redan på 7:an. Oled skärm och curved edge har jag velat ha länge nu är även de mesta av sorgekanterna borta också.
Att de också satsar på HDR visar bara framkanten, detta tror jag inte iPhone 8 kommer ha, sedan om det är ett måste ? absolut inte.

Kommer alltid vara en Apple älskare men man behöver ju inte använda iPhone bara för det! Vem vet kanske byter tillbaka till iPhone 8 sedan, men då skall mkt uppfyllas om jag går över.
iPhone 7 är smidig och perfekt storlek men endast 4,7" på S8:an får man ut 5,8" i nästan identiskt format, alltså större skärm än vad iPhone 7+ har men betydligt mindre än 7+

iPhone 7+
158,2
7,3
77,9
188 gram

Galaxy S8
148,9
8
68,1
155 gram

Samt USB-C så den är mer kompatibel med min Mac än iPhone

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-03-30 11:38
Ursprungligen av PaO:

Nej Samsung leder utvecklingen just nu

Allt annat hade väl varit anmärkningsvärt, så här ett halvår efter att iPhone 7 släpptes?

Ursprungligen av PaO:

Ribban höjdes inför iPhone 8

Som alltid. Varje gång.

Ursprungligen av ekloev:

Ah så pass? Skulle vara intressant att veta hur många som resonerar så, att Iphone har stagnerat och Galaxy S-serien står för lockelsen och habegäret. Iphone 8 blir nog en extra viktig lansering för Apple i och med dagens lansering.

Lär ju säkerligen mest gälla oss nördar. Stora massan resonerar säkert inte så.

Bevaka tråden