Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte ha min iPad ansluten samtidigt som jag har en extern hårddisk ansluten

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-03-24 21:21

Har en Macbook Pro 15" 2015, ansluten till vägguttaget. Till den har Jag har en 2,5" extern hårddisk ansluten till en av USB-ingångarna och i den andra USB-ingången har jag anslutit en iPad Air 2. iPaden ansluts, kopplas bort, ansluts, kopplas bort, ansluts, kopplas bort osv. Som om den inte får tillräckligt med ström. Detta har aldrig hänt tidigare. Har någon upplevt liknande problem? Tacksam för hjälp?

  • Medlem
  • 2017-03-24 22:02

Säker på att det inte är glappkontakt? Jag har haft samma problem och då var det sladden som var problemet. Prova en en annan sladd och se om du får samma problem.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-03-24 22:06
Ursprungligen av Dalle:

Säker på att det inte är glappkontakt? Jag har haft samma problem och då var det sladden som var problemet. Prova en en annan sladd och se om du får samma problem.

Har testat med tre olika kablar, en av dem är dessutom helt ny - samma problem

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-03-25 08:43

Blås ren kontakten på iPad, kan vara damm där. Ev försök rensa med en plasttandsticka (inget metall!).
Försvinner problemet om du kopplar ur hårddisken?

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-03-29 18:42
Ursprungligen av kenjon:

Blås ren kontakten på iPad, kan vara damm där. Ev försök rensa med en plasttandsticka (inget metall!).
Försvinner problemet om du kopplar ur hårddisken?

Testat, funkar inte

Kan mycket väl vara så att du belastar USB-portarna för mycket.
USB 3 kan ju max leverera 5V och 900mA per root hub (USB-bus).

Och så får man inte glömma att Bluetooth och webcam internt också är ansluten till USB.

Jag har nämligen likadana problem med min DAC/AMP kopplad via en USB-hubb med extern strömtillförsel då det inte går direktansluten.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-11-02 22:04

Jag blir trött på det här problemet. Varför blir det så här hela tiden? https://www.dropbox.com/s/c4sw9gcg3fzs32z/IMG...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-11-03 08:05
Ursprungligen av macki81:

Jag blir trött på det här problemet. Varför blir det så här hela tiden? https://www.dropbox.com/s/c4sw9gcg3fzs32z/IMG...

Länken fungerar inte.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-11-03 11:35
Ursprungligen av reboot81:

Länken fungerar inte.

Oj nu https://www.dropbox.com/s/0xllq4vx2lezyhz/IMG...

Verkar som att din hårddisk käkar för mycket ström.

Problemet försvinner alltså när du kopplar bort den externa hårddisken?
Sannolikt tar bägge enheterna i kombination för mycket ström (av någon anledning blir det iPaden som blir lidande).

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2017-11-03 14:26
Ursprungligen av carlsson:

Problemet försvinner alltså när du kopplar bort den externa hårddisken?
Sannolikt tar bägge enheterna i kombination för mycket ström (av någon anledning blir det iPaden som blir lidande).

Nix visar sig nu att det spelar ingen roll om jag har externa hårddisken i eller inte

Okej. Fel på datorn eller iPaden med andra ord.
Har du möjighet att testa mot en annan dator? Då har du isolerat felet.
Och som Kenjon skrev – Kolla så att det inte ligger massa smuts i hålet på iPaden. Kan vara svårt att se, ta en nål eller skalpell och skrapa så att du kommer ända ner i botten. Har själv hjälpt en del kunder med det...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-11-04 17:28

Använd inget i metall! En plasttandpetare är perfekt.

1
Bevaka tråden