Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säljer kineserna andrasortering på eBay?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-28 22:26

Jag har under senare år köpt en del ovanliga kablar och adaptrar direkt från Kina. Och för oss som bor i Norden finns det nästan ingen annan stans att vända sig till än till just dessa nätbutiker långt långt bort. Fick ett paket med en ovanlig USB-adapter idag och det var samma med den som med många tidigare. Snett och vint. Sådant som man aldrig ser säljas i en västerländsk butik. Grejerna fungerar (nästan) alltid rent tekniskt, men det är i princip alltid något fel. Ofta fel i montering, kontakter som pekar åt alla håll, men ibland rena gjutfel ur formar osv.
Sedan säljs varorna så billigt så returportot för oss är i regel dyrare än själva varan. Så man orkar inte med besväret att returnera. Detta känner ju kineserna till.

Hur är era erfarenheter?
Säljer kineser andrasortering, kassation och varg till oss ovetande i väst?

Ursprungligen av iSweden:

Jag har under senare år köpt en del ovanliga kablar och adaptrar direkt från Kina. Och för oss som bor i Norden finns det nästan ingen annan stans att vända sig till än till just dessa nätbutiker långt långt bort. Fick ett paket med en ovanlig USB-adapter idag och det var samma med den som med många tidigare. Snett och vint. Sådant som man aldrig ser säljas i en västerländsk butik. Grejerna fungerar (nästan) alltid rent tekniskt, men det är i princip alltid något fel. Ofta fel i montering, kontakter som pekar åt alla håll, men ibland rena gjutfel ur formar osv.
Sedan säljs varorna så billigt så returportot för oss är i regel dyrare än själva varan. Så man orkar inte med besväret att returnera. Detta känner ju kineserna till.

Hur är era erfarenheter?
Säljer kineser andrasortering, kassation och varg till oss ovetande i väst?

Skulle nog säga att det finns A, B och C varor därifrån typ och även från andra länder, så det gäller att välja rätt säljare och vara och inte bara gå på priset.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-28 22:47
Ursprungligen av CekariYH:

Skulle nog säga att det finns A, B och C varor därifrån typ och även från andra länder, så det gäller att välja rätt säljare och vara och inte bara gå på priset.

Säkert. Har du upplevt det samma?
Jag har bra omdöme, men det blir ofta lite småfel ändå med grejer från Kina.

Ursprungligen av iSweden:

Säkert. Har du upplevt det samma?
Jag har bra omdöme, men det blir ofta lite småfel ändå med grejer från Kina.

Klart jag har köpt skräp nån gång tidigare därifrån men för det mesta nu för tiden lägger jag lite tid på att kolla upp, spec tekniska prylar, och var nog länge sen jag blev besviken, men klart beror ju på typ av vara också. För ett år sen köpte jag ett par häftiga skogskängor som trots att jag beställde 2 nr större än vad jag har så var dom så små att jag omöjligt kan gå i dom... va väl för kinesiskor med lindade fötter...

1
Bevaka tråden