Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra väggfäste till en Mini a 2014?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi har bestämt oss för att överge lägenheten och hyra ett hus på landet. Huset i fråga är en ombyggd torpbyggnad och är därmed lite snål med dansgolven; de rum som är går åt till familjemedlemmarnas sovrum. Problemet med det är att platsen som kommer att utgöra min nya stationära hörna kräver utrymmesbesparande, smarta lösningar. Därför tänkte jag hänga min Mini på väggen, över eller under (... jag skulle nog föredra under) skrivbordet.

Så, jag är ute efter ett bra väggfäste till en Mini a 2014. Tips på sådant?

Funkar väl med vad som helst till en liten mini, ett par nylonband + 4 skruv med brickor.
Eller något mer avancerat och dyrare som finns här; https://www.dustinhome.se/group/hardvara/kont...

Ursprungligen av keptang:

Funkar väl med vad som helst till en liten mini, ett par nylonband + 4 skruv med brickor.
Eller något mer avancerat och dyrare som finns här; https://www.dustinhome.se/group/hardvara/kont...

Sant. Jag är ute efter något hållbart, snyggt och beräknat för tillräcklig kylning och så. Med andra ord tror jag på rekommenderade produkter snarare än nåt hemmabygge. I alla fall i mitt fall för jag är inte så värst händig av mig.

Den här är ju något dyr men ändå en officiell Apple-produkt. Kanske finns det varianter av dem som folk testat och gillat/ogillat?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-26 11:21

http://tein-shop.dk/sv/apple-tilbehor/54-appl...

Yeah, de verkar bra. Tittade på dem igår. ... Men de är slutsålda eller nåt, va? Ser iaf inte hur jag köper/lägger dem i kundvagnen?!

Nå, har månne du själv en dylik?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-26 11:43
Ursprungligen av solvebring:

Yeah, de verkar bra. Tittade på dem igår. ... Men de är slutsålda eller nåt, va? Ser iaf inte hur jag köper/lägger dem i kundvagnen?!

Nå, har månne du själv en dylik?

Testa skapa konto så kan du nog lägga i varukorgen.
Nej, inte testat, jag körde svarta buntband i nylon till min Apple TV.

Ursprungligen av IngoX:

Testa skapa konto så kan du nog lägga i varukorgen.
Nej, inte testat, jag körde svarta buntband i nylon till min Apple TV.

Okej, ska kolla får vi se. Tack för tipset!

kardborrband

Ursprungligen av solvebring:

Vi har bestämt oss för att överge lägenheten och hyra ett hus på landet. Huset i fråga är en ombyggd torpbyggnad och är därmed lite snål med dansgolven; de rum som är går åt till familjemedlemmarnas sovrum. Problemet med det är att platsen som kommer att utgöra min nya stationära hörna kräver utrymmesbesparande, smarta lösningar. Därför tänkte jag hänga min Mini på väggen, över eller under (... jag skulle nog föredra under) skrivbordet.

Så, jag är ute efter ett bra väggfäste till en Mini a 2014. Tips på sådant?

prova kardborrband på undersidan av bordet.

https://www.kjell.com/se/sortiment/dator-natverk/kablar-adaptrar/kabelhantering/kardborreband/sjalvhaftande-kardborreband-2x50-cm-p40090?gclid=CPrP9u2s9tICFRDGsgodLIUKcg

Känns ju så där om Minin rasar i golvet, dock ska du har stort tack för tipset som möjligen kan komma väl till pass för diverse kablar.

Ursprungligen av solvebring:

Känns ju så där om Minin rasar i golvet, dock ska du har stort tack för tipset som möjligen kan komma väl till pass för diverse kablar.

ingen risk att den "rasar i golvet" med ett ordentligt kardborrband. det är dessutom billigast, enklast och kräver minst åverkan.

Ursprungligen av ettlångochjobbigtanvändarnamn:

ingen risk att den "rasar i golvet" med ett ordentligt kardborrband. det är dessutom billigast, enklast och kräver minst åverkan.

Okej, det är iof sant om det är rejäl kardborre, men jag personligen stoppar nog hellre datorn i ett rack och skruvar i skrivbordet hellre än klistrar på datorn.

Ursprungligen av solvebring:

...till en Mini a 2014...

Ber om ursäkt att jag ställer en fråga som inte bidrar till trådens lösning, men jag är bara lite nyfiken på vad som menas med "Mini a 2014". Vad syftar "a" på?

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ber om ursäkt att jag ställer en fråga som inte bidrar till trådens lösning, men jag är bara lite nyfiken på vad som menas med "Mini a 2014". Vad syftar "a" på?

"a la" kanske jag skulle ha skrivit egentligen, istället för "a" då jag menar ungefär "av typ" och inte "av pris". Med andra ord syftar jag på att det är en Mac Mini, late 2014.

1
Bevaka tråden