Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny AppleStore på G i sverige?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-02-16 19:28

Hej,
Jag surfade runt lite på Apples hemsida och såg att dom har lagt ut flertal nya arbeten idag, alla verkar vara för en butik.
Ser ut som att dom söker all möjlig personal för att "start" en ny butik för tror knappast alla dessa sa upp sig just idag.

https://jobs.apple.com/se/search?#&t=0&sb=req...

Vad tror ni? Ska det öppna ett nytt Apple Store?

Kungsträdgården i Stockholm var det ju tal om för inte så länge sedan. Kanske den de menar?

  • Medlem
  • 2017-02-16 21:06
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Kungsträdgården i Stockholm var det ju tal om för inte så länge sedan. Kanske den de menar?

Ingen aning, jag bara reagerade på att dom söker personal som motsvarar en hel butik ända från chefer ner till lagerarbetare.
Jag hoppas på en butik närmare Norrland ni har ju så många redan nere vid Stockholm.
En i Uppsala hade varit bra ;P Eller ännu bättre än i te.x Borlänge.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-16 21:35

Så ser det ut hela tiden..., d.v.s. går du in i morgon står det morgondagens datum...!!

Detta har varit uppe i flera andra trådar tidigare. Av någon anledning står det alltid "dagens datum" på deras platsannonser.

Ursprungligen av Calby:

Ingen aning, jag bara reagerade på att dom söker personal som motsvarar en hel butik ända från chefer ner till lagerarbetare.
Jag hoppas på en butik närmare Norrland ni har ju så många redan nere vid Stockholm.
En i Uppsala hade varit bra ;P Eller ännu bättre än i te.x Borlänge.

Hur många Apple-butiker har vi i Stockholm i så fall? Är väl bara i Täby - om du inte menar återförsäljare.
Täby är dessutom inte Stockholm - utan Täby. ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-03-19 19:29
Ursprungligen av Calby:

Ingen aning, jag bara reagerade på att dom söker personal som motsvarar en hel butik ända från chefer ner till lagerarbetare.
Jag hoppas på en butik närmare Norrland ni har ju så många redan nere vid Stockholm.
En i Uppsala hade varit bra ;P Eller ännu bättre än i te.x Borlänge.

Helt seriöst så hade det varit riktigt kul om Apple byggde något i stil med detta i Borlänge.

Och samtidigt gör de en god gärning för hela norra (eller mellersta beroende på vem du frågar) Skandinavien.

Mall of Scandinavia vore trevligt

För Apple är en cool butik i Sthlms innerstad det enda som egentligen gäller. Alla andra lösningar är bara små sidoprojekt för att få in fot och logistik/personal/kunskap i väntan på LÖSNINGEN (= Stockholm). Man vill ha Stockholm, Paris, London, Köpenhamn, Bryssel, Berlin, Madrid, Prag, Wien, etc, etc...det sådana namn/begrepp/varumärken man vill åt och det handlar inte alls om populationskoncentration i första hand.

(vi som bor i Sthlm vet ju att det är en ankdam - en liten håla - men globalt är det ett varumärke...tänk "Stockholm-syndrom", "Nobel-prize", "Ingmar Bergman", etc. Det är så det funkar - det är där ett företag som Apple vill ha SITT varumärke placerat på ett estetiskt uppseendeväckande sätt. Enda anledningen till at Apple ännu inte lyckats är att lokal/tomt-situationen i Stockholm är EXTERMT svår och inte alls lika lätt att KÖPA LOSS som i många andra länder. Och så var det det där med Skönhetsrådet och AmerikakapitalismImperialism-skeptismen (f.d. hatet). Jag tror det är svårare att som multinationellt företag röja sig fram i Sthlm än i någon annan stad i hela världen. Det kan vi vara både stolta och...tja, deppade över...beror på hur man ser på det. Men Sthlm - och Sverige - är inte - ännu - TOTALT i händerna på Marknadskrafterna. Like it or hate it.

Ursprungligen av Demiurgen:

För Apple är en cool butik i Sthlms innerstad det enda som egentligen gäller. Alla andra lösningar är bara små sidoprojekt för att få in fot och logistik/personal/kunskap i väntan på LÖSNINGEN (= Stockholm). Man vill ha Stockholm, Paris, London, Köpenhamn, Bryssel, Berlin, Madrid, Prag, Wien, etc, etc...det sådana namn/begrepp/varumärken man vill åt och det handlar inte alls om populationskoncentration i första hand.

(vi som bor i Sthlm vet ju att det är en ankdam - en liten håla - men globalt är det ett varumärke...tänk "Stockholm-syndrom", "Nobel-prize", "Ingmar Bergman", etc. Det är så det funkar - det är där ett företag som Apple vill ha SITT varumärke placerat på ett estetiskt uppseendeväckande sätt. Enda anledningen till at Apple ännu inte lyckats är att lokal/tomt-situationen i Stockholm är EXTERMT svår och inte alls lika lätt att KÖPA LOSS som i många andra länder. Och så var det det där med Skönhetsrådet och AmerikakapitalismImperialism-skeptismen (f.d. hatet). Jag tror det är svårare att som multinationellt företag röja sig fram i Sthlm än i någon annan stad i hela världen. Det kan vi vara både stolta och...tja, deppade över...beror på hur man ser på det. Men Sthlm - och Sverige - är inte - ännu - TOTALT i händerna på Marknadskrafterna. Like it or hate it.

Vad jag förstår/läst så har väl Apple redan köpt marken i Kungsträdgården i Stockholm. Det är väl tillstånden som än så länge inte är klara. Så tomtbiten är klar.

1
Bevaka tråden