Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Detta lyssnar jag på just nu

Tråden skapades och har fått 1049 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Bytte rem på Thoréns-spelaren så att det återigen går att varva upp till 45. Remix-12an av Chaka Khans "I feel for you" fick nyinviga!

  • Medlem
  • Neverland
  • 2017-03-11 00:46

My old flame - Frank Morgan

Förr er utan Spotify:
https://www.youtube.com/watch?v=7z9IxXO9d9U

Förr oss med Spotify:
https://open.spotify.com/track/3r9JK2n0ERWNO6...

Lyssnar på Arch Enemy:

Vad go hon är <3

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-03-11 13:52

Musikaliskt mellan Susanne Sundfør och Noonie Bao typ. Just denna låten är väldigt Sundførig. Älskar den.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-03-11 14:06
Ursprungligen av SweSG:

Lyssnar på Arch Enemy:

Vad go hon är <3

Brukar inte lyssna på dödsmetall men detta var faktiskt rätt bra! Det jag har lite svårt för är det djupa growlandet. Hade låtit bättre med ljust hardcore-skrik á la Raised Fist, men det är en högst subjektiv bedömning. Uppenbarligen är det många som gillar det djupa, märks ju inte minst på publikmassan Lite gåshud fick jag ändå, och det är ett bra betyg

Ursprungligen av JohannesKBA:

Brukar inte lyssna på dödsmetall men detta var faktiskt rätt bra! Det jag har lite svårt för är det djupa growlandet. Hade låtit bättre med ljust hardcore-skrik á la Raised Fist, men det är en högst subjektiv bedömning. Uppenbarligen är det många som gillar det djupa, märks ju inte minst på publikmassan Lite gåshud fick jag ändå, och det är ett bra betyg

Haha, tänkte just svara på ditt inlägg och säga på lite skämt att vi nästan hade samma musiksmak

Men fint att du gillade musiken också. Din låt gick att lyssna på också.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-03-11 14:41
Ursprungligen av SweSG:

Haha, tänkte just svara på ditt inlägg och säga på lite skämt att vi nästan hade samma musiksmak

Men fint att du gillade musiken också. Din låt gick att lyssna på också.

Hehe, min musiksmak är högst blandad. Har träffat mycket musiker från blandade genrer under några år av livespelande och det har bara breddat musiksmaken ytterligare. Så länge musikerna är skickliga och låtarna välgjorda kan det ge mig gåshud i alla fall! Har åkt runt Europa och sett allt från The Fall of Troy till Röyksopp, Moby och Björk (Raised Fist spelar ofta i Göteborg och Sverige så då behöver man inte åka så långt ). Mycket handlar om sinnesstämning. Men jag drar mig nog ändå lite mer åt pop-hållet är jag rädd Mew, Muse (vilket jag också vet att en på redaktionen gillar), Tiger Lou, Kent, Susanne Sundfør, det tidigare Mars Volta... ja, listan kan göras lång. Jag älskar musik helt enkelt.

  • Medlem
  • 2017-03-11 14:42
Ursprungligen av SweSG:

Lyssnar på Arch Enemy:

Vad go hon är <3

Skulle välja Arch Enemy framför Felodipestivalen alla dagar i veckan!

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-03-11 14:51
Ursprungligen av Dalle:

Skulle välja Arch Enemy framför Felodipestivalen alla dagar i veckan!

En dag kanske för mig, men inte alla, hehe Väljer bort Melodifestivalen när jag har barnfria helger, men snart kommer barnen hit och då skall det bannemig bli mellomys! Tyckte dessutom att Loreens låt var ganska bra, men den blev tyvärr utslagen av smörpop.

Ursprungligen av JohannesKBA:

Hehe, min musiksmak är högst blandad. Har träffat mycket musiker från blandade genrer under några år av livespelande och det har bara breddat musiksmaken ytterligare. Så länge musikerna är skickliga och låtarna välgjorda kan det ge mig gåshud i alla fall! Har åkt runt Europa och sett allt från The Fall of Troy till Röyksopp, Moby och Björk (Raised Fist spelar ofta i Göteborg och Sverige så då behöver man inte åka så långt ). Mycket handlar om sinnesstämning. Men jag drar mig nog ändå lite mer åt pop-hållet är jag rädd Mew, Muse (vilket jag också vet att en på redaktionen gillar), Tiger Lou, Kent, Susanne Sundfør, det tidigare Mars Volta... ja, listan kan göras lång. Jag älskar musik helt enkelt.

Jag är också bred på musik. Ligger dock åt rockabilly-hållet mest. Eller mera psychobilly, punkabilly m.m. Uppväxt med blackmetal, vilket jag spelade själv som ung. Gitarr. Utan musik blir det trist!

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-03-11 15:25
Ursprungligen av SweSG:

Jag är också bred på musik. Ligger dock åt rockabilly-hållet mest. Eller mera psychobilly, punkabilly m.m. Uppväxt med blackmetal, vilket jag spelade själv som ung. Gitarr. Utan musik blir det trist!

Intressant, spelade du i band? Turnerade ni något? Våra vägar kanske har korsats någon gång i sådana fall

Ursprungligen av JohannesKBA:

Intressant, spelade du i band? Turnerade ni något? Våra vägar kanske har korsats någon gång i sådana fall

Nja, blev inte så mycket av det. Vi gjorde ett försök iaf. Spelar dock fortfarande gitarr och musik ligger mig varmt om hjärtat.

Raise The Moon - The Goddamn Gallows

Album / Everyone I know Is falling apart
Dark Globes

Françoiz Breut - La conquête

Ingen aning vad hon sjunger om, men gillar låten som fan!

Kitaro ~ Silk Road på cd, är inne på tredje av fyra skivor

Marillion...

  • Medlem
  • 2017-03-26 13:58
Ursprungligen av Mymac4ever:

Marillion...

Det var längesedan jag lyssnade på dem ?

Ursprungligen av PaO:

Det var längesedan jag lyssnade på dem ?

Samma här. Låg på soffan med slutklämmen av migrän o lyssnade på Iron Maiden(spelar inte dem så ofta heller) när jag kom på att Marillion nog passar mig bättre...så ny sökning på Spotify o vips ny lista

  • Medlem
  • 2017-03-26 20:04
Ursprungligen av Mymac4ever:

Samma här. Låg på soffan med slutklämmen av migrän o lyssnade på Iron Maiden(spelar inte dem så ofta heller) när jag kom på att Marillion nog passar mig bättre...så ny sökning på Spotify o vips ny lista

Kul med musik jobbigt med migrän ?
Själv är det Supertramp och Mannfred Mann ikväll

Ursprungligen av PaO:

Kul med musik jobbigt med migrän ?
Själv är det Supertramp och Mannfred Mann ikväll

Kul att se att fler gillar Supertramp :). Jag har flera av deras album på vinyl o ett på cd

Freddie Wadling - Creep. Radiohead cover om jag inte minns helt fel.

Så låten skulle låta ju! Småkasst ljud tyvärr.

  • Medlem
  • 2017-04-01 17:49

Sitter ute på altanen i t shirt med ett glas rödvin och lyssnar på Lynyrd Skynyrd Free Bird ?

  • Medlem
  • 2017-04-01 17:53

Tool: Patient

The SilverShine - Have Mercy On Me:

Älskar musiken <3

  • Medlem
  • 2017-04-22 19:18

Bee-Bom
Sammy
?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2017-04-22 19:44

En rekommendation är att lyssna på de två sista om inte alla låtarna från denna konsert!

Senast redigerat 2017-04-22 19:54
Bevaka tråden