Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fingerprint Cards sänks efter ny vinstvarning

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter att ha höjts till skyarna rasar nu aktien för Fingeprint Cards AB, efter att företaget varnat för ett ännu sämre kvartal än väntat.

Läs hela artikeln här

Vad menar ni med "trots frånvaro av vinst" i första stycket? Tolkar jag helt skevt eller menar ni att de inte skulle ha gått med vinst senaste åren? Det är i så fall fel, 2015 gick de med 910 miljoner i vinst och 2016 med 2,6 miljarder. De tjänar pengar varje dag och trots det värderar marknaden dem nu mer eller mindre med förutsättningen att de ska tjäna 75% mindre än de gjorde 2016 under 2017 (marknadsvärde dividerat på vinst ger en kvot nära 5, normalt vore minst 20 sett till marknaden i övrigt. Deras konkurrenter har en kvot på 40-50).

Ja, jag har aktier i fingerprint cards...

Ursprungligen av the_man550:

Vad menar ni med "trots frånvaro av vinst" i första stycket? Tolkar jag helt skevt eller menar ni att de inte skulle ha gått med vinst senaste åren? Det är i så fall fel, 2015 gick de med 910 miljoner i vinst och 2016 med 2,6 miljarder. De tjänar pengar varje dag och trots det värderar marknaden dem nu mer eller mindre med förutsättningen att de ska tjäna 75% mindre än de gjorde 2016 under 2017 (värdering/vinst på nära 5, normalt vore minst 20 sett till marknaden i övrigt).

Ja, jag har aktier i fingerprint cards...

Slarvade lite där! Syftade på de första åren, när ändå bolaget lyftes upp som ett framtidshopp. Har redigerat i artikeln, och tagit bort det för att inte förvilla!

Jag hade aktier i fingerprint fram till i tisdags.

Har knappt förlorat något (beroende på hur man ser det). Det beror dock på att jag har varit med på resan många år nu.

Tror fortfarande på företaget men det räcker inte bara med en bra produkt alltid.

Nu övervakas företaget dagligen från datorn och mobilen för att se om det blir lönt igen att lägga några kronor.

Om jag spelade på börsen (föredrar Solvalla) så skulle jag köpa Fingerprint-aktier NU.

1
Bevaka tråden