Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlöst tangentbord – Hur tyda statuslampa

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej.

Jag har ett gammalt trådlöst Apple-tangentbord, det med 3 AA-batterier, är kanske kring 6-8 år gammalt. Det har legat i hyllan en längre tid men jag kom att behöva det nyss.

Har bytt batterier och försöker starta det men det startar, eller snarare, det jag kan iakta är att lampan lyser grönt en kort stund sedan slutar den lysa helt. Alla mina försök att pair:a tangentbordet med mac och ipad har misslyckats. Jag har även provat tricket att "typ" reset:a det genom att hålla inne power-knappen från start genom pair-försöken.

Är tangentbordet paj eller är det något annat det sitter i? Vad kan jag dra för slutsats från statuslampan?

Tangentbordet lyser alltså grönt en kort stund och blir sedan för evigt släckt ända tills man tar i och ur batterierna och provar igen varpå samma beteende visas. Det vill inte starta över huvud taget på något annat sätt än att fippla med batterierna.

Tack, mvh / euro

Den är nog paj. Jag hade testat andra batterier som en sista åtgärd.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-03-20 20:04

Har svårt att se hur det skulle gå sönder av att ligga på hyllan.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-03-21 11:54

Har du fortsatt att hålla inne knappen efter att LEDen slocknat? Efter ett tag ska den börja blinka då.

1
Bevaka tråden