Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Router och hastighet

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Om du kopplar bort expressen helt?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-03-05 12:59

Glöm AirPort Express när det kommer till routing-prestanda.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-03-05 14:18
Ursprungligen av Pehrsonniia:

Har testat med bredbandskollen på olika apparater. Typ samma resultat oavsett. Testade med bara Expressen tidigare, hjälpte inte. Jag har utökat nätverket med Expressen.

Utökat hur? Trådlöst eller med kabel? Som @JohannesKBA redan har frågat dej.

Utökat trådlöst, inte med kabel.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-03-05 17:18
Ursprungligen av Pehrsonniia:

Utökat trådlöst, inte med kabel.

Det har i alla fall inte jag någon bra erfarenhet av. Kör endast via kabel när det gäller Apples nätverksprylar.

Ursprungligen av JohannesKBA:

Det har i alla fall inte jag någon bra erfarenhet av. Kör endast via kabel när det gäller Apples nätverksprylar.

hej
som kuriosa, kör med Airport AC på bottenvåning å Airport Xtreem ( utökad trådlöst ) på övervåningen ligger på 99,21 ned samt 99,5 upp ( 100/100 Fiber in) . Å allt detta via WiFi.
Trevlig kväll
Birger

Ger upp nu. Tack för alla hjälpande tips! Har lärt mig lite mer även om jag inte löst problemet ?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-03-05 19:54
Ursprungligen av hoffenbauer:

kör med Airport AC på bottenvåning å Airport Xtreem ( utökad trådlöst ) på övervåningen ligger på 99,21 ned samt 99,5 upp ( 100/100 Fiber in) . Å allt detta via WiFi.

Är du säker på att detta är uppmätt mot den AirPort Extreme som sitter anslutet trådlöst?

Ursprungligen av frazze:

Är du säker på att detta är uppmätt mot den AirPort Extreme som sitter anslutet trådlöst?

försökte å skicka med en bild( fungerade visst ). fick det inte till å funka.
enl. bredbandskollen hade jag detta resultat via WiFi på min IMac (mid 11 )

Birger

Senast redigerat 2017-03-06 19:18
Bevaka tråden