Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fantastisk batterikapacitet i iPhone 7

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av zinned:

Att försöka lösa ett problem genom att ställa in som ny telefon och sedan lägga tillbaka backupen löser inget, då får man tillbaka problemen då telefonen då är mjukvaromässigt identisk med hur den var tidigare.

Är du säker på det? Det är inte bara användardata som blir ”exakt likadant”?
Det är väl knappast så att hela iOS-instalationen ligger med i backup:en?

Ursprungligen av zinned:

Tillräckligt stor för att vara väldigt tydlig.

Det menar du gäller alla exemplar av Iphone 7? Okej, mycket möjligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-05-01 23:14

Tänkte bara berätta hur det går då jag i veckan för första gången kom i ett läge där jag var tvungen att använda powerbank. Tog ur den från laddning 07:00 och använde Waze-navigator ca 1 timme. Sedan lite extra mycket vanligt blippande med telefonen. Men på eftermiddagen satt jag på en konferens och ett akut jobbärende dök upp. 3-4 timmars intensivt googlande, mejlande och däremellan sociala medier(i och med att jag tappat allt fokus på konferensen blev det bättre med sociala medier än lyssna på något jag ändå inte kunde följa fullt ut). Efter konferensen så blev det mer intensivt användande av telefonen. 18:30 var den på 19% och jag valde att ladda den inför kvällen. Första gången jag känner ett behov av det.

Just nu, 23:10, sitter jag med 6% efter att ha glömt att ladda den i natt, tog den ur laddning 08:00 igår. Inte använt den så mycket men ändå har den använts, kollat väder, googlat, läst nyheter och tagit bilder. Samt regelbundét kollat sociala medier. Skulle säga normal helganvändning. Tycker helt enkelt att det är fantastiskt.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-05-02 15:12

7+ här, mitt laddningsmönster är laddning hela natten och en timme vid datorn på kvällen om tid ges.
Händer ibland att jag på kvällen glömmer ladda den efter en dags användning, vilket brukar landa på halvt batteri. Hinner med en kvarts laddning på väg till jobbet, slår på strömsparsläge och kan känna mig lugn att den räcker ytterligare en arbetsdag.

Ursprungligen av zinned:

Alla tappar data om man återställer som ny telefon. T ex försvinner all konversationshistorik.

Är du säker på det?

Om du tar backup via iTunes mot datorn, och sedan återställer telefonen, och sen läser in backupen igen, då ska inget försvinna.

Har själv gjort detta väldigt många gånger på min och andras telefoner, och aldrig haft problem med att t ex konversationshistoriken har försvunnit... ?

(Däremot har info försvunnit om jag tagit backup mot iCloud)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-05-03 14:11
Ursprungligen av zinned:

Alla tappar data om man återställer som ny telefon. T ex försvinner all konversationshistorik.

Ursprungligen av carlsson:

(Däremot har info försvunnit om jag tagit backup mot iCloud)

Samtalshistorik följer med vid iCloudbackup. Har nyligen testat.
Följande säkerhetskopieras i iCloud

För iTunesbackup måste man aktivt ha valt att spara krypterade backuper för att få med all information.
Om krypterade säkerhetskopior i iTunes

Och för att återgå till ämnet, är precis som TS nöjd med batteritiden på 7:an. Enorm skillnad mot min gamla 5s, även som jag minns den när den var ny, innan första batteribytet. 5s är nog den iphone som har haft klenast batteri i förhållande till förbrukning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-03 16:21
Ursprungligen av carlsson:

Är du säker på det?

Om du tar backup via iTunes mot datorn, och sedan återställer telefonen, och sen läser in backupen igen, då ska inget försvinna

Men då gör du ju inte som han sa, dvs ställer in som ny telefon. Du beskriver att man lägger tillbaka backupen, då är det inte en "ny telefon" längre. Givetvis försvinner inget om man lägger tillbaka backupen.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-05-03 19:36
Ursprungligen av zinned:

Aldrig i livet att jag kommer återställa som ny telefon och tappa data igen, för typ femte gången.

Detta är ett exempel på det jag har sagt innan, det är usel batteriprestanda i iPhone 7 kontra tidigare modeller.
Jag kommer lämna in den på Apple Store och så får de byta ut batteriet eller ge mig en ny telefon.

Hur gick det med batteriproblemet på din iphone 7?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-03 19:53
Ursprungligen av IngoX:

Hur gick det med batteriproblemet på din iphone 7?

Samma skräp fortfarande. Jag har även varit på Apple Store och de har undersökt den, kört diagnostics, men påstår att den är ok.

Ursprungligen av zinned:

Här om dagen så hade jag telefonen utanför laddaren under sex timmar på natten, den drog då ca 30% från batteriet. Vansinne.

Om du inte sitter 24/7 på 99mac för att citera varje inlägg jag gör, så garanterar jag att ditt batteri skulle räcka betydligt längre ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-05-03 20:38
Ursprungligen av @ndreas:

Om du inte sitter 24/7 på 99mac för att citera varje inlägg jag gör, så garanterar jag att ditt batteri skulle räcka betydligt längre ?

Använder sällan 99mac på telefonen, en gång av hundra max. Hade du inte kommit med så vansinniga påståenden så hade jag heller inte behövt citera dig så ofta

Av nyfikenhets skäl skulle det ju vara jäkligt intressant att se vad som hände om du nollade den, och körde den så i ett dygn.
Mest bara för att se vad det är som orsakar problemet... ?

Ursprungligen av zinned:

Men då gör du ju inte som han sa, dvs ställer in som ny telefon. Du beskriver att man lägger tillbaka backupen, då är det inte en "ny telefon" längre. Givetvis försvinner inget om man lägger tillbaka backupen.

...och då är det ganska självklart att allt försvinner...

  • Medlem
  • Lund
  • 2017-05-04 16:56
Ursprungligen av xms67:

Jag måste få kolla med er som har iPhone 7. Har ni märkt av den fantastiska förbättringen vad gäller #batterikapacitet" i era telefoner.

Håller med. Två dygn mellan laddningar är det normala för mig

Bevaka tråden