Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bildström uppdateras inte

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har bilder i min iphone, de är uppladdade till icloud, men hamnar inte i bilder på min mac. (macbook pro mid 2012, os 10.11.1). Vad är felet?
I inställningar har jag "min bildström" ibockat, men inte överföra hela biblitoeket eftersom jag är osäker på hur stort det är.

Tacksam för hjälp....

Senast redigerat 2017-02-24 13:11

Prova med att logga ut/logga in på iCloud-kontot.

Har haft extrema problem med detta, i synnerhet efter att iCloud Library introducerades...
Har inte orkat felsöka, epostar bilderna till mig själv om det är akut. Bra lösning. Not. ?

Det känns som att det skulle fungera om jag betalade för tjänsten, men det har inte blivit så än (anledningen till att det känns så är att mitt bibliotek ständigt är fullt på iCloud, och systemet hade mått bättre av att ha lite marginal att röra sig på, dessutom verkar ingen som betalar klaga på detta).

/$0.02

Ursprungligen av keptang:

Prova med att logga ut/logga in på iCloud-kontot.

"Om du stänger av icloud drive kommer alla dokument som lagras på icloud att raderas från den här datorn" - innebär det alltså att allt ska laddas hem igen om jag loggar ut?? I så fall hoppar jag nog över det. Har inte internet så att det räcker för att ladda ner alla bilder igen.

Saknar gamla iphoto, det här verkar bara galet. Satte igång att koppla till icloud bibliotek och några bilder till har laddats hem. Men allt verkar ligga i nån märklig oordning, inte i datumordning i alla fall. Så trött på det här....

Ursprungligen av carlsson:

Har haft extrema problem med detta, i synnerhet efter att iCloud Library introducerades...
Har inte orkat felsöka, epostar bilderna till mig själv om det är akut. Bra lösning. Not. ?

Det känns som att det skulle fungera om jag betalade för tjänsten, men det har inte blivit så än (anledningen till att det känns så är att mitt bibliotek ständigt är fullt på iCloud, och systemet hade mått bättre av att ha lite marginal att röra sig på, dessutom verkar ingen som betalar klaga på detta).

/$0.02

Vad är det man kan betala för???

Ursprungligen av Greta723:

...macbook pro mid 2012, os 10.11.1...

Jag blir lite nyfiken på varför du kör ett icke uppdaterat system. Sista versionen av El Capitan är 10.11.6.

Om man installerar alla tillgängliga uppdateringar, så finns det ju en chans att vissa fel är åtgärdade.

Ursprungligen av Greta723:

Vad är det man kan betala för???

Utrymme, vad annars: https://support.apple.com/sv-se/HT201318

Eftersom jag har köpt till mer i iCloud utrymme så jag uppdatera systemet och se om det funkar då.

Nu har jag uppdaterat till 10.11.6 men det är likadant. Några bilder har hämtats av de som inte fanns i bildströmmen på datorn men inte alla. Jag har köpt till icloud utrymme så det ryms en hel del där. Vet inte om jag borde lagra hela biblioteket på icloud men det är vääääldigt mycket som ligger på datorn så det lär ju ta all datamängd att ladda upp,

Tyvärr är tjänsten så dålig från Apple.

Har chattat i toalt en timme med två på supporten på apple (den första sessionen bröts) och ingen lyckades komma med något vettigt. Mer än att bara senaste månaden synkas via bildström. På min fråga varför de 45 bilderna från de senaste 30 dagarna inte synkats kunde de inte svara något vettigt. Mer än att jag borde lägga gamla bilder i en särskild mapp, för att inte alla mina bilder ska laddas upp till icloud ifall jag väljer att aktivera icloud bildbibliotek. Hur jag ska kunna lägga dem i en särskild mapp fick jag aldrig något svar på. Värdelös support.....

Nu har jag fört över alla bilder genom sladdhopkoppling, men det stör mig att inte funktionen som utlovas funkar!!

Lite intressant att på min imac, som jag inte uppdaterat (system 10.9.5 och iphoto) fungerar det klockrent. I bildströmmen laddas t o m bilder äldre än 30 dagar.....

Så här ser min verklighet ut i de flesta fall, enda sättet jag har lyckats att lösa det är att:
- Radera alla foton från iPhone.
- Slå av och på Bildström.
- Slå av och på iCloud.
...ibland funkar ett av alternativen, ibland behöver jag mecka flera gånger.

Så NEJ – det funkar INTE som utlovat!

Nu ska jag slå på iCloud Drive med 1 TB lagring och därmed iCloud Bildbibliotek. Det är ändå något jag har funderat på länge, eftersom jag vill komma åt alla filer från alla mina enheter. Så i morgon kanske vi vet om Bildström/Bildbibliotek fungerar bättre med ett aktivt iCloud Bildbibliotek.

Detta är ett, av de tack och lov få, problemen jag upplever med macOS.

Så här ser det ut i datorn. Notera inställningarna.

Här är bilderna på iPhone.

Här är inställningen på iPhone.

Intressant artikel om man vill använda iCloud Drive: http://www.macworld.com/article/3101944/macs/...

Här fanns massa information som var helt ny för mig!

1
Bevaka tråden