Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple startar reparationsprogram för Iphone 6S

Tråden skapades och har fått 38 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Jag har ringt runt till dom flesta serviceställen i STHLM och alla säger i princip 3-5 dagar förutom LAN-master som har nått expresspaket men då måste man betala 500 spänn extra ( Om du inte är Teliakund, så grattis till er) vilket inte finns på kartan förett garantiärende i min bok.

Jag kan inte fatta att dom inte tar serienumret per telefon/mail, ser om du är med i garantiprogrammet och sen bokar en tid åt en två veckor framåt?
Måste ju ta upp otroligt mycket tid för dom att ta hand om en kund två gånger också.

Skulle vara intressant att veta om redaktionen skulle kunna få någon kommentar från Apple.

Ursprungligen av jurassic579:

...
Jag kan inte fatta att dom inte tar serienumret per telefon/mail, ser om du är med i garantiprogrammet och sen bokar en tid åt en två veckor framåt?
Måste ju ta upp otroligt mycket tid för dom att ta hand om en kund två gånger också.
..

Jag tror faktiskt att allt hantering kring bokning, avbokning, no-show, ombokning blir troligen en relativt ineffektiv hantering av tid (för reparationsstället) med ställtider och upplåsning.

En inlämning ger möjlighet till en rationellare hantering. Du kan avsätta en tidsram där du repar ett antal telefoner i ett svep samtidigt som du skapar en marginal för oväntade komplikationer.

Som butik/reparationsställe så känns det som att inlämning är helt klart att föredra för att skapa en rationellare hantering.

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tror faktiskt att allt hantering kring bokning, avbokning, no-show, ombokning blir troligen en relativt ineffektiv hantering av tid (för reparationsstället) med ställtider och upplåsning.

En inlämning ger möjlighet till en rationellare hantering. Du kan avsätta en tidsram där du repar ett antal telefoner i ett svep samtidigt som du skapar en marginal för oväntade komplikationer.

Som butik/reparationsställe så känns det som att inlämning är helt klart att föredra för att skapa en rationellare hantering.

Ja så är det säkert om man ser till butikens och inte kundens bästa.

Tycker dock dom kan beställ in batterier innan man kommer så man slipper åka ut två gånger.

Förstår inte riktigt problemet. Man kan ju söka på serienumret om ens enhet räknas in i programmet. Sen är det väl bara att lämna in?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Förstår inte riktigt problemet. Man kan ju söka på serienumret om ens enhet räknas in i programmet. Sen är det väl bara att lämna in?

Det var ju inte bara att lämna in utan man måste ta sig till Täby for att dom ska konstatera detta och sen beställer dom hem ett batteri.

Alternativt att man kan lämna in i stan och då är man utan telefon i upp till fem dagar. Har man ingen "back up-telefon" så är det i alla fall i mitt liv en rätt lång tid att vara utan telefon.

Det är det som är problemet. Om det inte är ett problem för dig så har du kanske andra förutsättningar med en annan telefon eller helt enkelt så värderar vi tid och service på olika sätt.

Ursprungligen av jurassic579:

Det var ju inte bara att lämna in utan man måste ta sig till Täby for att dom ska konstatera detta och sen beställer dom hem ett batteri.

Alternativt att man kan lämna in i stan och då är man utan telefon i upp till fem dagar. Har man ingen "back up-telefon" så är det i alla fall i mitt liv en rätt lång tid att vara utan telefon.

Det är det som är problemet. Om det inte är ett problem för dig så har du kanske andra förutsättningar med en annan telefon eller helt enkelt så värderar vi tid och service på olika sätt.

Ok, så problemet är att man behöver vara utan telefon under tiden telefonen är på service (om man inte besöker en Apple-butik). Inget nytt då dvs.

Har era telefoner fungerat bättre efter de varit inne på batteribyte?
Min sambos 6s har börjat stänga av sig stup i kvarten så fort hon är utomhus i någon minusgrad.
Även om telefonen ligger i jackfickan där temperaturen garanterat är på plus.
Detta sker när hon har ca 20-40 % batteri. Försöker man starta den varnar den att man måste ladda den.
Och sätter man i laddkabeln visar den 20-40 % batteri.
Känns som den borde gå under garantin?

Någon här som också köpt den via Comviq som vet hur de hanterar ärendet?
Väntar för tillfället på svar från dem och har 10 mil till närmaste serviceställe.

Ursprungligen av Freppa85:

Har era telefoner fungerat bättre efter de varit inne på batteribyte?
Min sambos 6s har börjat stänga av sig stup i kvarten så fort hon är utomhus i någon minusgrad.
Även om telefonen ligger i jackfickan där temperaturen garanterat är på plus.
Detta sker när hon har ca 20-40 % batteri. Försöker man starta den varnar den att man måste ladda den.
Och sätter man i laddkabeln visar den 20-40 % batteri.
Känns som den borde gå under garantin?

Någon här som också köpt den via Comviq som vet hur de hanterar ärendet?
Väntar för tillfället på svar från dem och har 10 mil till närmaste serviceställe.

Tänkte faktiskt på det idag. Vi har iofs inte haft någon vargavinter men min 6s uppför sig mycket bättre efter bytet.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2017-02-27 19:22

Vi forsökte göra detta nån gång, men det är sällan det går att genomföra praktiskt.
Först ska då kunden komma in så vi får felsöka produkten, sen ska vi åter igen boka en tid då kunden ska komma tillbaka med sin produkt, och det var här det ofta brast, då man ringde och påminde folk om tiden, så, ja, då hade dom inte tid att komma, och undrade ofta om det gick bra om dom kom nån gång nästa vecka; svar: nej, det går inte.
Med Apples krav på tider så fungerar inte detta.
Dessutom, när vi får in produkten, har felsökt den, så beställs del(arna) direkt, och vi har då som oftast redan skruvat isär produkten för att servicen ska gå snabbare den dagen reservdelen kommer.

Att boka en tid är ju rätt så svårt också för att, vad hender om reservdelen blir försenat pga. t.ex. snöoväder eller något annat hender med transporten?

Att boka in en tid då kunden ska komma in med sin produkt en andra gång, är rätt så ineffektivt, och fungerar rätt så dåligt i praktiken.
Om du måste lämna in din telefon för batteribyte, så blir du som oftast utan i 3-5 arbetsdagar, å andra sidan, så kan man höra med inlämmningsstället om dom har nån lånetelefon du kan få i tiden du har lämnat in din på service.

Ursprungligen av jurassic579:

Jag har ringt runt till dom flesta serviceställen i STHLM och alla säger i princip 3-5 dagar förutom LAN-master som har nått expresspaket men då måste man betala 500 spänn extra ( Om du inte är Teliakund, så grattis till er) vilket inte finns på kartan förett garantiärende i min bok.

Jag kan inte fatta att dom inte tar serienumret per telefon/mail, ser om du är med i garantiprogrammet och sen bokar en tid åt en två veckor framåt?
Måste ju ta upp otroligt mycket tid för dom att ta hand om en kund två gånger också.

Skulle vara intressant att veta om redaktionen skulle kunna få någon kommentar från Apple.

Bevaka tråden