Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IOS-användare spenderar mest pengar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En rapport från analysföretaget Sensor Tower visar att IOS-användare spenderar mest på appar trots att de laddar ner färre appar per enhet jämfört med fjolåret.

Läs hela artikeln här

Ganska logiskt med tanke på priset på en iphone så bör de också vara användare som har pengar att spendera på sådant.
Hur ser det ut om man kikar på användare som köper Android telefoner som kostar 6000kr och upp nya? (för jag antar att det är bland annat jämfört mot android användare som rubriken syftar på) Finns ju androidtelefoner för runt 500kr och upp och är man en spekulant av en sådan så lär man prioritera annat än att köpa appar

Ursprungligen av Jonatatatan:

Ganska logiskt med tanke på priset på en iphone så bör de också vara användare som har pengar att spendera på sådant.
Hur ser det ut om man kikar på användare som köper Android telefoner som kostar 6000kr och upp nya? (för jag antar att det är bland annat jämfört mot android användare som rubriken syftar på) Finns ju androidtelefoner för runt 500kr och upp och är man en spekulant av en sådan så lär man prioritera annat än att köpa appar

Det skulle ju också kunna handla om att priser för appar som har ett bruksvärde har gått upp. Jag har infalla fall noterat att flera appar jag använder nu finns i en 'fri' som i inte fri från reklam och där full funktionalitet (alla finesser) kräver köp inuti appen. Inuti-köpen kan då inkludera att reklamen upphör.

  • Medlem
  • 2017-02-24 20:50

Appar är dyrare i App store än i Google Play

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2017-02-25 07:28

Finns betydligt större utbud av gratisappar till Android. Något som jag ser som en stor nackdel med iOS, är avsaknaden av kraftfulla open source-appar. Ofta kostar motsvarande app betydligt mer i appstore, och saknar ofta många funktioner som finns i Androidversionen...

Ursprungligen av oskich:

Finns betydligt större utbud av gratisappar till Android. Något som jag ser som en stor nackdel med iOS, är avsaknaden av kraftfulla open source-appar. Ofta kostar motsvarande app betydligt mer i appstore, och saknar ofta många funktioner som finns i Androidversionen...

Vilka tänker du på? Open source har inget egenvärde för mig. Det är funktionaliteten som är intressant.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2017-02-25 07:43
Ursprungligen av BlackSmp:

Vilka tänker du på? Open source har inget egenvärde för mig. Det är funktionaliteten som är intressant.

Android-versionen har oftast kraftfullare funktioner än motsvarande iOS-app. Finner detta väldigt frustrerande, när jag försöker hitta en motsvarande app till min iPad, som jag har installerad på Android-nallen. Och då får man dessutom betala för sämre funktionalitet...

Ursprungligen av oskich:

Android-versionen har oftast kraftfullare funktioner än motsvarande iOS-app. Finner detta väldigt frustrerande, när jag försöker hitta en motsvarande app till min iPad, som jag har installerad på Android-nallen. Och då får man dessutom betala för sämre funktionalitet...

Jag var nyfiken på konkreta exempel.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2017-02-25 09:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Jag var nyfiken på konkreta exempel.

T ex tillåter inte iOS mig att starta bilens diesel-värmare genom att värmar-appen skickar startkommando via SMS, då appen inte tillåts att skicka SMS utan att gå via meddelande-appen. Sen saknas det en stor mängd Raspberry Pi-appar, och de som finns är betydligt sämre på iOS...

Ursprungligen av oskich:

T ex tillåter inte iOS mig att starta bilens diesel-värmare genom att värmar-appen skickar startkommando via SMS, då appen inte tillåts att skicka SMS utan att gå via meddelande-appen. Sen saknas det en stor mängd Raspberry Pi-appar, och de som finns är betydligt sämre på iOS...

Har inte såväl Eberspächer och Webasto appar som klarar av att starta dieselvärmaren via SMS-signalering?

1
Bevaka tråden