Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Intrång i iClouds?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2017-02-25 09:04

Köpt en ny iMac och plötsligt är det omöjligt att komma in på iClouds. När jag kollar nyckelhanteraren så ser jag lösenordet och det är ett psw som jag inte har skrivit. Långt och krångligt verkar maskintillverkat. När jag försöker att ändra lösenordet på nätet så får jag inte kontakt med iClouds. Tydligen har jag två olika emailadresser att logga in med, (båda kända av mig men den första är gammalt). Inget av dom tycks fungera. När jag försöker ändra lösenordet så får jag direkt en varning om att någon i Stockholm försöker logga in... Jag bor i Lund och fattar inte hur dom tror att det är Stockholm. För något år sedan fick jag varning om att någon i andra ändan av denna stan försökte logga in samtidigt med mig. Frågan är hur noga är dessa angivelser egentligen? Är det något man ställer in själv?
Jag kan inte så mycket om säkerhet, tyvärr så jag tror ju genast att jag håller på att bli kapad eller något sånt.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-02-25 10:03

Nej, så länge angivelsen är i samma land är det nog inget problem, det är dina egna försök du ser. Din Internetleverantör har troligen sitt säte i Stockholm.

  • Medlem
  • Lund
  • 2017-02-25 16:38
Ursprungligen av kenjon:

Nej, så länge angivelsen är i samma land är det nog inget problem, det är dina egna försök du ser. Din Internetleverantör har troligen sitt säte i Stockholm.

Tack för det. Tänkte det kunde vara så men ville höra med folk som kunde sånt.

1
Bevaka tråden