Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .

För bövelen, det har hänt igen! För andra gången har nån knyckt med sig en av mina tvättkassar (blå från Ikea som alla använder) från tvättstugan.

  • Medlem
  • 2017-02-05 21:16
Ursprungligen av marcushedenstrom:

För bövelen, det har hänt igen! För andra gången har nån knyckt med sig en av mina tvättkassar (blå från Ikea som alla använder) från tvättstugan.

Ställ ner ett par påsar och smörj in insidan med något otrevligt, tex maskinfett. (Måste dock vara genomskinligt så det inte syns)

Jämra Handelsbanken!

Handelsbanken kräver numera iOs 8 för sin app, men iPhone4 kan bara köra iOS 7, som mest.
Handelsbanken rekommendera iPhone4-användare att åtminstone -försöka- uppgradera till iOS8, de stolpskotten!

Nu tvingas jag slanta upp 5-8 papp för en ny telefon bara för att de inte vill behålla kommunikationen för den app som fungerade klockrent fram till förra veckan!

  • Medlem
  • 2017-02-23 19:01
Ursprungligen av dxaren:

Handelsbanken kräver numera iOs 8 för sin app, men iPhone4 kan bara köra iOS 7, som mest.
Handelsbanken rekommendera iPhone4-användare att åtminstone -försöka- uppgradera till iOS8, de stolpskotten!

Nu tvingas jag slanta upp 5-8 papp för en ny telefon bara för att de inte vill behålla kommunikationen för den app som fungerade klockrent fram till förra veckan!

Snart kommer Apple "döda" alla 32bitars appar, så alla utvecklare måste uppgradera sina appar till 64 bitar, detta innebär att alla telefoner före iPhone 5s kommer bli obrukbara när det gäller att installera eller uppdatera nya program.

Edit:
Va mer som ett tips till dig, jag personligen tycker det är bra man kan inte underhålla gammal teknik hur länge som helst.

Ursprungligen av Calby:

Snart kommer Apple "döda" alla 32bitars appar, så alla utvecklare måste uppgradera sina appar till 64 bitar, detta innebär att alla telefoner före iPhone 5s kommer bli obrukbara när det gäller att installera eller uppdatera nya program..... .

Det är väl ok, att gamla program inte kan -uppdateras-, men det betyder inte att handelsbanken aktivt måste stänga ned sedan tidigare fullt fungerande kod.

Det går alldeles utmärkt att ha kod i stl med:
if ios=7 then use oldcode, else if ios8 use newcode:
på precis samma sätt som Handelsbanken redan idag hanterar olika operativ i koden i samband med inloggningen .

Nä, jag vill vara sur ett tag till, å' så tycker jag att 4:an är så mycket snyggare än de nya telefonerna.

Fram för mera sura gubbar i barrikaderna, för bibehållande av sakernas tillstånd!

Senast redigerat 2017-02-23 21:43
Ursprungligen av dxaren:

Nä, jag vill vara sur ett tag till, å' så tycker jag att 4:an är så mycket snyggare än de nya telefonerna.

Inte för att förstöra ditt surtillstånd, men en sprillans ny iPhone SE är precis lika snygg som en 4/4s/5/5s! Och kostar "bara" strax under 4 papp för snikmodellen. Så kanske bäst att vara on topic och påpeka att 4000 ju trots allt är mer än 0...

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-03-08 22:52

Kollat över släktens iOS-enheter.
Resultat: iOS8, ingen lösenkod, ingen backup, piratladdare...
Värst var nog kusinens iPad han fått av skolan. Den var helt "naken": ej managerad, skumma asiatiska profiler installerade, ingen Hitta min iPhone aktiverad, ingen backup. Kort och gott: en iPad med högt värde på svarta marknaden.
-Hur fanken kan man som kommun köpa in hundratals iPads utan att tvinga på Hitta min iPhone?

  • Medlem
  • International user
  • 2017-03-08 23:47
Ursprungligen av reboot81:

Kollat över släktens iOS-enheter.
Resultat: iOS8, ingen lösenkod, ingen backup, piratladdare...
Värst var nog kusinens iPad han fått av skolan. Den var helt "naken": ej managerad, skumma asiatiska profiler installerade, ingen Hitta min iPhone aktiverad, ingen backup. Kort och gott: en iPad med högt värde på svarta marknaden.
-Hur fanken kan man som kommun köpa in hundratals iPads utan att tvinga på Hitta min iPhone?

Varför så förvånad, politik har ju aldrig fungerat. Men visst är det frustrerande.

Riksväg 55, vildsvin på vägen. Kom upp från höger, träffade trynet med höger fram. Sen svängde grisen runt och tog bakdörren som hämnd. Tröskeln är också intryckt. Reparationskostnad 75000:- preliminärt. Tur att man har bra försäkring!
Värre blev det för Audin som kom precis efter mig och körde på liket. Han blev av med kylare och styrning och fick en airbag i nyllet.

  • Medlem
  • 2017-03-09 09:18

De där grisarna är förbannat hårda! Där jag bor kryllar det av dem, vet inte hur många gånger jag har fått tvärnita pga deras obefintliga trafikkunskaper.
75 lakan för lite ny plast?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-03-09 19:05
Ursprungligen av Dalle:

De där grisarna är förbannat hårda! Där jag bor kryllar det av dem, vet inte hur många gånger jag har fått tvärnita pga deras obefintliga trafikkunskaper.
75 lakan för lite ny plast?

Precis min tanke, 75k för plast??

Tröskeln är intryckt, bakdörren är krokig och måste bytas, strålkastaren är knäckt i bakkant. I princip ska hela högersidan utom framdörren bytas och lackas.

Ursprungligen av pmarriott:

Riksväg 55, vildsvin på vägen. Kom upp från höger, träffade trynet med höger fram. Sen svängde grisen runt och tog bakdörren som hämnd. Tröskeln är också intryckt. Reparationskostnad 75000:- preliminärt. Tur att man har bra försäkring!
Värre blev det för Audin som kom precis efter mig och körde på liket. Han blev av med kylare och styrning och fick en airbag i nyllet.

Men hade du inte krock med ett vildsvin tidigare också? Eller minns jag fel?

Ursprungligen av BlackSmp:

Men hade du inte krock med ett vildsvin tidigare också? Eller minns jag fel?

Hade problem med att ladda upp bilderna. Kanske har förträngt om jag skrev ett inlägg förut.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-03-13 22:50

…för att nyhetsmedia under bilder skriver Bild: Skärmdump

Journalister: är det ok om jag citerar ur era artiklar och anger "utskriven text" som källa?

  • Medlem
  • International user
  • 2017-03-14 08:46
Ursprungligen av reboot81:

Journalister: är det ok om jag citerar ur era artiklar och anger "utskriven text" som källa?

Galet, skulle inte förvåna om detta är ett sätt att kringgå upphovsrätten. Det går ju bevisligen att fota en massa bilder på andras loggor och skyddat material och ge ut i bok form. Fanns ju en artikel på detta endera här eller på nån idg site för några år sen.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-03-14 10:11
Ursprungligen av juanito:

Galet, skulle inte förvåna om detta är ett sätt att kringgå upphovsrätten. Det går ju bevisligen att fota en massa bilder på andras loggor och skyddat material och ge ut i bok form. Fanns ju en artikel på detta endera här eller på nån idg site för några år sen.

Upphovsrätten går ej att kringgå.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-03-14 13:23
Ursprungligen av reboot81:

Upphovsrätten går ej att kringgå.

Jag tor du har rätt, det gäller väl främst varumärkesskyddet.

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2017-03-15 13:53
Ursprungligen av juanito:

Jag tor du har rätt, det gäller väl främst varumärkesskyddet.

Varumärkesskydd och upphovsrätt hör väl inte ihop.

  • Medlem
  • International user
  • 2017-03-15 16:35
Ursprungligen av reboot81:

Varumärkesskydd och upphovsrätt hör väl inte ihop.

Njä men det blandas ihop ibland, även av mig.

Brother laserskrivare grrr. Plötsligt mitt i en utskriftssession får den för sig att gå "offline" o där stannar den tills man stänger av den o slår på den igen, alternativt längre än så grrr.

Jävla dynga...men men den var gratis...dock samma problem med en nyare HP laser som vi har på jobbet

Senast redigerat 2017-03-18 11:14
  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-03-18 10:37
Ursprungligen av Mymac4ever:

HP laserskrivare grrr. Plötsligt mitt i en utskriftssession får den för sig att gå "offline" o där stannar den tills man stänger av den o slår på den igen. Jävla dynga...men men den var gratis...dock samma problem med en nyare HP laser som vi har på jobbet

Sätt en fjärrströmbrytare vid den

Ursprungligen av Mymac4ever:

Brother laserskrivare grrr. Plötsligt mitt i en utskriftssession får den för sig att gå "offline" o där stannar den tills man stänger av den o slår på den igen, alternativt längre än så grrr.

Jävla dynga...men men den var gratis...dock samma problem med en nyare HP laser som vi har på jobbet

Vilken HP modell är det? Har själv en HP, som fungerar klanderfritt. Kanske finns det en nyare version av skrivarens firmware som du kan installera i skrivaren som löser ditt problem?

Senast redigerat 2017-03-19 16:14
  • Medlem
  • 2017-03-19 17:42

Västtrafiks To Go-app föreslår mig utifrån min position en kommunbiljett för 42 kronor som gäller i 90 minuter. Låtsas man resa längre erbjuds man i stället en kommunbiljett för 42 kronor som gäller i 180 minuter. Då hinner man resa både dit, handla och åka hem på samma biljett. Sniket av Västtrafik.

Med den första vårvärmen, två dygn före vårdagjämningen(som i dessa breddgrader fö följdes av vinter), stack jag ut på cykeln, blev troligen kall om ryggen eller väckte bara liv i en vilande förkylning för nu är den i full blom med snuva, hostattacker, nysattacker, täppt o rinnande näsa(mysig kombo...not) o svullen hals...

Att jag aldrig lär mig ?

Ursprungligen av Mymac4ever:

Med den första vårvärmen, två dygn före vårdagjämningen(som i dessa breddgrader fö följdes av vinter), stack jag ut på cykeln, blev troligen kall om ryggen eller väckte bara liv i en vilande förkylning för nu är den i full blom med snuva, hostattacker, nysattacker, täppt o rinnande näsa(mysig kombo...not) o svullen hals...

Att jag aldrig lär mig ?

Hör i Stockholm beror det på pollen från Al som är grym för tillfället. Samma symtom - men inte ont i halsen?

  • Medlem
  • 2017-03-22 21:29
Ursprungligen av adress@mac:

Hör i Stockholm beror det på pollen från Al som är grym för tillfället. Samma symtom - men inte ont i halsen?

Det är bara ett halvår kvar nu, sen efter gräset kan vi kanske början andas igen.

/En annan pollenallergiker

  • Medlem
  • International user
  • 2017-03-23 13:24
Ursprungligen av Dalle:

Det är bara ett halvår kvar nu, sen efter gräset kan vi kanske början andas igen.

/En annan pollenallergiker

Men jag hatar så innerligt kölden, konstigt nog har jag aldrig lika mycket symptom i tropiska länder, trots gräs och träd. Bara att konstatera vi bor på fel ställe, med en fientlig fauna.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2017-03-23 17:37
Ursprungligen av juanito:

Men jag hatar så innerligt kölden, konstigt nog har jag aldrig lika mycket symptom i tropiska länder, trots gräs och träd. Bara att konstatera vi bor på fel ställe, med en fientlig fauna.

Jo, precis: Jag bara undrar vad våra förfäder hade gjort för ont för att bli förvisade hit upp...

Herre gud... en massa sörlänningar som klagar över väder och klimat...

Bevaka tråden