Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ja e så jävla glad idag!

Tråden skapades och har fått 3729 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2016-09-25 21:51

Äntligen har jag fått tummen ur röven och opererat bort min i 35 år krånglande gallblåsa. En obeskrivlig lättnad

Ursprungligen av Sixten:

Har du ngt du vill riktigt spritta till om på värsta Kirschsteiger-manér?
Ni vet, se så där plirig ut och säga "Idag känner jag mig så där glad!"

positivismer i massor! Livet är Underbart när underlivet e bart som flickan sa!

(Att han sedan gör att man skäms i nästa mening när han frågar två rätt kaxiga män om de brukar sjungas något på båten....det är en annan sak)

I så fall lägger du ett inlägg här.

Surpöttar, gnällrövar och allmänt negativa folk har inget att göra här i den här tråden.

Jag börjar:

Man blir glad när livet ibland bestämmer åt en istället för att man behöver göra alla dessa val...

Vart och simmat, funderat - som jag ofta gör när jag simmar - på vad jag skall lägga de där 5 löken på som jag liksom har över just nu på för grej.
A) Beg trampcykel, mer cykla till jobbet. Har en vän som är cykelhandlare, så jag får extremt bra priser här...
B) En Samsung Gear S3
C) En Apple watch 2

Myser lite med mina egna tankar, öppnar omklädnigsrumsskåpet och drar glasögonen rakt i backen.
Glasögon och kakel är lite dåligt kompatibla om man säger så.

Så nu slipper jag välja - 4600:- för nya köbe-öga. Va bra! Snögg blir jag med.....

Äntligen fått besked om ny lägenhet i Halmstad och kan lämna den lilla (skit)staden Karlshamn!

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-10-03 18:18

Mitt SIM-kort har avaktiverats av Comviq mitt i semester i Spanien - hurra inga mera surf paket att inhandla!

Kom bara på en sak just som höjde känsloläget några snäpp:
Om en vecka får jag nyckeln till min nya lägenhet

  • Medlem
  • 2016-10-13 13:45

Bob Dylan fick litteraturpriset.

Nu är det dax för mig att berätta något riktigt kul, något som varit i görningen sedan augusti.

Efter 20+ år i en 37 kvadrats etta utan balkong har jag idag slutbetalat o inlett inflyttningen i min nya lägenhet som är en 64 kvadrat stor tvåa med balkong i söder o sol mest hela dagen ???

Måtten på vardagsrummet anser jag vara de mest intressanta. I ettan, där detta även fungerat som sovrum, är måtten(BxDxH): 3.8x4.5x2.7 meter. I tvåan är motsvarande mått: 3.8x7.2x2.5 meter, så lite lägre i tak men jäklar i mig mycket mer djup/längd???

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-13 15:49

Har sedan ~09 kört med samma Firefoxprofil, ja det fanns tom rester från windows i profilen. Nåt gammalt smolk gjorde att Firefox konstant sög +100% CPU. (Olidligt segt). Tog mig i kragen och skapade en ny profil, kopierade över det nödvändigaste med FEBE och datorn är tyst och rapp igen.

  • Medlem
  • 2016-11-18 00:08

Metallicas nya album är äntligen här efter alldeles för lång väntan. Death Magnetic var ju en katastrof, albumet i samarbete med Lulu ska vi inte ens nämna!
Men nu (efter åtta svåra år) är alltså Hardwired to self destruct här och äntligen låter det lite Metallica över plattan igen. Iaf det korta jag hunnit lyssna hittills.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-11-18 15:09
Ursprungligen av Dalle:

Metallicas nya album är äntligen här efter alldeles för lång väntan. Death Magnetic var ju en katastrof, albumet i samarbete med Lulu ska vi inte ens nämna!
Men nu (efter åtta svåra år) är alltså Hardwired to self destruct här och äntligen låter det lite Metallica över plattan igen. Iaf det korta jag hunnit lyssna hittills.

Apple Music -> Add to library.

Ursprungligen av Dalle:

Metallicas nya album är äntligen här efter alldeles för lång väntan. Death Magnetic var ju en katastrof, albumet i samarbete med Lulu ska vi inte ens nämna!
Men nu (efter åtta svåra år) är alltså Hardwired to self destruct här och äntligen låter det lite Metallica över plattan igen. Iaf det korta jag hunnit lyssna hittills.

Live just nu:

  • Wisserbesser
  • Uddevalla
  • 2016-11-19 09:09

Traskar ner i köket för att sätta på kaffe. Ser något som inte är grått utanför fönstret. Längst upp, ovan träden, alldeles blått? Helt säker på att jag sett det förut, men det var länge sedan. Oavsett vad det är, så känns det mycket bra, det där blåa.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-11-30 18:06

Lyckades få ett av mina fotografier att pryda Huddinge kommuns fotokalender 2017. ?
http://huddinge.se/fototavling

Ursprungligen av joakimo:

Lyckades få ett av mina fotografier att pryda Huddinge kommuns fotokalender 2017. ?
http://huddinge.se/fototavling

Grattis!

  • Medlem
  • Uppland
  • 2016-12-18 17:26

Har just gjort min första insats som skådis i en skräckfilm. Fett!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-12-21 12:59

Om 2 timmar får jag veta om mitt första barn är en pojke eller flicka. Så. Jävla. Nervös!!!

  • Medlem
  • 2016-12-21 13:09
Ursprungligen av kladda:

Om 2 timmar får jag veta om mitt första barn är en pojke eller flicka. Så. Jävla. Nervös!!!

Grattis i förskott och lycka till!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2016-12-21 19:02
Ursprungligen av Dalle:

Grattis i förskott och lycka till!

Tack! Allt såg bra ut och det blir en liten pojke!

Äntligen händer det nått... \o/

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2017-01-04 18:04

Vår fiber är äntligen igång.

Ursprungligen av reboot81:

Traskar ner i köket för att sätta på kaffe. Ser något som inte är grått utanför fönstret. Längst upp, ovan träden, alldeles blått? Helt säker på att jag sett det förut, men det var länge sedan. Oavsett vad det är, så känns det mycket bra, det där blåa.

Såg häromdagen det där gula (5900K) skarpa skenet av ljus. Oklart vad.
Osäker på strålningsnivåer och så...men håller en försiktigt positiv inställning här med...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-01-08 21:47

Det kan vara ett UFO... bäst du håller dej inne.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-09 14:17
Ursprungligen av lasselu:

Vår fiber är äntligen igång.

Det borde jag också skriva här

Vår fiberanslutning är också live sedan 30/12. Fullt flås på 250/100 Mbit/s

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-02-19 10:27

Var ett litet tag sedan men bestämde mig för att köpa ny bärbar. Funderade lite på Zenbook 3 men lutade sedan åt en Macbook.

En f.d. kollega har talat sig varm om Apple.

Har ju iPhone och iPad men tvekade om att välja bort PC.

Köpte dock en Macbook pro 2016 och är glad att jag gjorde det!

  • Medlem
  • 2017-02-20 13:17

Fick DOA min dator så fick en ny mbp de är jag glad för.
Är glad för att jag fått högstabetyg hittills i kursen dock slutproven kvar och är kass på prov, men de löser sig nog.

Fibern inkopplad! Gick från 2 till 200 Mbit/s uppströms! Nu blir offsite-backupen lite snabbare!

Senast redigerat 2017-02-21 20:42
  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-02-22 11:38
Ursprungligen av pmarriott:

Fibern inkopplad! Gick från 2 till 200 Mbit/s uppströms! Nu blir offsite-backupen lite snabbare!

Gratulerar!

5 Mbit/s nedströms?

Ursprungligen av zinned:

Gratulerar!

5 Mbit/s nedströms?

Något vassare än så. 130 Mbit/s sist jag mätte.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-02-25 17:58
Ursprungligen av pmarriott:

Något vassare än så. 130 Mbit/s sist jag mätte.

Det är nog första gången jag har hört om någon som har högre hastighet uppströms än nedströms.

Ny bil beställd. 21 veckors leveranstid dock.

Bevaka tråden