Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med Macbook Pro mid 2012

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Detta ämne har säkert stötts och blötts fler gånger än vad jag kan räkna till, men jag måste ändå kolla med er här! Har som rubriken avslöjar en Macbook pro mid 2012, dual core i5, 4 gb RAM, inget monster till maskin såklart, men den har alltid funkat som den ska (förutom att den stänger av sig efter ha nått full laddning, om jag innan har stängt ner skärmen).

Men nu har den börjat strejka, ofattbart slö, badbollen framme titt som tätt osv. Tar evigheter att starta den simplaste av appar. Kan knappt tappa mellan olika flikar i webläsaren. Fattar att det har med minne och slö hårddisk att göra, men varför har problemen kommit så väldigt snabbt? Från en dag till en annan upplevar jag stor skillnad i hastighet. Har ca 150 gb ledigt på hdd, har startat i felsäkert läge (fel benämning?), kört apple hard ware test utan problem.

SÅ, återstår väl bara att uppgradera till 8 eller 16 gb RAM, samt en ny ssd! Jag gör inga krävande grejer, förutom möjligtvis strömmat rätt mycket videomaterial till min boxee, men då gör jag ju heller inget annat på datorn heller.

Några synpunkter på varför det blivit så här, och samt vilka minnen och ssd man bör köpa vore ju fint!

(Badbollen har varit framme 2 ggr under tiden jag skrivit detta.....)

Mekaniska hårddiskar är förbrukningsvara. De slutar att fungera förr eller senare.

1
Bevaka tråden