Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nu lämnar jag RSS för Twitter.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-02-20 12:12

Hej,
Som så många andra så har jag använda mig av RSS för att läsa nyheter m.m - men så igår så fick jag ett infall och köpte Tweetbot 4 till iOS.
Det fungerade klockrent och jag kunde även samla nyheter som jag inte fick via RSS för att dom inte hade det men dom har Twitter.
Så jag köpte även Tweetbot 4 för macOS och hittills så älskar jag det.

Någon mer som har gått från RSS till Twitter?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-02-20 12:31

Nej, men jag blir nyfiken. Jag har ett gammalt twitter-konto, men aldrig förstått storheten.
Förrän jag nyligen snubblade över trafik-info som kunde sätta alerts på.

Hur vanligt är det att nyhetssidor använder twitter?

  • Medlem
  • 2017-02-20 12:46
Ursprungligen av Json_81:

Nej, men jag blir nyfiken. Jag har ett gammalt twitter-konto, men aldrig förstått storheten.
Förrän jag nyligen snubblade över trafik-info som kunde sätta alerts på.

Hur vanligt är det att nyhetssidor använder twitter?

Alla som jag läser har det och några till som saknar RSS t.o.m en liten lista från mig, många program utvecklare släpper sina nyheter vis Twitter med. Så för mig så summerar det upp mycket bättre än med RSS och Tweetbot 4 är en underbar app.

•avsforum
•99mac
•9to5mac
•macroumers
•viaplay SE
•Netflix SE
•HBOnordic SE
•Spectracal
•ifixit
•1Password
•Parallelse
•Spectracal
•x-Rite

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-02-20 12:57
Ursprungligen av Json_81:

Hur vanligt är det att nyhetssidor använder twitter?

Alla använder det. Alla. Hela tiden.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-02-20 13:00

Men blir det inte rörigt att se om man läst nyheterna?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-02-20 13:02
Ursprungligen av Json_81:

Men blir det inte rörigt att se om man läst nyheterna?

Om man läst nyheterna? Hur menar du?

  • Medlem
  • 2017-02-20 13:03
Ursprungligen av Json_81:

Men blir det inte rörigt att se om man läst nyheterna?

Nja, jag ser ju antal olästa nyheter i bannern så scrollar jag bara uppåt då tweetbot startar ifrån där du slutade läsa sist.
En nyhet är ju bara någon rad och vill jag läsa mer så klickar jag på länken bara i tweetet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-20 14:11

Jag använder både och samt även andra kanaler.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-02-20 14:42
Ursprungligen av zinned:

Om man läst nyheterna? Hur menar du?

Ursprungligen av Calby:

Nja, jag ser ju antal olästa nyheter i bannern så scrollar jag bara uppåt då tweetbot startar ifrån där du slutade läsa sist.
En nyhet är ju bara någon rad och vill jag läsa mer så klickar jag på länken bara i tweetet.

Så här menar jag. Tweetbot separerar sidorna alltså?
Jag har bara använt twitters egna klient.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-02-20 14:54
Ursprungligen av Json_81:

Så här menar jag. Tweetbot separerar sidorna alltså?
Jag har bara använt twitters egna klient.

Blanda inte ihop tweets med nyhetsbolagens artiklar. Två skilda saker. Se istället nyhetsbolagens twitter-konton som reklampelare för deras artiklar. De skriver oftast bara ut rubriken samt en länk i sina tweets, till artiklarna de har på sina siter.

För övrigt så rekommenderar jag Tweetbot före Twitters egna klient, ljusår bättre och mycket tydligare.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-02-20 14:59
Ursprungligen av zinned:

Blanda inte ihop tweets med nyhetsbolagens artiklar. Två skilda saker. Se istället nyhetsbolagens twitter-konton som reklampelare för deras artiklar. De skriver oftast bara ut rubriken samt en länk i sina tweets, till artiklarna de har på sina siter.

För övrigt så rekommenderar jag Tweetbot före Twitters egna klient, ljusår bättre och mycket tydligare.

Ja, vad jag menar är att jag klickar på 99mac, kollar igenom deras tweets, sen klickar jag på macrumours och kikar deras,
Det går ju i twitters egna klient, men är bökigt (iaf jämfört med feedly som jag använder för RSS, där varje sida finns för sig i en kolumn till vänster).

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-02-20 15:01
Ursprungligen av Json_81:

Ja, vad jag menar är att jag klickar på 99mac, kollar igenom deras tweets, sen klickar jag på macrumours och kikar deras,
Det går ju i twitters egna klient, men är bökigt (iaf jämfört med feedly som jag använder för RSS, där varje sida finns för sig i en kolumn till vänster).

Så ska du inte använda Twitter, det blir som du själv säger oerhört bökigt och omständigt.

Du ska följa de konton som du är intresserade av så kommer deras tweets dyka upp i din tidslinje allt eftersom de postar dem. Där är det bara för dig att bläddra från där du var senast upp till den absolut senaste tweeten av de du följer.

1
Bevaka tråden