Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

99mac flyttar idag

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag sker flytten av 99mac.com vilket kommer leda till ett par timmars driftstopp åtminstonde.

Vi byter webhotell och i fortsättningen har vi tillgång till 100Mbit internetanslutning hos Internet5.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2003-08-27 09:46

Bilder på flytten?

Back online!

För fem minuter sedan gick vi online och redan börjar alltfler hitta tillbaka - jättekul. Nu har vi 100mbit anslutning och det borde märkas lite grann iallafall.

Just nu ligger samtliga siter & forum på en server vilket naturligtvis gör att siten går segare än vad den skall göra.

Snart är jag färdig med konfigureringen av ytterligare burkar vilket gör att jag flyttar bort tjänsterna och 99mac-servern får "vara ifred"

PUH! Det var svettigt, var tvungen att uggla på macnytt's forum.. :EEK:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-27 15:56

Usch, man fick lite abstinens där ett tag. :eek:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-08-27 19:05

Välkommen tillbaka!

Man saknar ingenting tills det är borta, välkommen tillbaka!

  • Medlem
  • 2003-08-27 22:52

gör aldrig, aldrig om det där - när jag är vaken. (Gör det alltså mellan 04 och 07 på morgonen nästa gång!)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-28 00:11

Flytta (eller stäng av) servern minst en gång i veckan. Tänk vad mycket man får gjort när 99mac ligger nere.

Kanske en funktion som man skulle kunna ställa in att t ex var tredje dag kan jag inte logga in.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-28 00:19

går inte att få kontakt med databasen till galleriet... igen Känner igen felet sedan förra flytten i sommar.

Nästa gång ni flyttar föreslår jag att ni ställer ner ttl på dnsuppgifterna. Bostreams dns:er hann inte uppdatera sig innan jag gick och la mig igår. Mycket frustrerande, särskilt som jag fick veta att Johan K glatt satt och läste 99mac bara ett par kilometer bort.

Jag kör med Bostreams DNS (tror jag) och där så fungerade www.99mac.com ganska fort, men fortfarande (just nu) så ger 99mac.com bara "99mac.com flyttar just nu till nytt webhotell. Vi räknar med att vara tillbaka online om ett par timmar. Välkommen åter!". Hur länge ska det behöva vara så?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-28 11:21

Har också Bostream och 99mac.se och www.99mac.se fungerar inte alls.
99mac.com och www.99mac.com fungerar däremot perfekt.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-28 12:25

Det är samma med telias dnser. Vissa funkar inte riktigt än, men...det kommer väl

  • Oregistrerad
  • 2003-08-29 11:08

yo - är www.99musik.com down? kommer inte åt den just nu...

Har allting fungerat som det ska? Får slumpmässiga connection errors då och då nu.

Ciryon

1
Bevaka tråden