Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Iphone 7 Svart eller Jetblack?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-02-19 20:13

Vilken har ni/gillar ni bäst?

Är Jetblack den blanka?

  • Medlem
  • 2017-02-19 20:21

Jag har den vanliga (inte Jet Black) och den är riktigt snygg. Hade inte kört med gagatsvart, får repor alldeles för lätt. Men om du gillar det blanka utseendet och klarar av lite repor så funkar nog det med.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-02-19 20:25
Ursprungligen av WiFi:

Jag har den vanliga (inte Jet Black) och den är riktigt snygg. Hade inte kört med gagatsvart, får repor alldeles för lätt. Men om du gillar det blanka utseendet och klarar av lite repor så funkar nog det med.

Ok, blev lite förvirrad nu.

Är gagatsvart den blanka och jetblack den matta? Vad är då den vanliga?

Ursprungligen av larsp777:

Ok, blev lite förvirrad nu.
Är gagatsvart den blanka och jetblack den matta? Vad är då den vanliga?

Gagatsvart/Jet black är den som är blank.
Svart är den som är svart.
Därutöver finns inget som är "den vanliga". Det är dina enda val i den färgen. Tittar du på andra så är det silver, gold och rose gold.

Jag har valt den svarta eftersom jag har viss allergi mot fingeravtryck och lättrepade ytor.

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-02-19 20:36
Ursprungligen av sextontio:

Gagatsvart/Jet black är den som är blank.
Svart är den som är svart.
Därutöver finns inget som är "den vanliga". Det är dina enda val i den färgen. Tittar du på andra så är det silver, gold och rose gold.

Jag har valt den svarta eftersom jag har viss allergi mot fingeravtryck och lättrepade ytor.

Ok, jag fattar

  • Medlem
  • 2017-02-19 20:45
Ursprungligen av larsp777:

Ok, jag fattar

Kommer du att använda skal? Om inte, klarar du av fingeravtryck och repor?

(Matt) svart.

Tycker faktiskt den ser bättre ut än jetblack, plus att man slipper oroa sig för repor hela tiden. Och matt ser bättre ut i min mening; till exempel minns jag min svarta Macbook, som var matt till skillnad från den vita som hade en blank yta.

Annars är min favoritfärg nog "slate" som bara fanns på iPhone 5. Kanske nåt som kommer tillbaka?

Har haft båda, gullsr med gagatsvart nu och gillar den skarpt!

  • Medlem
  • Hässleholm
  • 2017-02-20 04:56

Tack för alla svar. Brukar ha skal så då kanske et inte spelar så stor roll.

1
Bevaka tråden