Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nya urtavlor

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-02-17 16:59

Har Apple stoppat tredjepart urtavlor?

Ursprungligen av Matsaki:

Har Apple stoppat tredjepart urtavlor?

Nej. De var aldrig tillåtna

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-02-17 17:22

Väldigt tråkigt!

  • Medlem
  • 2017-02-17 19:44
Ursprungligen av Matsaki:

Väldigt tråkigt!

Man kan väl säga att tredje part urtavlor och always on display borde vara högt på Apples lista över förbättringar

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2017-02-18 01:50
Ursprungligen av PaO:

Man kan väl säga att tredje part urtavlor och always on display borde vara högt på Apples lista över förbättringar

Always on kostar för mycket i batteritid. Klart man vill ha det, men å andra sidan skulle vi aldrig köpa klockan om den redan dåliga batteritiden blev sämre. Så i det finns det nog en logi och nog inte mycket Apple kan göra där.

Men att inte tillåta tredjeparts urtavlor? Så länge de inte kräver root access (vilket jag gissar de inte gör) så förstår jag inte problemet?

Ursprungligen av PaO:

Man kan väl säga att tredje part urtavlor och always on display borde vara högt på Apples lista över förbättringar

Ingen aning men "biolåge" kommer i alla fall och det har jag också saknwt

  • Medlem
  • 2017-02-18 14:15
Ursprungligen av Matsaki:

Always on kostar för mycket i batteritid. Klart man vill ha det, men å andra sidan skulle vi aldrig köpa klockan om den redan dåliga batteritiden blev sämre. Så i det finns det nog en logi och nog inte mycket Apple kan göra där.

Men att inte tillåta tredjeparts urtavlor? Så länge de inte kräver root access (vilket jag gissar de inte gör) så förstår jag inte problemet?

De nya Android Wear klockor kör ju Always-on och klarar väl 2 dagar nuförtiden om jag inte missminner mig. Min LG Urbane klarar ca 18 timmar och då med Always-on.

Edit
Behöver ju inte gå så långt som Watchmaker till Android Wear utan det räcker ju med tredjeparts urtavlor att installera från App store

1
Bevaka tråden