Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Entourage gör mailen till bokstavssallad

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Huvudelen, dock inte alla, av mina mail i inkorgen förstörs. Jag kan läsa dem när de kommer, men när jag senare återkommer till dem kan de se ut så här:

TT10sZoNCmh/qHpqamGTPz8wtcKYvG4nHF
GqPJ6gw6zO5EyG7HjF40qN3av7K7c+XGK/s33rh17+137t97/M5bTz76yY/ffeuDt964c/nK
lSv7+3vA1G4fhH0BoARhUKCkH8vWAa4Ix1NFF4qEfBGvjwAJGYrE/MF4EDRu1OexwdDy+SMk
AQwiESWjiagXTiCul2EhLvyJkwHgbBkSSEEujxh7OhOJFGAb5rljUwDuhSZxFyCViaN5WjST
DaUzMP7iqRjAKzqBxAPhJFZixXBFjACdhatNKaxriESxLi0AtA2LOyKIgkGQtXHQlAFMN/a6
MdCT8AO7wUYhIkC

Inte bra. Någon som vet något om detta?:confused:

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-08-27 21:20

Jag har råkat ut för samma sak. Har inte fått någon klarhet i varför det blir så.

Min lösning var att gå över till Mail och IMAP istället för Entourage och POP3. Inte för att det löser problemet i sig, men iaf en workaround... :/

Har du provat att bygga om mail-databasen? Håll ner Alt-tangenten när du startar Entourage så får du upp en dialogruta som frågar vilken sorts rebuild du vill göra. Börja med den förmarkerade, hjälper inte den, prova med nästa.

Lägg märke till att du behöver lika mycket ledigt utrymme på hårddisken för den nya databasen som den gamla tar upp. Min är på 484 Mb, fråga mig inte varför....

Kolla i mappen Documents/Microsoft User Data /Office X Identities/Main Identity efter filen Database.

Om du har en stor databas, räkna med att det tar en stund, min tar ca 45 minuter om jag minns rätt.

Lycka till!

/Ola

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2003-08-27 23:40
1
Bevaka tråden