Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Världens sämsta Webmail

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Tycker att det är dags att i alla fall försöka komma fram till vilken som är världens sämsta E-mail på nätet.

Härmed nominerar jag everyday:

Servern ligger ofta nere.
Under en månad försvann alla mina adresser och efter ytterligare en månad och ett antal mail så dök dom upp igen, varav hälften i dubbla exemplar.
Och slutligen så kommer de flesta mail kommer inte ens fram till min inbox. (Inget felmeddelande till avsändaren)

varsegoda

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-25 17:08

Helt kasst, vad betalar du?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-27 17:52

Byt till .Mac. Dyrt, men fungerar föredömligt bra!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-27 17:53

Kan tillägga att Spray Mail har blivit riktigt snyggt sen de gjorde om sajten.
Hur det fungerar vågar jag inte yttra mig om, eftersom jag inte använder tjänsten.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-27 18:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Kan tillägga att Spray Mail har blivit riktigt snyggt sen de gjorde om sajten.
Hur det fungerar vågar jag inte yttra mig om, eftersom jag inte använder tjänsten.

Har en adress där sedan det hette kurir och det blir bara sämre och sämre
Har man inte explorer eller tur så nominerar jag den som kandidat

OT-varning: Kan startk rekomendera www.gmx.net även om det kostar några kronor... Dom är alltid uppe, har pop och deras spamverktyg har den trevliga egenheten att det lägger allt spam i en speciell mapp (som man inte popar men når via webmail) och skickar ut meddelanden ibland om hur fulle den är
Oj!!! Det blev rejält off topic... f'låt

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Kan tillägga att Spray Mail har blivit riktigt snyggt sen de gjorde om sajten.
Hur det fungerar vågar jag inte yttra mig om, eftersom jag inte använder tjänsten.

Tycker att dest ser riktigt amatörmässigt ut. Lite XP, lite OS X... LIte cirkus.

SprayMail fungerar inte ens på tjejens Explorer 5.5 på Windows. Tror den bara fungerar ordentligt med IE 6 på windows, och inget annat. Med Safari så går det sådär.

Spray Mail funkar inte i :

Safari
Camino
Mac IE
Win IE 5
Funkar dåligt i Win IE 6 ibland...

fattar inte vad dom tänker med...geeez... följa webstandards - vad är det ?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Kan tillägga att Spray Mail har blivit riktigt snyggt sen de gjorde om sajten.
Hur det fungerar vågar jag inte yttra mig om, eftersom jag inte använder tjänsten.

Den fungerar inte med Safari eller Explorer på Mac.

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2007-05-17 18:36
Ursprungligen av Nurell:

Den fungerar inte med Safari eller Explorer på Mac.

Jag lyckas inte heller logga in på Spray med Safari. Däremot vet jag att det går på skolans mac-datorer...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-28 08:48

Jag tycker home.se är väldigt bra!
Gratis POP-mail, webmail och modemuppkoppling.

Har väl strulat någon gång, men numera fungarer det nästan helt felfritt!

Webmail går i alla webbläsare jag har provat, däremot kan man få problem med webmailen (objekt blir osynliga) om man har för lite minne.

Och så gillar jag e-postadressen som man får eftersom man kan använda punkt i namnet och att den slutar på .se.

  • Oregistrerad
  • 2003-08-28 08:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Rajje
Jag tycker home.se är väldigt bra!

Anmält till moderator som off topic...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-08-28 09:00

Hade spray mail för nåt år sedan. Funkade urkasst. Kunde ta några dagar, ibland upp till en vecka att få ett mail. Kändes lite för långsamt så jag bytte

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-28 22:02

Javisst, ja... Diskussionen handlade om dåliga tjänster, inte bra...

Chysst med lite hederligt gnäll !

everyday är föresten gratis.

Kollade även in "malmö ambasasör-mailen".
http://www.geocities.com/staden_malmo/
(Nobeltorgsreklamen i Malmö)

Gick inte ens att klicka vidare på sidan.
(Inte ens på explorer!)

Nått slags skämt eller?
Jag som alltid drömt om att få gå på stela coctail partys...

Tråden är från 2003 så det kan ju ha hänt en del sen dess?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-17 20:09
Ursprungligen av Johan S:

Tråden är från 2003 så det kan ju ha hänt en del sen dess?

Ja - vilken är " Världens sämsta Webmail" år 2007?

Spray mail fortfarande. Kompis flyttade just från Spray och den var rätt usel.

Jag nominerar lite ironiskt allt som inte är gmail

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-18 14:18

mail.nu har varit bra men suger rejält nu. gratis är inte alltid gott!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-18 22:41

Spray Mail. Oavsett dag, år eller sekel.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-18 23:06

I framtiden har alla en egen mailserver. Så var lugna. Det löser sig.

hotmail någon? =PP

Äh, fan, skaffa egna domäner och få squirrelmail, det är skitbra

jag har faktiskt inte problem med dålig webmail sedan jag bytte till gmail för några år sedan.
men jag måste få nominera hotmail i alla fall. min flickvän går seriöst in i junkmailfoldern och kollar efter mail när hon har kikat igenom inboxen. varje gång!

haha, det är så jä**a dåligt!

Ursprungligen av martin wijk:

jag har faktiskt inte problem med dålig webmail sedan jag bytte till gmail för några år sedan.
men jag måste få nominera hotmail i alla fall. min flickvän går seriöst in i junkmailfoldern och kollar efter mail när hon har kikat igenom inboxen. varje gång!

haha, det är så jä**a dåligt!

Du kan väl prata med henne och be henne sluta, bättrar hon sig inte är det väl bara att byta till något annat. Det kryllar ju av lediga tjejer!

Ursprungligen av akerstrom:

Du kan väl prata med henne och be henne sluta, bättrar hon sig inte är det väl bara att byta till något annat. Det kryllar ju av lediga tjejer!

Jo gjorde det, körde en intervention och det är numera gmail som gäller.
dock så verkar det finnas lite utrymme för återfall, men jag tror det beror på ett ebaykonto som är kopplat till hotmailen...

  • Medlem
  • Skara
  • 2007-05-20 01:35

Fusemail är jag helnöjd med, haft det i ca 2 år.

  • Medlem
  • Borås
  • 2007-05-19 11:56

Hahahahahahahhahahaha

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-19 12:01

Lite OT men varnar gärna om ett webbhotell här. Scorpiondata, billigt ja men går upp och ned som jojo och flera dagars väntan på supporten. Alltså inget man kan ta på allvar.

Spray var jag aldrig riktigt nöjd med, har dumpat det helt och kör istället med Hotmail samt Gmail. Gmail är helt klart min favorit, den organiserar meddelanden på ett enklare sätt enligt mitt tycke.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2007-05-23 22:53

home.se anser jag vara det värsta jag har varit med om. De var helbra för några år sedan och jag rekommenderade dem till några av mina vänner, det ångrar jag bittert nu...
Servrarna är nere var och varannan minut, vilket resulterar i otroligt irriterande popups i Mail som säger att kösenordet troligtvis är fel.
Emails kan ta flera timmar att få levererade.
Ett flertal mail får man aldrig, ligger varken i inbox eller skräpkorgen.
Det går inte att vidarebefodra mails automatiskt, så ett byte är lite krångligt.
Tror att home.se har samma system som spray mail, så det är samma problem med layout och stöd i div. webbläsare.

Ja jag kan nog komma på ett antal punkter till men det där fär duga. Home.se suger helt enkelt, ingenting jag någonsin kommer rekommendera till någon igen. Framför allt inget jag vill fortsätta använda, men tyvärr måste jag hålla kollen på kontot ifall det dimper ner något viktigt mail.

Min bästa erfarenhet är att skaffa webbhotell på loopia, köpa eget domän och använda loopias mailserver, helt fantastiskt, har aldrig krånglat + att man får en fin och egen adress.

Bevaka tråden