Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS-koppling borta

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-01 20:50

Hej

Jag har tidigare haft SMS-koppling mellan min iphone 6 och macbook pro. Nu har jag noterat att det bara är imessage som kommer fram till datorn och började därför felsöka lite och upptäckte att SMS-kopplingen är borta.

Den är alltså helt borta från inställningarna i telefonen. Den ska ju finnas under Inställningar > Meddelanden > SMS-koppling men SMS-koppling finns inte längre. Jag kör iOS 10.2.1 (senaste alltså) och macOS Sierra 10.12.2.

Handoff och telefonsamtal fungerar men SMS-koppling är alltså helt borta.

Jag har försökt söka men inte hittat någon som har samma problem så tänkte höra om det är någon här som känner till det?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2017-02-01 21:02

Ibland verkat det som att Apples infrastruktur får spunk. Det som bl.a. fungerar är att logga ut ditt Apple-ID på alla enheter. Möjligen kan man komma undan med mindre, men jag vet uppriktigt sagt inte var det gränsen går. Lycka till!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-02-03 20:02

Tack för svaret men tyvärr hjälpte det inte. Hittar heller inget på nätet om att fler har problemet så man får väll känna sig unik antar jag.

1
Bevaka tråden