Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Quickconnect (Synology)

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2016-07-27 21:06

Hej!
Är det några fler som har problem att komma åt sin Synology via quickconnect? finns det andra alternativ att komma åt den?

Samba? Har du uppdaterat DSM?

Fungerar bra.
Vad är det du vill göra? Komma åt tjänster utifrån (vilka?)? Har du öppnat upp portar osv i din router om NASen sitter bakom en router?

  • Medlem
  • Växjö
  • 2016-07-28 15:18

Jag har uppdaterat mitt DSM det var då inte funkar, jag har och öppnat portar i min router, jag kan inte når den med synology egna mobil appar..

Ursprungligen av Grimson:

Jag har uppdaterat mitt DSM det var då inte funkar, jag har och öppnat portar i min router, jag kan inte når den med synology egna mobil appar..

Testat?:
https://www.synology.com/en-us/knowledgebase/...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2016-07-28 18:07
Ursprungligen av barbapappa_86:

Ja, det har gjort, men funka inte ändå!

Ursprungligen av Grimson:

Ja, det har gjort, men funka inte ändå!

Kontakta Synology:
https://www.synology.com/sv-se/company/contac...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2016-07-28 19:10

Verka vara flera som har samma problem enligt deras forum och Synology kan inte lösa det.

Ursprungligen av Grimson:

Verka vara flera som har samma problem enligt deras forum och Synology kan inte lösa det.

Hör med dom iaf och se vad de har att säga om saken.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2016-07-29 20:58

Jag kommer åt min DS 213j via quickconnect utan problem. Kör dock numera med Synology's OpenVPN-Server för att nå den ifrån macen & Android-nallen. Har kört port-forward i routern på port 5001 (https) till NAS:en...

En till som inte får till det. Men är nog lite skit bakom spakarna i mitt fall. Nybörjare, fast nog skulle Synology behöva några som är bättre på att uttrycka sig på svenska. Det är alltid bra att använda samma nomenklatur genomgående, om man säger så...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2016-07-31 13:04

Tack, men då behöver jag komma åt inställningar för att köra VPN vilket jag inte kan och jag ställt frågan till synology men inget svar, Sånt här har hänt innan när de uppdatera dsm, och sen funka det inte, Fundera på byta ut min Synology till något annat, Det går ju inte ha det så här hela tiden.

  • Medlem
  • 2017-02-01 20:53

Samma här

Är inte en total IT-invalid men jag får inte till det heller. QQ och EZ är ett skämt!
Försöker på Synologys forum, inte mycket hjälp där för jag är bara en till röst där till som ropar på hjälp.

Försöker nu med supporten men får endast trötta länkar till svar som man redan tragglat igenom innan man kontaktade en riktig snigel-support. Men nu har jag tagit skärmdumpar och gjort en skärminspelning så nu ska jag väl slippa mer länk-svar.

Ett försök jag inte gjort än med en WEBdav app, det borde gå.
(WEBdav-server måste då finnas på NAS:en)
Men jag vill kunna logga in med en webbläsare.

  • Medlem
  • 2017-02-01 23:36

Fixat!

Router port configs:
DSM = 5000 to 5000 destination the NAS IP.
FILES = 7000 to 7000 -------"--------
Photostation 80 to 80 -------"--------

Ursprungligen av OlaLj:

Fixat!

Router port configs:
DSM = 5000 to 5000 destination the NAS IP.
FILES = 7000 to 7000 -------"--------
Photostation 80 to 80 -------"--------

Du hade inte öppnat portarna och vidarebefordrat dessa alltså.

Bra att det löste sig för dig!

1
Bevaka tråden