Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konceptbilder av Iphone X

Tråden skapades och har fått 25 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

En av de första konceptbilderna för nästa Iphone har dykt upp på nätet. och visst kittlar det fantasin en smula.

Läs hela artikeln här

Jag hoppas baksidan blir i keramik isf glas om de nu ska lämna aluminium. Tycker det känns mer exklusivt och verkar inte lika skört som glas.
https://youtu.be/_CZj-l9MJmg
https://youtu.be/VeLKqjvmFvQ

Sen med sådana här koncept så tycker jag de ändå kan kosta på ett par/tre pixlar bezel på sidorna. Ser overkligt ut när skärmen går ända ut.

Ursprungligen av Sledde:

Jag hoppas baksidan blir i keramik isf glas om de nu ska lämna aluminium. Tycker det känns mer exklusivt och verkar inte lika skört som glas.

Jag tror att Editionklockan är ett test för att se hur det fungerar med keramik.

Fast nu är det Tim Cook vi har att göra med här, det blir en iPhone 7 med 12% bättre prestanda (flera hundra procent snabbare än iPhone 2G dock) och 25% högre pris.

Ursprungligen av Erik Nyberg:

Fast nu är det Tim Cook vi har att göra med här, det blir en iPhone 7 med 12% bättre prestanda (flera hundra procent snabbare än iPhone 2G dock) och 25% högre pris.

Senast en ny iPhones instegspris höjdes var under Steve Jobs.
$649 dollar har det varit sen 2010.

Med prestanda kommer både batteritid och relevans.
Dock borde det komma lite mjukvara som rättfärdigar det också...

  • Medlem
  • 2017-01-24 10:59
Ursprungligen av Erik Nyberg:

Fast nu är det Tim Cook vi har att göra med här, det blir en iPhone 7 med 12% bättre prestanda (flera hundra procent snabbare än iPhone 2G dock) och 25% högre pris.

Kan bli så illa ?

Här är en intressant artikel från den kände Steve Blank. Precis vad jag sagt under ett par års tid nu.

https://www.google.se/amp/s/steveblank.com/20...

Edit Publicerades på svenska i tidningen Chef

Väldigt liten chans/risk att iphone kommer med dubbla sim va? Har två krav på min nästa mobil (vilket blir snart Honor 5x ägare lär inte klara mig till nästa iphone ... ) och det är att den går att använda och har plats för två simkort.

  • Medlem
  • 2017-01-24 12:35
Ursprungligen av Jonatatatan:

Väldigt liten chans/risk att iphone kommer med dubbla sim va? Har två krav på min nästa mobil (vilket blir snart Honor 5x ägare lär inte klara mig till nästa iphone ... ) och det är att den går att använda och har plats för två simkort.

Dubbla sim på iPhone är nog långsökt
Tycker Huawei är smarta som har val möjlighet antingen SD kort eller extra SIM

Ursprungligen av PaO:

Kan bli så illa ?

Här är en intressant artikel från den kände Steve Blank. Precis vad jag sagt under ett par års tid nu.

https://www.google.se/amp/s/steveblank.com/20...

Edit Publicerades på svenska i tidningen Chef

Problemet idag är väl att smartphones osv går knappt att innovera längre till en daglig användning.
Vad erbjuder en ny smartphone oavsett märke idag som inte fanns för 5 år sen om man bortser från utveckling av skärm, processor, kamera?
Gimmickar som aldrig slår igenom eller blir vida användt.

Jag tror inte Steve Jobs hade kommit på något märkvärdigt mot det som har skapats nu.

Smartklockan var på tapeten länge och vips så försvann den.
Självkörande bilar är ju inte precis en ny idé.
Vi har också utvecklats och vill ha något som "WOW:ar" oss varje år, när det egentligen inte är så mycket som förändrats för oss sen smartphonen.

Det Apple och samsung har är sitt märke och rykte, därför stannar kunder kvar nu.

Se samsung vs lg, båda mobiler (S8 vs G6) kommer komma med snarlik skärmyta men ändå kommer Samsung sälja mycket mer än LG.

Handdator - även kallat smartphone - har sedan länge nått den ultimata designen; det går inte att göra så mycket mera...skärmen bestämmer. Det enda revolutionerande man kan göra - som verkligen ÄR en "förändring" (men ändå inte synbar på avstånd) är att ha bildskärm på båda sidorna...2 bildskärmar... ...inte ens det är någon ny "design"...man bara byter ut baksidans aluminium/plast mot en skärm & glas.
Se hur plattTV ser ut - förväntar vi oss revolutionerande annorlunda utseende på dessa? SLR-kameror? Cyklar? Kikare? Datorskärmar? Pianon? Saxofoner? Handborrmaskiner? Byxor (bör ha två ben)?
Bara dom som INTE har egen fantasi & teknisk kunskap & designkänsla - bara dom tror/förväntar sig en ny handdator/smartphone som ser helt annolunda ut. Dom tror på trolleri helt enkelt.

  • Medlem
  • 2017-01-24 20:31
Ursprungligen av Mackan1984:

Problemet idag är väl att smartphones osv går knappt att innovera längre till en daglig användning.
Vad erbjuder en ny smartphone oavsett märke idag som inte fanns för 5 år sen om man bortser från utveckling av skärm, processor, kamera?
Gimmickar som aldrig slår igenom eller blir vida användt.

Jag tror inte Steve Jobs hade kommit på något märkvärdigt mot det som har skapats nu.

Smartklockan var på tapeten länge och vips så försvann den.
Självkörande bilar är ju inte precis en ny idé.
Vi har också utvecklats och vill ha något som "WOW:ar" oss varje år, när det egentligen inte är så mycket som förändrats för oss sen smartphonen.

Det Apple och samsung har är sitt märke och rykte, därför stannar kunder kvar nu.

Se samsung vs lg, båda mobiler (S8 vs G6) kommer komma med snarlik skärmyta men ändå kommer Samsung sälja mycket mer än LG.

Håller med
Men det Steve Blank beskriver är att när marknaden ändrar fokus till andra produkter så gäller det att hänga med. Microsoft hade 95 procent av världsmarknaden gällande operativsystem och missade hela den mobila utvecklingen med smarta telefoner. Det som ligger framför oss är AI och VR och AR mm och här leder ju Google och Amazon idag. Apple har över 115 000 anställda och kan inte uppgradera Mac datorer årligen. Men de har den största kassan i mannaminne

  • Medlem
  • 2017-01-24 20:37
Ursprungligen av Demiurgen:

Handdator - även kallat smartphone - har sedan länge nått den ultimata designen; det går inte att göra så mycket mera...skärmen bestämmer. Det enda revolutionerande man kan göra - som verkligen ÄR en "förändring" (men ändå inte synbar på avstånd) är att ha bildskärm på båda sidorna...2 bildskärmar... ...inte ens det är någon ny "design"...man bara byter ut baksidans aluminium/plast mot en skärm & glas.
Se hur plattTV ser ut - förväntar vi oss revolutionerande annorlunda utseende på dessa? SLR-kameror? Cyklar? Kikare? Datorskärmar? Pianon? Saxofoner? Handborrmaskiner? Byxor (bör ha två ben)?
Bara dom som INTE har egen fantasi & teknisk kunskap & designkänsla - bara dom tror/förväntar sig en ny handdator/smartphone som ser helt annolunda ut. Dom tror på trolleri helt enkelt.

Håller delvis med
Tar vi iPhone så är den ju mycket omodernt designad idag så här är väl en uppfräschning väl motiverad för att komma ikapp. I väntan på vikbara telefoner med hel skärm så tycker jag att det verkar trevligt 2017 att äntligen bezels nästan försvinna helt. Revolutionerande nej, en naturlig utveckling. Annars är väl batteritid ett område som gärna får utvecklas mer

Ursprungligen av PaO:

Håller med
Men det Steve Blank beskriver är att när marknaden ändrar fokus till andra produkter så gäller det att hänga med. Microsoft hade 95 procent av världsmarknaden gällande operativsystem och missade hela den mobila utvecklingen med smarta telefoner. Det som ligger framför oss är AI och VR och AR mm och här leder ju Google och Amazon idag. Apple har över 115 000 anställda och kan inte uppgradera Mac datorer årligen. Men de har den största kassan i mannaminne

VR och AR är inte mer framtiden än en app, exempelvis Pokémon Go.
Det kommer inte förändra vardagen och mobiler med tillhörande VR har inte visat sig sälja mer, eller tv-spels dito.

Att Apple inte uppdaterat macarna årligen är och förblir utebliven försäljnings fel.
Se iPad.

Apple får sålt mängder varje år och varför ändra på det?
Marknaden har inte svängt något märkvärdigt och verkar hålla kvar sig så tills planeten utsätts för en börskris och vi blir snålare.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-25 11:02
Ursprungligen av Mackan1984:

VR och AR är inte mer framtiden än en app, exempelvis Pokémon Go.
Det kommer inte förändra vardagen och mobiler med tillhörande VR har inte visat sig sälja mer, eller tv-spels dito.

Skämtar du? Noll koll.

VR/AR är definitivt framtiden, om det råder det ingen tvekan. Att som du påstå om hur framtiden kommer se ut baserat på hur teknologin med dess hårdvara ser ut idag är löjligt. Du jämför, på fullaste allvar, framtiden för VR/AR med Pokémon Go...jisses.

Jag tror att VR kommer vara mestadels för konsumtion bland privatpersoner medan AR kommer bli väldigt stort i produktion, framför allt på den professionella sidan, bland företagarna. Oavsett hur det utkristalliserar sig så kommer både AR och VR bli väldigt stort. Just för VR är det lika viktigt att marknaden tar till sig tekniken som det är att producenterna lyckas skapa tillräckligt bra hårdvara för att möjliggöra det förstnämnda. I praktiken, väldigt viktigt att PSVR säljer bra.

Ursprungligen av zinned:

Skämtar du? Noll koll.

VR/AR är definitivt framtiden, om det råder det ingen tvekan. Att som du påstå om hur framtiden kommer se ut baserat på hur teknologin med dess hårdvara ser ut idag är löjligt. Du jämför, på fullaste allvar, framtiden för VR/AR med Pokémon Go...jisses.

Jag tror att VR kommer vara mestadels för konsumtion bland privatpersoner medan AR kommer bli väldigt stort i produktion, framför allt på den professionella sidan, bland företagarna. Oavsett hur det utkristalliserar sig så kommer både AR och VR bli väldigt stort. Just för VR är det lika viktigt att marknaden tar till sig tekniken som det är att producenterna lyckas skapa tillräckligt bra hårdvara för att möjliggöra det förstnämnda. I praktiken, väldigt viktigt att PSVR säljer bra.

https://www.google.se/amp/www.pcgamesn.com/ho...

Titta på försäljning av VR.
Det går inte bra, det är alldeles för osocialt.

Det kan bli framtiden om det görs rätt och bra men som det ser ut nu går det i graven, igen.

AR kan dock slå bättre inom läkarvården/företag.
Men titta historiskt, allt som slår handlar om socialt.

Därför tog jag upp Pokémon Go=socialt.
Att sitta hemma med VR/AR idag är inte socialt.

Mina önskemål är inte mycket...

Mina önskemål för nästa iPhone är ganska magert, men jag skulle verkligen vilja kunna filma i landscape när telefonen hålls på högkant. Kanske går att lösa genom att cropping och mjukvara. Annars hade en roterande sensor varit bra.
En annan grej är snacket om böjda skärmar. Jag skulle vilja känna på en telefon med böjd skärm fast konkav form som de böjda tv-skärmarna. Man får känslan att tummen skulle nå stora skärmar bättre. Dessutom skulle displayen vara mer skyddad om man tappar den.
Sist tycker jag att fingeravtrycks-senorn på baksidan känns helt rätt när man håller i telefonen. Dock inte så snyggt om man har skal med ett hål eller praktiskt med plånboksfodral/Flip-case. Det är ju inte en gång man nästan har tappat telefonen när man ska låsa upp den med en hand...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-25 22:18
Ursprungligen av Mackan1984:

https://www.google.se/amp/www.pcgamesn.com/ho...

Titta på försäljning av VR.
Det går inte bra, det är alldeles för osocialt.

Det kan bli framtiden om det görs rätt och bra men som det ser ut nu går det i graven, igen.

AR kan dock slå bättre inom läkarvården/företag.
Men titta historiskt, allt som slår handlar om socialt.

Därför tog jag upp Pokémon Go=socialt.
Att sitta hemma med VR/AR idag är inte socialt.

1) Artikeln i länken du postade är fullständigt useless. Usel. Det kan jag förklara med tre enkla punkter:

  1. "You can see the pixels" - BS. Han har bevisligen inte kört mycket PSVR. Screendoor-effekten är påtaglig i övriga tillverkares enheter men försumbar i PSVR.

  2. "It also might make you sick" - Ja, det är ett problem som utvecklarna brottas med men snälla nån, det är i vaggan av utvecklingen, det är 1:a generationsprodukter. Skärpning.

  3. Han talar om att ett headset kostar $600-800 och sedan måste du köpa en värstingdator dessutom. Ja, det stämmer för tillfället för alla produkter utom - heap, you guessed it - PSVR.

Han som har skrivit artikeln är bara full av skit.

Sedan säljer iaf PSVR bra, vad jag har sett och läst.

Till sist, användningsområdet för AR lär inte vara i hemmet i huvudsak. Tvärt om, ute på fältet. Då framför allt bland de som har det som arbetsverktyg.

Ursprungligen av zinned:

1) Artikeln i länken du postade är fullständigt useless. Usel. Det kan jag förklara med tre enkla punkter:

  1. "You can see the pixels" - BS. Han har bevisligen inte kört mycket PSVR. Screendoor-effekten är påtaglig i övriga tillverkares enheter men försumbar i PSVR.

  2. "It also might make you sick" - Ja, det är ett problem som utvecklarna brottas med men snälla nån, det är i vaggan av utvecklingen, det är 1:a generationsprodukter. Skärpning.

  3. Han talar om att ett headset kostar $600-800 och sedan måste du köpa en värstingdator dessutom. Ja, det stämmer för tillfället för alla produkter utom - heap, you guessed it - PSVR.

Han som har skrivit artikeln är bara full av skit.

Sedan säljer iaf PSVR bra, vad jag har sett och läst.

Till sist, användningsområdet för AR lär inte vara i hemmet i huvudsak. Tvärt om, ute på fältet. Då framför allt bland de som har det som arbetsverktyg.

Du gav inga argument på mina om att VR måste vara socialt för att faktiskt smälla.
Just nu går den Smartklockans öde, några köper nu men snart tröttnar folk och går vidare.

De flesta analytiker säger att VR säljer sämre än väntat.
https://www.google.se/amp/bgr.com/2016/12/05/...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-26 10:04
Ursprungligen av Mackan1984:

Du gav inga argument på mina om att VR måste vara socialt för att faktiskt smälla.
Just nu går den Smartklockans öde, några köper nu men snart tröttnar folk och går vidare.

Jag behöver ju inte lämna några argument för motsatsen till dina påståenden. Däremot ligger det ju lite i sakens natur att VR initialt är osocialt då man är i en "annan verklighet" än sina fysiska medmänniskor som man kan ha runt sig. Det är inte omöjligt att det skapas sociala sammanhang framöver för att kunna kommunicera inom VR men jag tycker det är lite bevis för människans dumhet om det gnälls på att VR är osocialt när hela produkten går ut på att man försätter sig i en konstgjord verklighet, skild från den riktiga, där då ens fysiska vänner/bekanta inte befinner sig.

  • Medlem
  • 2017-01-26 12:03
Ursprungligen av Mackan1984:

https://www.google.se/amp/www.pcgamesn.com/ho...

Titta på försäljning av VR.
Det går inte bra, det är alldeles för osocialt.

Det kan bli framtiden om det görs rätt och bra men som det ser ut nu går det i graven, igen.

AR kan dock slå bättre inom läkarvården/företag.
Men titta historiskt, allt som slår handlar om socialt.

Därför tog jag upp Pokémon Go=socialt.
Att sitta hemma med VR/AR idag är inte socialt.

Alla som sitter hemma och FB redan och tittar i mobilen på fika raster och bussen och på stan. Vi är asociala så det visslar. Verklighets flykt finns det alltid behov av

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2017-01-26 15:04

VR har all potential att bli mycket mer socialt än vilken telefonapp som helst. Det viktigaste anledning till att jag spelar spel online är den sociala biten. Den skulle inte försämras öht om det skedde i VR. Jag kan bara tänka mig att den skulle förhöja den sociala aspekten av spelandet.

Ursprungligen av Mackan1984:

Du gav inga argument på mina om att VR måste vara socialt för att faktiskt smälla.
Just nu går den Smartklockans öde, några köper nu men snart tröttnar folk och går vidare.

De flesta analytiker säger att VR säljer sämre än väntat.
https://www.google.se/amp/bgr.com/2016/12/05/...

Ursprungligen av PaO:

Alla som sitter hemma och FB redan och tittar i mobilen på fika raster och bussen och på stan. Vi är asociala så det visslar. Verklighets flykt finns det alltid behov av

Visst är det så men det var inte riktigt det som argumentet handlade om.
Det finns ju liksom en anledning till att Facebook är världens största SOCIALA NÄTVERK.

Ursprungligen av andas:

VR har all potential att bli mycket mer socialt än vilken telefonapp som helst. Det viktigaste anledning till att jag spelar spel online är den sociala biten. Den skulle inte försämras öht om det skedde i VR. Jag kan bara tänka mig att den skulle förhöja den sociala aspekten av spelandet.

Vet du vad jag tror kan göra VR socialt och få det att säljas i hundra miljoners exemplar.

Snappa ett par bilder från olika grader av ditt ansikte, datorn, mobilen, ps4at ställer om dina bilder till en 3D figur utav dig.
På med hjälmen och in i chatt-världen men med tal.
Träffa skolkamrater från lågstadiet och kör bowling med dom.

Typ i den stilen.

Ursprungligen av Springbrunnen:

Mina önskemål för nästa iPhone är ganska magert, men jag skulle verkligen vilja kunna filma i landscape när telefonen hålls på högkant. Kanske går att lösa genom att cropping och mjukvara. Annars hade en roterande sensor varit bra.

There's an app for that! Kanske att Horizon till och med skulle vara default på samtliga telefoner för att förhindra Vertical Video Syndrome...

Tack så jättemycket för app-tipset! Fattar inte hur jag kunnat missa den.

Ursprungligen av johan_tanying:

There's an app for that! Kanske att Horizon till och med skulle vara default på samtliga telefoner för att förhindra Vertical Video Syndrome...

Ursprungligen av PaO:

Håller med
Men det Steve Blank beskriver är att när marknaden ändrar fokus till andra produkter så gäller det att hänga med. Microsoft hade 95 procent av världsmarknaden gällande operativsystem och missade hela den mobila utvecklingen med smarta telefoner. Det som ligger framför oss är AI och VR och AR mm och här leder ju Google och Amazon idag. Apple har över 115 000 anställda och kan inte uppgradera Mac datorer årligen. Men de har den största kassan i mannaminne

Steve Blank vet uppenbarligen inget om hur Apples strategi ska se ut ?

"Apple has announced holiday quarter results including $78.4b in revenue from 78.3m iPhones, 13m iPads, and 5.3m Macs sold"
2017-01-31

1
Bevaka tråden