Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Foxconn vill öppna fabrik i USA

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Foxconn vill investera 7 miljarder dollar tillsammans med Apple för att öppna en amerikansk fabrik för tillverkning av bildskärmar för Iphone.

Läs hela artikeln här

Jag hoppas att INGA utländska företag öppnar fabriker i USA de närmsta fyra åren och att utländska företag som idag har fabriker där flyttar dem utanför USA.

Fast detta var ju en nyhet redan i November förra året (http://www.techspot.com/news/67106-report-cla...) och beroende på hur stor del av produktionen som flyttas över (d.v.s. montering eller komponentproduktion) kan kostnadsökningen vara så lite som $30. Det är redan innan de marknadsstimulerande skattelättnader Trump planerat har införts.

Välkomnar mer produktion från USA när Trump städar upp efter Obamas katastrofala styre.

Ursprungligen av Erik Nyberg:

Välkomnar mer produktion från USA när Trump städar upp efter Obamas katastrofala styre.

Varför mer produktion från USA? Kina har gjort alla mina leksaker (inklu. telefonerna) i typ 30 år och jag har aldrig varit missnöjd? Varför överge sådan långtgående framgång!

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Varför mer produktion från USA? Kina har gjort alla mina leksaker (inklu. telefonerna) i typ 30 år och jag har aldrig varit missnöjd? Varför överge sådan långtgående framgång!

Ser hellre valfrihet i vilken ekonomi och vilka arbetsvillkor man ger sitt stöd till.

Ursprungligen av Erik Nyberg:

Ser hellre valfrihet i vilken ekonomi och vilka arbetsvillkor man ger sitt stöd till.

Ska du prata om arbetsvillkor när du stödjer Trump över Obama? Han kallar pressen för lögnare, vill sänka skatterna för multimiljardärer och tror att klimatförändringarna är påhittade av Kina. Ursäkta om det nu blir en politisk diskussion som hör hemma på annat forum men du började när du orättvist kallade Obamas styre för "katastrofalt".

Ursprungligen av Fredde/pandemonium:

Ska du prata om arbetsvillkor när du stödjer Trump över Obama? Han kallar pressen för lögnare, vill sänka skatterna för multimiljardärer och tror att klimatförändringarna är påhittade av Kina. Ursäkta om det nu blir en politisk diskussion som hör hemma på annat forum men du började när du orättvist kallade Obamas styre för "katastrofalt".

Är dessvärre inte intresserad av politisk pajkastning med vilselett vänsterfolk. Trevlig kväll på dig.

Ursprungligen av Erik Nyberg:

Är dessvärre inte intresserad av politisk pajkastning med vilselett vänsterfolk. Trevlig kväll på dig.

Om du tror Obama (eller jag för den delen) är vänster kan du ju tro det. Men jag är ganska trött på att argumentera sådant som forskningen sedan länge bevisat så jag lägger ner. Trevlig dag på dig! ?

1
Bevaka tråden