Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Scream installation status

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-08-27 09:44

Bostream har ju lyckats försena installation av Scream kraftigt, har någon fått det installerat ännu?

Min egen status är (Östermalm, Stockholm):
0606 beställning, omedelbar leverans enligt hemsidan (detta var första dagen man kunde beställa)
0627 mail där de säger att de inte vet när leverans kan ske, de skall skicka nytt mail 0722
0811 mail där de säger att de bekräftar att jag kan få leverans, förseningarna beror på Skanova, nu skall telestationen aktiveras v34
0820 mail där de säger att efterfrågan i mitt område är mycket hög och att de utökar kapaciteten på telestationen, detta skall vara klart 0818 (dvs två dagar innan de skickade mailet??!!), de kan inte leverera tjänsten förrän utbyggnaden är klar
0821 mail där de säger att de för tillfället inte kan leverera tjänsten till mig (trots att jag fått skriftligt 3 gånger att jag skulle få tjänsten)
0821 ringer jag kundtjänst och frågar vad som gäller, Bostream svarar att förra mailet var ett datorutskick och att jag inte behöver bry mig om det. Jag vill då att de bekräftar med mail att förra mailet var felaktigt, Bostream vägrar.

osv osv

Under tiden har jag också pratat i telefon med kundtjänsten och fått en massa motstridig information, gissningar, rena lögner etc etc.

Bostream skriver i alla sina mail att man inte ska ringa kundtjänsten utan gå in på hemsidan för att få leveransinformation, där har det stått samma information hela tiden (telestationen skall installeras v34), denna info uppdateras uppenbarligen inte alls.

Kul att få höra andras erfarenheter...

Lite tråkigt är det, min erfarenhet av Bostream är bra sedan tidigare, verkar som om personerna ansvariga för produktlansering och kundinformation är helt inkompetenta...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-08-27 10:08

Jepp, kan bara bekräfta...

Fick mailbekräftelse att telestationen skulle uppdateras vecka 38 ( Kålltorp - Göteborg ) - gick till deras sida för att kolla hur lång det var framskridet men där kommer svaret att jag inte finns trots att jag fått bekräftelse. Är 8 veckor sedan jag fick veta att jag skulle få det - sedan inte ett pip från dom.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Olle@mac.com
gick till deras sida för att kolla hur lång det var framskridet men där kommer svaret att jag inte finns trots att jag fått bekräftelse.

Är du säker på att du inte skrivit fel på personnr och telnr?

Jag får fram status för min beställning i alla fall:

--------------
Stationen installeras vecka 36
Ditt avstånd till stationen är 580 meter

Observera att det angivna avståndet är preliminärt och att det verkliga avståndet kan vara längre. Vi reserverar oss för att leverans kanske ej kan ske pga tekniska förhinder. Leverans förutsätter att uppgivet telefonabonnemang för anslutning är analogt och inga hinder föreligger för leverans av DSL. Från det att stationen är installerad är leveranstiden normalt 3 veckor.
--------------

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-08-29 21:49

Jag får inte mycket mer info hellerf örutom status för min beställning.

Stationen installeras vecka 34
Ditt avstånd till stationen är 413 meter

Men annars inte mycket. Riktigt visset.

Oops då glömde sätta in ett "-" i personnummret

Status scream-stationer

Följande information kunde hittas på din beställning

Din närmsta station är GÖTEBORG/KÅLLTORP
Stationen installeras vecka 38
Ditt avstånd till stationen är 1570 meter

Observera att det angivna avståndet är preliminärt och att det verkliga avståndet kan vara längre. Vi reserverar oss för att leverans kanske ej kan ske pga tekniska förhinder. Leverans förutsätter att uppgivet telefonabonnemang för anslutning är analogt och inga hinder föreligger för leverans av DSL. Från det att stationen är installerad är leveranstiden normalt 3 veckor.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-08-30 10:53

Din närmsta station är GÖTEBORG/MASTHUGGET
Stationen installeras vecka 38
Ditt avstånd till stationen är 910 meter

Observera att det angivna avståndet är preliminärt och att det verkliga avståndet kan vara längre. Vi reserverar oss för att leverans kanske ej kan ske pga tekniska förhinder. Leverans förutsätter att uppgivet telefonabonnemang för anslutning är analogt och inga hinder föreligger för leverans av DSL. Från det att stationen är installerad är leveranstiden normalt 3 veckor.

Så någon gång vecka 41 om allt håller då...

1
Bevaka tråden