Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

AirPods är underbara - Jag hade fel...

Tråden skapades och har fått 281 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-21 18:12
Ursprungligen av Ancientdragon:

Tråkigt att det inte går att säga svara som i mitt förra headset bara

...och hur gick det till?

Ursprungligen av zinned:

...och hur gick det till?

Plantronics har röststyrning i sina lite dyrare och då säger man helt enkelt "svara" för att svara på ett inkommande samtal. Inte svårare än så.

Ford har samma i majoriteten av sina bilar om du inte köper snik varianten.

En liten sak bara. Funkar lurarna till Apple-teven? I presentationen nämns endast iPhone, Apple Watch, iPad och Mac.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

En liten sak bara. Funkar lurarna till Apple-teven? I presentationen nämns endast iPhone, Apple Watch, iPad och Mac.

Jepp de funkar hur bra som helst med volymkontroll kommandon och allt. Men de måste tyvärr paras manuellt... Alltså genom att använda knappen på baksidan av etuiet.

Varför vet jag Inte.

Ursprungligen av Ancientdragon:

Jepp de funkar hur bra som helst med volymkontroll kommandon och allt. Men de måste tyvärr paras manuellt... Alltså genom att använda knappen på baksidan av etuiet.

Varför vet jag Inte.

Hur går det till?

  • Medlem
  • 2017-01-21 19:53
Ursprungligen av Ancientdragon:

Plantronics har röststyrning i sina lite dyrare och då säger man helt enkelt "svara" för att svara på ett inkommande samtal. Inte svårare än så.

Ford har samma i majoriteten av sina bilar om du inte köper snik varianten.

Då läser de inte upp adressboken heller som Plantronics?
Får säga att här har Apple lyckats när andra kommit halvvägs

Ursprungligen av PaO:

Då läser de inte upp adressboken heller som Plantronics?
Får säga att här har Apple lyckats när andra kommit halvvägs

Hängde inte med där. På vilket sätt har Apple lyckats?

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Hur går det till?

http://macworld.idg.se/2.1038/1.672095/guide-...

Ursprungligen av hipstern:

kan inte ha varken apples orginal lurar eller airpods då dom ramlar ur mina öron efter 5 sekunder. måste hapluggar i gummi som formar sig efter örgången. dvs inga hårda lurar funkar inte för mig.

Har precis samma problem. Har inte testat Airpodsen, men misstänker att det blir samma problem med dem... Hatar mina öron, har alltid problem med sånt här.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Jag beställde precis därifrån. Beräknad leveranstid 1-2 dagar.

Meddela gärna här när de är skickade så man vet om det stämmer, hoppas!!

  • Medlem
  • 2017-01-21 22:56
Ursprungligen av Ancientdragon:

Hängde inte med där. På vilket sätt har Apple lyckats?

Jämfört med The Dash, Earin och Icon X så har de ju bla bättre batteritid och enklare koppling. Samtalskvaliteten verkar med vara bättre

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-01-21 23:52
Ursprungligen av carlsson:

Har precis samma problem. Har inte testat Airpodsen, men misstänker att det blir samma problem med dem... Hatar mina öron, har alltid problem med sånt här.

Earskins. Funkar kalas!
https://earskinz.com

Drog iväg en beställning nu. Hade tänkt vänta tills mina trådade 1500krs hörslurar började glappa vid 3.5mm kontakten, vilket skedde i veckan...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-23 08:52
Ursprungligen av PaO:

Jämfört med The Dash, Earin och Icon X så har de ju bla bättre batteritid och enklare koppling. Samtalskvaliteten verkar med vara bättre

Jag har inte själv testat ovanstående produkter så jag är kanske inte kvalificerad för att få uttala mig egentligen, dock har jag läst en hel del om dem. Baserat på det och diverse tester av dem så är de inte ens på samma planet som Airpods. Som att jämföra Trabant med Mercedes, som att jämföra gröt och oxfilé.

I iOS 10.3 så kan man hitta borttappade AirPods med hjälp av ljud! Coolt! De piper så man kan hitta dem. ??

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2017-01-24 20:23
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

I iOS 10.3 så kan man hitta borttappade AirPods med hjälp av ljud! Coolt! De piper så man kan hitta dem. ??

Utifrån min erfarenhet om var jag brukar hitta mina glasögon när jag letar efter dem så kommer det pipa i mina öron om jag använder funktionen för att hitta mina framtida Airpods.

Ursprungligen av IngoX:

Utifrån min erfarenhet om var jag brukar hitta mina glasögon när jag letar efter dem så kommer det pipa i mina öron om jag använder funktionen för att hitta mina framtida Airpods.

Nåja, en kusin till mig sa under ett pågående telefonsamtal att hen var tvungen att lägga på eftersom hen inte hittade sin telefon...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-25 10:19
Ursprungligen av BlackSmp:

Nåja, en kusin till mig sa under ett pågående telefonsamtal att hen var tvungen att lägga på eftersom hen inte hittade sin telefon...

Känner igen det där x2.

Morgonfika innan jobbet på ett kafé under en stressig period innan en deadline för ett par år sedan.
Satt och prata i mobilen med en bekant.

Jag säger:
- vänt var är mobilen, och börjar lätt panikarat känna på de klassiska ställena byx-, jackafickor etc.
Var på han jag pratar med säger
- den måste vara där någon stans, jag hör dig hela tiden.

För övrig, mina AirPods funkar topp, åkt massa längdåkning. Inga problem med tappade AirPods.
Däremot en rejäl rova med slalomskidor kan nog ställa till det, återkommer med den erfarenheten när jag provat.

Jag har nu haft AirPods i några dagar. Jag håller inte med trådskaparen. Mitt omdöme är att lurarna inte är värt priset. Ljudet är inte så bra för musik och i övrigt är hörlurarna beroende av att Siri funkar prickfritt. Vilket långt ifrån är fallet. F.ö. har jag svårt att förstå varför inte Apple utvecklar Siri mer...

Men det som idag är ej godkänt kan ändras med framtida uppdateringar av iOS.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

Jag har nu haft AirPods i några dagar. Jag håller inte med trådskaparen. Mitt omdöme är att lurarna inte är värt priset. Ljudet är inte så bra för musik och i övrigt är hörlurarna beroende av att Siri funkar prickfritt. Vilket långt ifrån är fallet. F.ö. har jag svårt att förstå varför inte Apple utvecklar Siri mer...

Men det som idag är ej godkänt kan ändras med framtida uppdateringar av iOS.

Jag tycker iofs inte att de är så beroende av Siri som du säger men ibland så...

"Sätt volymen till 65 procent"

Nu har jag väntat i över en månad på mina AirPods. Fan skandal att Apple inte kan leverera ett par hörlurar i tid åt folk. Är det nya marknadsföringen med svår åtkomst dom vill åt? Eller är det avsaknaden av konkurrens som gör att så jävla många människor ska handla det nya från Apple? Nåja... det jag ville säga var att jag beställt AirPods främst för att slipp den jävla sladden. Mobiltelefonen har jag allt som oftast nära till hands eller direkt i handen så att sänka volymen via telefonen har jag inga problem med - det gör jag redan med EarPodsen. Siri använder jag enbart när jag snabbt vill ringa någon "Hej Siri - Ring Viktor".

Ursprungligen av BlackSmp:

Jag tycker iofs inte att de är så beroende av Siri som du säger men ibland så...

"Sätt volymen till 65 procent"

På vilket sätt är de inte beroende av Siri? Utan Siri blir de bara ett par trådlösa lurar bland många andra.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2017-02-11 12:46

"Öka volymen med fem procent" funkade inte så bra, det blev väldigt tyst, typ 5% volym.

Ursprungligen av Johan Thuresson:

På vilket sätt är de inte beroende av Siri? Utan Siri blir de bara ett par trådlösa lurar bland många andra.

De är ju bara ett trådlöst headset lbland många andra.

Jag gillar dem pga enkelheten. Siri ger inte något extra som inte alla andra headset klarar tillsammans med Siri.

En annan sak, som inte heller är specifikt för air pods, som jag gillar är styrningen via spela appen på Apple watch.

Allt det i kombination ger en smidighet som iofs inte är unik för air pods men samtidigt gör att jag inte saknar fysiska kontroller på lurarna.

Senast redigerat 2017-02-12 09:07

Jag beställde mina Airpods 20/12-2016 från CDON och har ännu inte sett röken av dem. De står fortfarande som kommande på deras hemsida. ?

  • Medlem
  • Hjo
  • 2017-02-11 21:09
Ursprungligen av rowlfen2:

Jag beställde mina Airpods 20/12-2016 från CDON och har ännu inte sett röken av dem. De står fortfarande som kommande på deras hemsida. ?

Har du sett detta?
http://www.99mac.se/forum/t/320681-airpods-re...

Ursprungligen av Hjopek:

Wow och shit! Ja det verkar som att de funnits här i Sollefteå sedan länge. Blir ett besök på lokala Hagbergs/Edfors på måndag. Ska enligt lagersaldot finnas 1 ex kvar. Tack så mycket för tipset!

Ursprungligen av rowlfen2:

Wow och shit! Ja det verkar som att de funnits här i Sollefteå sedan länge. Blir ett besök på lokala Hagbergs/Edfors på måndag. Ska enligt lagersaldot finnas 1 ex kvar. Tack så mycket för tipset!

Jag köpte i Audio Videos butik...

Beställde Airpods från Macforum, de kunde inte säga någon lev tid. Kikar jag hos Apple står det 6 veckor så det borde vara nätt liknande.

Fråga, jag släpar runt min iPhone och en Android telefon dagarna i ända.Kan jag ha Airpods uppkopplade till båda samtidigt? Alltså att ljudet kopplad över beroende på vilken mobil jag använder?

Kör Plantronics idag och där går det att ha två aktiva enheter på en gång.

Ursprungligen av andlin76:

Fråga, jag släpar runt min iPhone och en Android telefon dagarna i ända.Kan jag ha Airpods uppkopplade till båda samtidigt? Alltså att ljudet kopplad över beroende på vilken mobil jag använder

Googlade och det verkar som att du kan koppla dem till fler enheter, men endast få ljud ut på en av dem. Du behöver nog koppla bort den ena innan du kan lyssna på den andra.

Bevaka tråden