Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Näe, nu blev jag riktigt sur

Tråden skapades och har fått 4843 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2016-12-24 12:22

Trodde jag skulle få se när systersonen träffade tomten för första gången idag. Istället får jag dega i sängen med nära 40 graders feber.

Ursprungligen av Dalle:

Trodde jag skulle få se när systersonen träffade tomten för första gången idag. Istället får jag dega i sängen med nära 40 graders feber.

Typiskt
Krya på dig!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-12-26 18:25

Köpte en Apple Watch Sport Series 1 på en av de stora kedjorna idag.
När jag kom hem kollade jag upp klockan, det visade sig inte vara en Series 1 utan en gammodell (originalet).

Kan inte dessa kedjor skilja på klockorna ännu??

Varför kan inte Apple skriva modell tydligare på lådorna (typ Series 1 eller Series 2)?

Skickat ett aningen syrligt meddelande till kedjan om detta...

Ursprungligen av mattiL:

Köpte en Apple Watch Sport Series 1 på en av de stora kedjorna idag.
När jag kom hem kollade jag upp klockan, det visade sig inte vara en Series 1 utan en gammodell (originalet).

Kan inte dessa kedjor skilja på klockorna ännu??

Varför kan inte Apple skriva modell tydligare på lådorna (typ Series 1 eller Series 2)?

Skickat ett aningen syrligt meddelande till kedjan om detta...

Skulle nog lämna tillbaka den då de gjort fel!

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-12-26 18:34
Ursprungligen av CekariYH:

Skulle nog lämna tillbaka den då de gjort fel!

Lämna tillbaks är säkert inget problem, annat än att det är 12 mil att köra dit och lika långt tillbaks..

Ursprungligen av mattiL:

Lämna tillbaks är säkert inget problem, annat än att det är 12 mil att köra dit och lika långt tillbaks..

Ja, det va ju inte nära direkt :-/

Ursprungligen av mattiL:

Köpte en Apple Watch Sport Series 1 på en av de stora kedjorna idag.
När jag kom hem kollade jag upp klockan, det visade sig inte vara en Series 1 utan en gammodell (originalet).

Kan inte dessa kedjor skilja på klockorna ännu??

Varför kan inte Apple skriva modell tydligare på lådorna (typ Series 1 eller Series 2)?

Skickat ett aningen syrligt meddelande till kedjan om detta...

Enligt Elgiganten Kungens kurva /Sthlm har dom inga serie 2 inne. Dom som finns i monter/ ganska många/
är inköpta i/från USA. Håller med om att kartongen borde märkas med en tydlig 2:a. Apple brukar vara hyfsat tydliga på andra förpackningar - så varför inte i detta fall. ?

Ursprungligen av adress@mac:

Enligt Elgiganten Kungens kurva /Sthlm har dom inga serie 2 inne. Dom som finns i monter/ ganska många/
är inköpta i/från USA. Håller med om att kartongen borde märkas med en tydlig 2:a. Apple brukar vara hyfsat tydliga på andra förpackningar - så varför inte i detta fall. ?

Även en 1:a då dessa också skiljer sig från första versionen utan en 1;a.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-27 09:04
Ursprungligen av mattiL:

Lämna tillbaks är säkert inget problem, annat än att det är 12 mil att köra dit och lika långt tillbaks..

12 mil till närmsta elektronikkedja?! Hoppsan...

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-12-27 09:25
Ursprungligen av zinned:

12 mil till närmsta elektronikkedja?! Hoppsan...

Inte riktigt så, 12 mil till den kedjan dock.
Vi har en annan kedja i stan.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-27 09:38
Ursprungligen av mattiL:

Inte riktigt så, 12 mil till den kedjan dock.
Vi har en annan kedja i stan.

Gissar att du har fått köra till Umeå.

Du lär väl få bita i det sura äpplet pga butikens misstag, tror jag. Trist men inte mycket att göra åt. Dock håller jag med dig om att du bör ha rätt till ersättning och det kravet hade jag löpt linan ut på.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-12-29 23:01
Ursprungligen av zinned:

Gissar att du har fått köra till Umeå.

Du lär väl få bita i det sura äpplet pga butikens misstag, tror jag. Trist men inte mycket att göra åt. Dock håller jag med dig om att du bör ha rätt till ersättning och det kravet hade jag löpt linan ut på.

Jag tog en tripp till Umeå i går, det gick inte att få kontakt via email eller telefon.
Väl där presenterade jag sanningen, fick ner priset en del och behöll klockan, fick dessutom en present av dem som tröst (inte så sur längre...).

Men det tog nog en timme i affären innan det var klart.

Ursprungligen av mattiL:

Jag tog en tripp till Umeå i går, det gick inte att få kontakt via email eller telefon.
Väl där presenterade jag sanningen, fick ner priset en del och behöll klockan, fick dessutom en present av dem som tröst (inte så sur längre...).

Men det tog nog en timme i affären innan det var klart.

Nice!
Men då är väl surtråden fel ställe?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2016-12-29 23:22
Ursprungligen av CekariYH:

Nice!
Men då är väl surtråden fel ställe?

Jo.

Inte jättesur men när min MBPrL16 med lite tillbehör är klar så skickas den "normalt" trots att man väntat sedan 10/11 då den beställdes och ska komma senast den 11/1. Skulle komma mellan 16/12 - 4/1 ända tills den var klar att skickas.
Min beställning på den nya 27" LG-skärmen den 21/12 skickas med express med ett ankomstspann mellan 12/1-25/1?
Vågar nog inte beställa Arpodsen från dom. Någon som vet var man kan köpa dom i butik nära Nyköping, för här i stan finns dom inte, eller måste man dra upp till Apple-butiken i Solna?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2016-12-30 12:49
Ursprungligen av CekariYH:

[...] eller måste man dra upp till Apple-butiken i Solna?

Där hittar du väl ändå inte någon? Däremot i täby

Ursprungligen av zinned:

Där hittar du väl ändå inte någon? Däremot i täby

Doh, klart jag menar Täby... hjärnsläpp

Detta: http://www.99mac.se/forum/p/2300947

Första inlägget i tråden(också mitt):
http://www.99mac.se/forum/p/2300814

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-09 14:20

Plötsligt, från ingenstans, så börjar Finder öppna undermappar i nya flikar alternativt nya fönster men endast på externa enheter.

Jag blir så trött på mig själv att jag inte hittar var jag stänger av detta!

Inte sur kanske men lite ledsen över att få veta att skådespelaren Miguel Ferrer gick bort igår.

Här ett klipp från Twin Peaks där han porträtterade den väldigt cyniske o fientlige Albert...

https://youtu.be/ww-88rwt4ms

Ännu en lysande profil går ur tiden o det alldeles för tidigt. Han blev tydligen bara 61 ?

Senast redigerat 2017-01-20 21:54
Ursprungligen av Mymac4ever:

Han blev tydligen bara 51 ?

61 år blev han, men ändock.

Ursprungligen av barbapappa_86:

61 år blev han, men ändock.

Korrat

  • Medlem
  • 2017-01-23 18:20

Inte sur, men förbannat ledsen.
En vän har valt att avsluta sitt liv, det blev för smärtsamt att leva vidare.

RIP kompis!

Ursprungligen av Dalle:

Inte sur, men förbannat ledsen.
En vän har valt att avsluta sitt liv, det blev för smärtsamt att leva vidare.

RIP kompis!

Jag råkade också ut för det för många år sedan. Jag förstår dig.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-01-23 19:00
Ursprungligen av Dalle:

Inte sur, men förbannat ledsen.
En vän har valt att avsluta sitt liv, det blev för smärtsamt att leva vidare.

RIP kompis!

Usch! Jag vet hur du känner. Har tyvärr haft flera vänner som tagit samma beslut. Jag lider med dig. Det gör ont.

Å då hände det..

Jag har alltid känt på mig att denna dag skulle komma...

Jag tappade min 7+ från axelhöjd ungefär, den studsade två gånger på skyddsskalet i silikon från apple för att sedan landa på skärmen...

Jag vände på den full av hopp men möttes av en skärm med fler sprickor än hela ytor...

Så kan det gå när man stressar mer än man borde.

Lite sömn + barn + bil + iPhone = Katastrof

Tur att den bara kostade 11k

  • Medlem
  • 2017-02-03 13:09
Ursprungligen av Ancientdragon:

Å då hände det..

Jag har alltid känt på mig att denna dag skulle komma...

Jag tappade min 7+ från axelhöjd ungefär, den studsade två gånger på skyddsskalet i silikon från apple för att sedan landa på skärmen...

Jag vände på den full av hopp men möttes av en skärm med fler sprickor än hela ytor...

Så kan det gå när man stressar mer än man borde.

Lite sömn + barn + bil + iPhone = Katastrof

Tur att den bara kostade 11k

Har du inte AppleCare+? Om du hade haft det så hade detta endast kostat dig 249kr så hade du kunnat kör med express replacement.
Har man AirPods så behöver man inte ens ta upp mobilen Siri kan ringa åt dig

  • Medlem
  • 2017-02-03 14:55
Ursprungligen av Ancientdragon:

Å då hände det..

Jag har alltid känt på mig att denna dag skulle komma...

Jag tappade min 7+ från axelhöjd ungefär, den studsade två gånger på skyddsskalet i silikon från apple för att sedan landa på skärmen...

Jag vände på den full av hopp men möttes av en skärm med fler sprickor än hela ytor...

Så kan det gå när man stressar mer än man borde.

Lite sömn + barn + bil + iPhone = Katastrof

Tur att den bara kostade 11k

Lider med dig
Hoppas att det ordnar sig

Har faktiskt AppleCare+ men det verkar gå på 849:- och ta några dagar innan den kommer hit. Sen är det ju lite jobbigt att jag måste ha ett kort med 12k på för reservationen de gör.

Men det är ändå sorligt på min nya fina lur. Nu får man ju en bättre begagnad i utbyte men det får la gå.

Fantastiskt nog få funkar allt på den och jag skriver på den nu. Lite vass på sina ställen bara.

Trodde faktiskt att silikonskalet skulle skydda den bättre då kanten går ut längre än skärmen. Men det räckte inte.

Så nu blir det avlivning och donation till en framtida utbyteslur. RIP

  • Medlem
  • 2017-02-05 20:39

Förbannade förkylningshelvete! Andra influensan på en månad nu! Död åt kollektivtrafiken!

Bevaka tråden