Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefonerna att se fram emot 2017

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Prognosen är att 2017 blir ett fantastiskt år för mobiltelefoner, och här är de olika tillverkarnas flaggskepp som är värda att hålla koll på.

Läs hela artikeln här

Shit alltså vad likadana alla mobiler ser ut. Får ju Nokias sortiment under deras storhetstid att se varierat ut

  • Medlem
  • 2017-01-20 12:26
Ursprungligen av skrotnisse92:

Shit alltså vad likadana alla mobiler ser ut. Får ju Nokias sortiment under deras storhetstid att se varierat ut

Håller med
Skall bli intressant att se hur lika S8 och iPhone 8 blir

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-20 15:01
Ursprungligen av PaO:

Håller med
Skall bli intressant att se hur lika S8 och iPhone 8 blir

iPhone 8 måste ju presenteras först innan Samsung har möjlighet att formge sin S8...

  • Medlem
  • 2017-01-20 17:13
Ursprungligen av zinned:

iPhone 8 måste ju presenteras först innan Samsung har möjlighet att formge sin S8...

Hade du satt en smiley efter hade jag trott du var ironisk. Vad i S7 telefonerna ser du som kommer från en 3 generation iPhone? ?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-21 09:59
Ursprungligen av PaO:

Hade du satt en smiley efter hade jag trott du var ironisk. Vad i S7 telefonerna ser du som kommer från en 3 generation iPhone? ?

Inte ironisk men väl sarkastisk.

Det Samsung bygger sina Galaxy-lurar på har de tagit från Apple.

  • Medlem
  • 2017-01-21 10:45
Ursprungligen av zinned:

Inte ironisk men väl sarkastisk.

Det Samsung bygger sina Galaxy-lurar på har de tagit från Apple.

Det må hända i begynnelsen men Apple är inte änglar när det gäller allt som sitter i iPhone heller.
Dock är väl Samsung en av Apples största leverantörer fortfarande och iPhone 8 OLED får ju troligtvis skärm från Samsung. Så trots deras gemensamma juridiska bråk så tycker Apple att Samsung gör något bra. När det gäller design på telefonerna så är det en helt annan femma

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-21 11:43
Ursprungligen av PaO:

Det må hända i begynnelsen men Apple är inte änglar när det gäller allt som sitter i iPhone heller.
Dock är väl Samsung en av Apples största leverantörer fortfarande och iPhone 8 OLED får ju troligtvis skärm från Samsung. Så trots deras gemensamma juridiska bråk så tycker Apple att Samsung gör något bra. När det gäller design på telefonerna så är det en helt annan femma

Det är märkligt, varje gång man påtalar hur Samsung kopierar design från Apple så dras det upp att Apple minsann köper hårdvara från Samsung.

På vilket sätt är det en del av det vi talar om? Inte ett endaste dugg. Rätt tröttsamt att dessa diskussioner alltid tar denna meningslösa och ointressanta omvägen.

  • Medlem
  • 2017-01-21 11:54
Ursprungligen av zinned:

Det är märkligt, varje gång man påtalar hur Samsung kopierar design från Apple så dras det upp att Apple minsann köper hårdvara från Samsung.

På vilket sätt är det en del av det vi talar om? Inte ett endaste dugg. Rätt tröttsamt att dessa diskussioner alltid tar denna meningslösa och ointressanta omvägen.

Vill du diskutera design likheter mellan Samsung och Apple eller det som är på insidan. För jag kan inte se någon direkt likhet mellan iPhone 7 och S7 Edge jämfört med andra märken. Tar man sedan iPhone 5 som var metall och glas så är där heller inte så stor likhet. Såvida du inte anser att det är bara Apple som får använda metall, glas och diverse andra material. Dessutom har ju Apple i stort sett samma design de tre senaste generationerna så design är ju lågprio just nu i väntan på iPhone 8. Däremot är det ju känt att iPhone 2007 hade många saker som andra tillverkare använde sig olovligt av därav alla stämningar. Men många glömmer att Apple gjort likadant mot andra institutioner och företag. Så att tro att Samsung är en super buse och Apple en ängel är lite naivt ?

Edit: Uppdaterade mig på Apple vs Samsung lawsuit och man verkar öppna upp det i USA igen. Europa är det nedlagt vad jag kan förstå. Jag rättar mig själv det handlar om design men Samsung stämning mot Apple gäller med design. Vi får se hur det går men båda företagen har haft med och motgångar i denna långtgående stämning.

Senast redigerat 2017-01-21 12:16
  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-21 12:13
Ursprungligen av PaO:

Vill du diskutera design likheter mellan Samsung och Apple eller det som är på insidan. För jag kan inte se någon direkt likhet mellan iPhone 7 och S7 Edge jämfört med andra märken. Tar man sedan iPhone 5 som var metall och glas så är där heller inte så stor likhet. Såvida du inte anser att det är bara Apple som får använda metall, glas och diverse andra material. Dessutom har ju Apple i stort sett samma design de tre senaste generationerna så design är ju lågprio just nu i väntan på iPhone 8. Däremot är det ju känt att iPhone 2007 hade många saker som andra tillverkare använde sig olovligt av därav alla stämningar. Men många glömmer att Apple gjort likadant mot andra institutioner och företag. Så att tro att Samsung är en super buse och Apple en ängel är lite naivt ?

Suck...orkar inte en meningslös diskussion startad pga dålig läsförståelse. Kortar ner det.

1) Vad jag ville diskutera var initialt inget. Jag kom endast med ett konstaterande. Du däremot tog upp en diskussion.

2) Varför frågar du vad jag ville diskutera? Jag orkar inte diskutera detta. För övrigt så var jag ju tydlig i mitt konstaterande att det gällde design. Då kan aldrig en fråga som din ovan komma på tal. Det är bara du, likt andra, som ständigt tar upp insidan trots man aldrig själv nämner den.

3) Hahaha, nu tar du t o m och drar in andra telefontillverkare i detta. Inte nog med det, du buntar ihop Apple och Samsung och ställer dem mot andra tillverkare och med det legitimerar Samsungs formfaktor som deras egen från start till mål.

4) Kom inte med insinuationer om vad jag tror och inte tror. Använd det jag har skrivit som bas för dina påståenden. Peka gärna på var jag har skrivit att Apple är änglar.

Nu orkar jag inte skriva mer om detta. Du klarar inte av att diskutera ämnet men det gör inget för jag önskade aldrig göra det.

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2017-01-21 15:00
  • Medlem
  • 2017-01-21 16:04

Google Pixel har ju fått bra recensioner och kameran är tydligen mycket bra. Dock missar man nog en del gällande Google Assistant utanför USA

Skulle hellre köpa från eBay än en random-site. Den kanske är bra, det borde lite detektivarbete ta reda på.

Men 7165:- för en Google Pixel. Är inte det mycket?

  • Medlem
  • 2017-01-21 16:09

Här är ett svenskt test

http://www.swedroid.se/recensioner/telefoner/...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-21 17:01

Spännande att se hur det går för Google här.

Igen, även här, jisses vad lik den svarta är en iPhone 6/7!

  • Medlem
  • 2017-01-21 17:13
Ursprungligen av zinned:

Spännande att se hur det går för Google här.

Igen, även här, jisses vad lik den svarta är en iPhone 6/7!
http://cdn771.swedroid.se/wp-content/uploads/2016/10/google-pixel-02.jpg

Håller faktiskt med dig ?

Förstår inte att Google gjorde en egen grej av designen med deras Pixel
Lik iPhone och andra lurar inget som sticker ut

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2017-01-21 20:50
Ursprungligen av PaO:

Menade hemsidan, är det ok att köpa därifrån tror du?

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2017-01-21 20:51
Ursprungligen av barbapappa_86:

Skulle hellre köpa från eBay än en random-site. Den kanske är bra, det borde lite detektivarbete ta reda på.

Men 7165:- för en Google Pixel. Är inte det mycket?

Jag klarar det priset, men man får väll typ ingen garanti från ebay? Om något skulle vara fel vill man ju kunna byta, Och hur är de med tull och moms och så.

  • Medlem
  • Huddinge, Stockholm
  • 2017-01-21 20:52
Ursprungligen av PaO:

Google Pixel har ju fått bra recensioner och kameran är tydligen mycket bra. Dock missar man nog en del gällande Google Assistant utanför USA

Man kan väll bara ställa in språket på engelska och köra tangentbordet på svenska?

  • Medlem
  • 2017-01-21 22:58
Ursprungligen av Ideaman02:

Man kan väll bara ställa in språket på engelska och köra tangentbordet på svenska?

Det borde ju funka
Tydligen är Google Assistant på Engelska riktigt bra

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-01-29 22:10
Ursprungligen av Redaktionen:

Prognosen är att 2017 blir ett fantastiskt år för mobiltelefoner, och här är de olika tillverkarnas flaggskepp som är värda att hålla koll på.

Läs hela artikeln här

Det är fel i nyhetsartikeln.

Det är inte Nokia som är tillbaka med mobiltelefoner. Det är HMD som är telefonbolaget. De står för all marknad och försäljning. Konstruktion och tillverkning står FIH (Foxconn) för.

HMD har bara köpt en licens ifrån Nokia att klistra etiketten på deras telefoner, och få lov att sälja och marknadsföra de på deras sajt. All risk står HMD för. Nokia håvar bara in licenspengar för deras varumärke.

Ursprungligen av omartint:

Det är fel i nyhetsartikeln.

Det är inte Nokia som är tillbaka med mobiltelefoner. Det är HMD som är telefonbolaget. De står för all marknad och försäljning. Konstruktion och tillverkning står FIH (Foxconn) för.

HMD har bara köpt en licens ifrån Nokia att klistra etiketten på deras telefoner, och få lov att sälja och marknadsföra de på deras sajt. All risk står HMD för. Nokia håvar bara in licenspengar för deras varumärke.

Vet inte om de har ändrat artikeln, men jag tycker det är tydligt? "I samarbete med" står det.

  • Medlem
  • The space-time continuum
  • 2017-02-02 22:09
Ursprungligen av barbapappa_86:

Vet inte om de har ändrat artikeln, men jag tycker det är tydligt? "I samarbete med" står det.

Tror de uppdaterat (jag skickade in en rättelse till red.). Sedan är ju vidare frågan vad man lägger i det rätt breda och något anonyma ordet "samarbete".

Nokia samarbetar ingenting med HMD om varken forskning, utveckling eller produktion (det är FIH/Foxconn som står för det, och där kanske man mer kan tala om verkligt samarbete). Nokia samarbetar inte heller något gällande försäljning, distribution eller marknadsföring (det är HMD som helt själva står för det).

Däremot så säljer Nokia ut deras varunamn och logotyp till HMD på licens som det får betalt för.

Det stämmer (men kanske inte är helt tydligt för alla, och kanske inte heller något som klart framgår av denna nyhetsartikeln).

Förutom att det inte är Nokia som är bakom telefonerna, så framgår det inte heller att det är endast/främst den kinesiska marknaden som dessa kommer att säljas på.

1
Bevaka tråden