Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nintendo släpper sitt nästa mobilspel i februari

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Efter Pokémon Go och Super Mario Run blir nästa mobilspel från Nintendo det taktiska rollspelet Fire Emblem Heroes.

Läs hela artikeln här

Läser på många ställen att det släpps till Android först, i samma stil som Mario när det släpptes till iOS först.

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-01-19 19:59

Nu var väl Pokémon Go från Niantic? Nintendos första spel på iOS var Super Mario Run. Men det kanske bara är jag som är petig med sånt

Ursprungligen av JohannesKBA:

Nu var väl Pokémon Go från Niantic? Nintendos första spel på iOS var Super Mario Run. Men det kanske bara är jag som är petig med sånt

Tro om det är för att Nintendo äger en del av Niantic och Pokémon är ett varumärke Nintendo äger? ?

  • Medlem
  • Kungsbacka, Sweden, Sweden
  • 2017-01-20 01:30
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Tro om det är för att Nintendo äger en del av Niantic och Pokémon är ett varumärke Nintendo äger? ?

Jag tänker om Läste lite artiklar om Niantic, Nintendo, Game Freak och The Pokémon Company. Nintendos grundidé, helt klart!

Kunde dock inte hitta något om delägande? Är du säker på att Nintendo äger en del av Niantic?

Ursprungligen av JohannesKBA:

Jag tänker om Läste lite artiklar om Niantic, Nintendo, Game Freak och The Pokémon Company. Nintendos grundidé, helt klart!

Kunde dock inte hitta något om delägande? Är du säker på att Nintendo äger en del av Niantic?

Vet inte hur mycket de äger, men någon form av investering har de gjort i alla fall:

Alphabet still owns 6% of Niantic, which Citi estimates is now worth $217 million. Other early investors were Pokemon (the company) and Nintendo, which owns the Pokémon Company, and partnered with Niantic to make Pokémon Go.

Källa

?

Huruvida vi ska räkna Pokémon Go som ett Nintendo-spel eller inte beror ju lite på. Det är däremot inte ett av de "fem" spel som Nintendo utlovade när de meddelade att de skulle börja göra mobilspel. Däremot är det första isfall Miitomo som släppte i mars, och därefter Super Mario. Vad gäller själva utvecklingen har Nintendo tagit hjälp av DeNA både för Super Mario och Miitomo.

Fire Emblem Heroes utvecklas av Intelligent System, men publiceras av Nintendo.

1
Bevaka tråden