Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Telefon kopplar ifrån usb på Mac

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-01-05 10:54

Jag har en Iphone 7 som inte kan ansluta till min Mac. Det gick bra de första gångerna men nu upptäckte jag att så fort jag stoppar in kabeln i både dator och telefon så kopplar telefonen ur och ansluts igen på nytt, flera gånger om, hela tiden... Vad kan det bero på?

Prova annan USB-utgång, prova annan kabel.

  • Medlem
  • 2017-01-05 11:22

Det verkar funka på en annan dator. Kom på nu att min 6a hade samma problem på min Mac... Vad kan det bero på, om det sitter i datorn?

Ursprungligen av sussk:

...Vad kan det bero på, om det sitter i datorn?

Fel på USB-porten i datorn, kanske.

Några saker att testa:
- Prova att koppla telefonen i en annan USB-port.
- Prova med en annan USB-kabel.
- Prova att koppla något annat i den USB-porten.
- Kolla om där sitter damm eller något annat skräp i USB-porten i datorn.
- Om du kopplar via en USB-hubb, prova då att koppla direkt i datorn i stället.

Vilken datormodell, och vilket operativsystem, pratar vi om?

  • Medlem
  • 2017-01-05 12:01
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Fel på USB-porten i datorn, kanske.

Några saker att testa:
- Prova att koppla telefonen i en annan USB-port.
- Prova med en annan USB-kabel.
- Prova att koppla något annat i den USB-porten.
- Kolla om där sitter damm eller något annat skräp i USB-porten i datorn.
- Om du kopplar via en USB-hubb, prova då att koppla direkt i datorn i stället.

Vilken datormodell, och vilket operativsystem, pratar vi om?

* Jag har provat med annan kabel och i båda usb-portarna som finns på datorn, men det är samma problem. Jag kan koppla in min externa hårddisk utan problem i båda portarna.

Jag har en MacBook Air (13 tum, mitten 2013), macOS Sierra, Version10.12.2

Ursprungligen av sussk:

* Jag har provat med annan kabel och i båda usb-portarna som finns på datorn, men det är samma problem. Jag kan koppla in min externa hårddisk utan problem i båda portarna.

Ja, då är det ju tyvärr något av en moment-22-situation i felsökningen.

Kolla även efter skräp och ludd i porten på telefonen. Det kan ju ha varit ren tur att det råkade fungera när du provade telefonen i en annan dator.

En hård omstart av telefonen kan också vara värd att prova. http://www.iphonehacks.com/2016/09/how-hard-r...

  • Medlem
  • 2017-01-19 08:18
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Ja, då är det ju tyvärr något av en moment-22-situation i felsökningen.

Kolla även efter skräp och ludd i porten på telefonen. Det kan ju ha varit ren tur att det råkade fungera när du provade telefonen i en annan dator.

En hård omstart av telefonen kan också vara värd att prova. http://www.iphonehacks.com/2016/09/how-hard-r...

Men det känns ju rent spontant att det är datorn det sitter i då TVÅ telefoner blivit samma sak med? :/

Har du provat de två tipsen du fick i förra inlägget? (dvs kolla efter smuts/ludd i telefonens kontakt, och hård omstart av telefonen)

Om inte, gör det först.

Om det fortfarande inte funkar, så kan du prova att skapa en ny användare i datorn, och se om det funkar bättre där.

  • Medlem
  • 2017-01-19 16:30

Jag har samma problem när jag kopplar in en enhet till min iMac. Den kopplar från och till flera gånger i sekunden och det slutar aldrig. Spelar ingen roll vilken sladd jag använder, och samma problem uppstår med iPad Air, iPhone 6s och 5s. Upplevde detta för första gången när jag precis hade installerad iOS 9, och det har varit så sedan dess.

1
Bevaka tråden