Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Rykte: Även Iphone 6 får reparationsprogram

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tidigare i höstas startade Apple ett reparationsprogram för Iphone 6S-enheter som plötsligt stänger av sig. Nu ryktas det att Apple håller på att ta fram ett liknade program för Iphone 6.

Läs hela artikeln här

Usla batterier och när man försöker reklamera så pekar de på hörnet som har knappt synbart märke och drar "telefonen är tappad" kortet... :/

Jag fick i december reklamerat mitt batteri på min iPhone 6 fastän den då inte var med i något program som 6s. Just för att den uppvisade exakt samma batteri-problem.

Jag hade förberett mig för att bråka eftersom telefonen är gammal men så fort jag nämnde enbart ordet reklamation efter att ha hört "ej garanti" ändrades tankegången till "vi reparerar kostnadsfritt, lämna telefonen och kom tillbaka om en timme".

Detta var på Apple store Väla i Helsingborg.

  • Medlem
  • Uppland
  • 2017-01-18 18:43

Det är en bra grej med Apple, sällan krångel med sådant. Jag bytte fjädern som håller iMacs skärm i vinkel och betalade 450kr för det på Applestore i Malmö. Sedan fick jag mail direkt från Apple en månad efter där de bad mig ringa upp för en återbetalning då det enligt dem skulle varit gratis. Det var på en treårig dator utan Apple Care eller garanti.

Min iPhone 6S byter jag batteriet på i höst om det blir uppgradering till en 8.

Ursprungligen av Mjukisdjur:

Usla batterier och när man försöker reklamera så pekar de på hörnet som har knappt synbart märke och drar "telefonen är tappad" kortet... :/

Är ju skrämmande hur få konsumenter som faktist står på sig gällande sådant..

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2017-01-20 15:45
Ursprungligen av Mjukisdjur:

Usla batterier och när man försöker reklamera så pekar de på hörnet som har knappt synbart märke och drar "telefonen är tappad" kortet... :/

Det är nog inte för att vara elak att dom säger så, men, om skärmen spricker när dom tar lös den, eller sätter tillbaka den, pga. att det är blivit spänningar i glaset pga skadan, kommer du då att godta att du får tillbaka en telefon med nytt batteri men med en skön spricka i glaset?

1
Bevaka tråden