Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför byta 6S -> 7?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-18 14:02

JAg har inte känt något behov av att byta från min 6S till 7:an. Tycker inte det finns någon funktion som wow, det där vill jag ha. Däremot stör det mig lite att 3,5 mm uttaget försvann(jag använder ofta ett extrabatteri och ser inte riktigt hur jag ska kunna ladda och använda hörlurar samtidigt.) Men idag åkte min 6S i backen med kraft så glaset sprak och det blev fula märken i kanten. Aliminiumramen vid 3,5 mm uttaget sprak/flisa sticker upp(se där, en svaghet med den konstruktionen..;)).

Nu är frågan om jag ska be mitt företag laga den eller om jag ska ta ut en ny 7:a? Tar jag ut en ny 7:a kan jag inte ta ut en ny när nästa version kommer ut utan får då vänta ett tag. (Jag kan ta ut en ny telefon va 18:e månad även om det finns en viss flexibilitet för oss som reser mycket). Men frågan är vad tycker ni som gått från 6S till 7 att ni vann? Vilka funktioner är värda att nämna?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-01-18 15:27

Kamer (7+) och vattentålighet. Annars finns det inte mycket anledning att uppgradera.
Om det nu kommer en 8'a till hösten med allt som ryktas kanske jag byter min 6S+, annars får den hänga med ett år till.

  • Medlem
  • 2017-01-18 16:36

Inga stora förändringar, vänta tills nästa år. Kan vara värt att köpa en sjua om man sitter på en iPhone 6 men annars är det ju nästan bara batteritid och hemknapp som är nytt. Och vattentåligheten förstås.

Sitter med iPhone 6 (inte 6s) och har inga planer på att byta denna gång.

Första modellen där jag känner den inte blivit seg nog för att bytas ut. Bytte vartannat år tidigare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-18 19:26

Jag var alltså i läget att jag inte hade tänkt byta till en sjua. Men nu när min 6S gått sönder blir ju ekvationen lite annorlunda. Men trots det ser jag inget som talar till en sjuas fördel jämfört med att laga min 6S.

Hemknappen och en klart bättre vibrering som ger rätt intressanta effekter när du använder vissa kontroller.

Ursprungligen av BlackSmp:

Hemknappen och en klart bättre vibrering som ger rätt intressanta effekter när du använder vissa kontroller.

Som tidigare nämnts. Vattentåligheten. Dottern tappade i det fulla handfatet -no problem
Annars intet, förutom häftighetsfaktorn.

  • Medlem
  • 2017-01-18 21:31
Ursprungligen av xms67:

Jag var alltså i läget att jag inte hade tänkt byta till en sjua. Men nu när min 6S gått sönder blir ju ekvationen lite annorlunda. Men trots det ser jag inget som talar till en sjuas fördel jämfört med att laga min 6S.

Då du har den som tjänstetelefon så får du se vilka funktioner som är viktiga. Min tjänstetelefon har helt andra egenskaper än min privata och de är helt olika konfigurerade. Om man skall tro rykten så kommer det minst en modell av iPhone 8 med ny design och OLED skärm att uppgradera till. Men om den är lämplig som tjänstetelefonen det vet man inte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2017-01-19 20:10

Upptäckte idag att telefonen blev mycket varm när jag använde den lite mer intensivt. Antagligen har något inne i telefonen fått en smäll. Lade omedelbart en beställning på en ny sjua. Såg framför mig en knölig och dyr serviceprocess...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2017-01-21 01:30

Det är normalt att den blir varm. Den använder hela baksidan som kylfläns.

1
Bevaka tråden