Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny Androidplatta, vilken?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2017-01-18 16:30

Jag ska köpa en Androidplatta. Vad ska man tänka på? Hur viktigt är det att den levereras med Android 6? Är det skillnad i olika tillverkares portningstakt av nya Androidversioner? Jag har ingen lust att roots den och ladda hem uppgraderingar från ryska sajter… :/

  • Medlem
  • 2017-01-18 16:57

Priset är inte det viktiga.

Samsung/Asus/Lenovo/Sony i högre prisnivåerna. Så ny Android-version som möjligt, 6+.

  • Medlem
  • 2017-01-18 17:12
Ursprungligen av keptang:

Samsung/Asus/Lenovo/Sony i högre prisnivåerna. Så ny Android-version som möjligt, 6+.

Samsungs porting av Android för lite äldre enheter är inte hypersnabb. Är det samma med alla tillverkare?

Ursprungligen av Baron:

Samsungs porting av Android för lite äldre enheter är inte hypersnabb. Är det samma med alla tillverkare?

Med nyare enheter så är det inget fel på Samsungs UI. Sony har ett väldigt lätt UI. Lenovo gissar jag har det med (eftersom Motorola har det). Asus har jag ingen koll på mer än att folk verkar nöjda.

Åk till en butik och kläm och känn lite.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-01-18 17:39
Ursprungligen av Baron:

Samsungs porting av Android för lite äldre enheter är inte hypersnabb. Är det samma med alla tillverkare?

Glöm Android om du vill ha uppdaterat OS.
Räkna inte med mer än det som kommer med den.

Annars titta på iPad eller möjligen Windows-platta.

  • Medlem
  • 2017-01-18 17:42
Ursprungligen av keptang:

Med nyare enheter så är det inget fel på Samsungs UI. Sony har ett väldigt lätt UI. Lenovo gissar jag har det med (eftersom Motorola har det). Asus har jag ingen koll på mer än att folk verkar nöjda.

Jag tänkte mer att tiden det tar fär Samsung att släppa ut nyare Androidbyggen till äldre devicer är lång om det är fäärt att vänta alls.
Det känns som att man sitter med den version av Android man köpte med plattan, lite som @Json_81 skriver.

  • Medlem
  • 2017-01-18 17:45
Ursprungligen av Json_81:

Glöm Android om du vill ha uppdaterat OS.
Räkna inte med mer än det som kommer med den.

Annars titta på iPad eller möjligen Windows-platta.

Ipad och Windows är inga alternativ. Jag behöver en modern Androidplatta för test av Android-appar, och för att slippa att den bli mer omodern än den måste vara undrar jag vad jag ska tänka på vid köpet, utöver att den ska levereras med ett så modernt os som möjligt.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-01-18 17:57
Ursprungligen av Baron:

Ipad och Windows är inga alternativ. Jag behöver en modern Androidplatta för test av Android-appar, och för att slippa att den bli mer omodern än den måste vara undrar jag vad jag ska tänka på vid köpet, utöver att den ska levereras med ett så modernt os som möjligt.

Då hade jag valt en med bra community stöd så du kan lägga in custom rom.
Jag vet att du skrev att du inte ville det, men tillverkarna är dåliga på att uppdatera telefonerna och katastrofalt dåliga på att uppdatera plattorna. Google har ju inte släppt några nya nexus plattor, annars vore det väl lämpligast.

Ursprungligen av Baron:

Ipad och Windows är inga alternativ. Jag behöver en modern Androidplatta för test av Android-appar, och för att slippa att den bli mer omodern än den måste vara undrar jag vad jag ska tänka på vid köpet, utöver att den ska levereras med ett så modernt os som möjligt.

HTC (Google) Nexus 9 bör du köpa då tycker jag. Den fick senaste Android (7) redan i september/oktober.
http://www.techradar.com/reviews/pc-mac/table...

Finns säkert begagnad också om du letar.

  • Medlem
  • 2017-01-18 18:58
Ursprungligen av Baron:

Jag ska köpa en Androidplatta. Vad ska man tänka på? Hur viktigt är det att den levereras med Android 6? Är det skillnad i olika tillverkares portningstakt av nya Androidversioner? Jag har ingen lust att roots den och ladda hem uppgraderingar från ryska sajter… :/

Absolut Marshmallow
Köpte Samsung Tab A 10.1 (2016) 16GB Wifi nyss för ca 2700 kr. Trevlig platta
Vill man ha bättre skärm och prestanda så finns ju S2 men till ett högre pris.
Prisvärda Lenovo plattor kör sällan Marshmallow
Jag har haft Samsung plattor och mobiler och det blir absolut mindre bloatware för varje år.

Ursprungligen av Baron:

Ipad och Windows är inga alternativ. Jag behöver en modern Androidplatta för test av Android-appar, och för att slippa att den bli mer omodern än den måste vara undrar jag vad jag ska tänka på vid köpet, utöver att den ska levereras med ett så modernt os som möjligt.

Om du ska ha den som testplattform är det ett feltänk - bestäm er för hur långt ner ni ska stödja; 4 eller 5 är populära cut-offs för närvarande - och kör det OS:et på plattan att testa med. En app som kompilerats mot t.ex. 5:an och kör felfritt i den kommer köra precis lika felfritt i 7:an och framtida senare versioner. Anledningen till detta är just precis att det finns en massa äldre plattor där ute som ni inte vill exkludera.

  • Medlem
  • Schtåkkhålm
  • 2017-01-19 02:55

Kan fortfarande rekommendera Nvidia Shield K1- Har haft min i över ett år, och är väldigt nöjd

Under 2000 spänn kostar skapelsen, och är fortfarande nästan det snabbaste man kan köpa. Lägg på 300 spänn så får du 128GB SD-kort också...

https://shield.nvidia.se/store/tablet/k1
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3405859

Nougat uppdatering på ingång om nån vecka...

Senast redigerat 2017-01-19 19:09
  • Medlem
  • 2017-01-20 08:25
Ursprungligen av GustafMA:

Om du ska ha den som testplattform är det ett feltänk - bestäm er för hur långt ner ni ska stödja; 4 eller 5 är populära cut-offs för närvarande - och kör det OS:et på plattan att testa med. En app som kompilerats mot t.ex. 5:an och kör felfritt i den kommer köra precis lika felfritt i 7:an och framtida senare versioner. Anledningen till detta är just precis att det finns en massa äldre plattor där ute som ni inte vill exkludera.

Vi har redan "äldre" enheter. Men ska vi testa även på nyare plattformar känns det dumt att köpa nåt som redan är "omodernt".

1
Bevaka tråden