Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Airpods har två procent av marknaden

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apples nya trådlösa lurar är en försäljningssuccé, men att de skulle ha 26 procent av marknaden stämmer inte enligt nya siffror.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2017-01-18 10:18

Ja, 25% lät lite extremt. Blev väldigt förvånad först.

Att någon trodde att det var 26% är rätt kul ändå.

Tvivlar dock inte på att det är runt 26 procent av försäljningen i december för näthandeln. Detta lär ju omfatta alla förbokningar av Airpods.

Men för en rättvis bild av marknadsandelen krävs givetvis en längre tidsperiod, och att även försäljning i fysiska butiker räknas in.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-01-18 10:48
Ursprungligen av jakobnilsson:

Tvivlar dock inte på att det är runt 26 procent av försäljningen i december för näthandeln. Detta lär ju omfatta alla förbokningar av Airpods.

Men för en rättvis bild av marknadsandelen krävs givetvis en längre tidsperiod, och att även försäljning i fysiska butiker räknas in.

Precis, tror inte heller siffran 26% är fel, den är bara baserad på ett visst urval.
Hursom är även 2% imponerande för en nysläppt produkt.

  • Medlem
  • Växjö, Sweden
  • 2017-01-18 16:12
Ursprungligen av jakobnilsson:

Tvivlar dock inte på att det är runt 26 procent av försäljningen i december för näthandeln. Detta lär ju omfatta alla förbokningar av Airpods.

Men för en rättvis bild av marknadsandelen krävs givetvis en längre tidsperiod, och att även försäljning i fysiska butiker räknas in.

När jag läste 26% tänkte jag att det måste röra sig om bara "true wireless"-lurar, då är det säkert en relevant siffra men att de bara räknat näthandel förklarar ju saken.

Tror ärligt att tom 2% är i överdrift iaf än så länge.

Skiter i vilket. Vad jag vet är att jag har ett par och frugan nu oxå vill ha och vi hittar det ingenstans. Inte i Sverige och inte i Spanien.
Airpods är verkligen awesome. Särskilt ihop med klockan.

1
Bevaka tråden