Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV-serier

Tråden skapades och har fått 770 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ngn som vet eller har hört, om och när tv-shows kommer till itunes i Sverige?

Någon som har en uppfattning om Westworld än?

Intressant, en aning annorlunda. Jag gillar den men frugan fastnar inte.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2016-10-10 18:47
Ursprungligen av BlackSmp:

Någon som har en uppfattning om Westworld än?

Intressant, en aning annorlunda. Jag gillar den men frugan fastnar inte.

Jag har än så länge bara sett första avsnittet. Funderar på att se om det igen innan jag tittar på andra delen men jag tycker fortfarande att första delen var mycket intressant och lovande inför framtida avsnitt! Svårt att säga så mycket om serien men den verkar en aning annorlunda och välgjord.

Walking Dead S07E01

Varning!!!
Efter hur S06 slutade så var man ju förberedd.
Sjukaste avsnittet hittills.
Hur bemöter man ondska? Kan man bemöta det?
Det måste man nog strategiskt, annars växer den…Hitler….ISIS

Får se hur säsongen fortsätter…pust ???

  • Medlem
  • 2016-11-17 18:38

Nu är detta inte en TV serie och kanske har den tipsats om tidigare.

Men har man 12 minuter över är denna tänkvärd och gripande

https://youtu.be/yhMi0tkYyT8

Glitch - på Netflix rekommenderas. Jag och frun är redan inne på fjärde avsnittet och började titta i morse

Plot (från Wikipedia)
James Hayes (Patrick Brammall) is a small town policeman in Yoorana. He is called to the local cemetery in the middle of the night, after six people have inexplicably risen from the dead in perfect health. With no memory of their identities, they are determined to discover who they are and what has happened to them. James and one of them recognise each other, and along with local doctor Elishia McKellar (Genevieve O'Reilly), James struggles to keep the case hidden from his colleagues, his family, and the world. The six people are all linked in some way, and the search begins for someone who knows the truth about how and why they have returned.[4]

Har ni dött här:)

Nästa tips: Crazyhead från Netflix. Brittisk demonserie i sex avsnitt. Jag gillar den här korta formen av serier - kompakt och helt lagomt utflippat!

Ska kolla in Taboo snart (kör binge-watch varannan vecka om det finns något att se). Annars är det dött för mig (demoner, zombies vampyrer, etc är inte min grej...kanske för gammal för sådant). Saknar mera coola spion/politik (Homeland) och politik/makt (House of Cards) grejer. Snart kickar väl Better call saul och Ray Donovan igång igen. Och Silicon Valley.

Rekomenderar "Halt And Catch Fire" - sista säsong är visst under prod tror jag - för nördar är det en underbar serie. Jag fattar inte varför denna serie knappt är känd alls. Skumt.

Medici var en STOR besvikelse...ja, det är ren Harlequin-trams för småtjejer. Att Dustin Hoffman ställde upp på detta är helt ofattbart...kanske läste han inte ens manus. En SÅ fascinerande period i civilisationens historia och en SÅ extremt betydelseful familj...och dom gör bara skit av det! Jezez! Kunde ha blivit lika bra som The Borgias (med Jeremy Irons) - åtminstone - men icke. Jag tror det är italienarna i denna samproduktion mellan Italen & Hollywood som ställt till det. man förstår hur illa det är redan med vinjetten och den musiken.

Om någon har tips på serie om makt/politik/internationellt/spioneri/corporations/etc - tipsa här.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-01-14 17:11
Ursprungligen av Demiurgen:

Om någon har tips på serie om makt/politik/internationellt/spioneri/corporations/etc - tipsa här.

Blacklist?
The americans?

Ursprungligen av Demiurgen:

Ska kolla in Taboo snart (kör binge-watch varannan vecka om det finns något att se). Annars är det dött för mig (demoner, zombies vampyrer, etc är inte min grej...kanske för gammal för sådant). Saknar mera coola spion/politik (Homeland) och politik/makt (House of Cards) grejer. Snart kickar väl Better call saul och Ray Donovan igång igen. Och Silicon Valley.

Rekomenderar "Halt And Catch Fire" - sista säsong är visst under prod tror jag - för nördar är det en underbar serie. Jag fattar inte varför denna serie knappt är känd alls. Skumt.

Medici var en STOR besvikelse...ja, det är ren Harlequin-trams för småtjejer. Att Dustin Hoffman ställde upp på detta är helt ofattbart...kanske läste han inte ens manus. En SÅ fascinerande period i civilisationens historia och en SÅ extremt betydelseful familj...och dom gör bara skit av det! Jezez! Kunde ha blivit lika bra som The Borgias (med Jeremy Irons) - åtminstone - men icke. Jag tror det är italienarna i denna samproduktion mellan Italen & Hollywood som ställt till det. man förstår hur illa det är redan med vinjetten och den musiken.

Om någon har tips på serie om makt/politik/internationellt/spioneri/corporations/etc - tipsa här.

Har sett första avsnittet av Taboo. Rekommenderas! Håller med om Catch and caught fire - helt underbar serie.
En serie som jag verkligen gillar är Helix. Tyvärr så blev det bara 2 säsonger av den. Man måste se den från början annars fattar man ingenting.
Sista säsongen av Grimm har börjat. Homeland kommer väl snart och GOT...

Ursprungligen av Demiurgen:

Om någon har tips på serie om makt/politik/internationellt/spioneri/corporations/etc - tipsa här.

Den är väl omnämnd ett par gånger här men Person of Interest är en av de bästa i den genren enligt mig

Nya avsnitt av Sherlock säsong 4 finns på netflix.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-16 15:15
Ursprungligen av BlackSmp:

Den är väl omnämnd ett par gånger här men Person of Interest är en av de bästa i den genren enligt mig

...som är slut sedan länge. Blev fyra (fem?) säsonger.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2017-01-16 16:12
Ursprungligen av zinned:

...som är slut sedan länge. Blev fyra (fem?) säsonger.

5 och det sista kom för ett halvår sen eller så. Skulle inte kalla det "sedan länge".

Ursprungligen av zinned:

...som är slut sedan länge. Blev fyra (fem?) säsonger.

Och det hindrar inte att det var en suverän serie som slutade när den stod på topp... Sista avsnittet 21/6-2016 gör den inte direkt lastgammal.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Nya avsnitt av Sherlock säsong 4 finns på netflix.

Vi bänkar oss i kväll för att se sista avsnittet... Det blir förhoppningvis en höjdare

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-01-17 09:27
Ursprungligen av BlackSmp:

Och det hindrar inte att det var en suverän serie som slutade när den stod på topp... Sista avsnittet 21/6-2016 gör den inte direkt lastgammal.

I min värld är det lastgammalt. Har man sett ett avsnitt av en tv-serie för ett halvår sedan så är det oerhört länge sedan

Mycket bra serie för övrigt.

Säkerligen redan blivit omnämnd i tråden men jag måste rekommendera Elementary, kanske det bästa som någonsin producerats i TV-serieformat. Jonny Lee Miller är fenomenal som Sherlock och Lucy Liu är även hon mycket bra i sin roll som Watson.

  • Medlem
  • 2017-02-05 07:09
Ursprungligen av Demiurgen:

Ska kolla in Taboo snart (kör binge-watch varannan vecka om det finns något att se). Annars är det dött för mig (demoner, zombies vampyrer, etc är inte min grej...kanske för gammal för sådant). Saknar mera coola spion/politik (Homeland) och politik/makt (House of Cards) grejer. Snart kickar väl Better call saul och Ray Donovan igång igen. Och Silicon Valley.

Rekomenderar "Halt And Catch Fire" - sista säsong är visst under prod tror jag - för nördar är det en underbar serie. Jag fattar inte varför denna serie knappt är känd alls. Skumt.

Medici var en STOR besvikelse...ja, det är ren Harlequin-trams för småtjejer. Att Dustin Hoffman ställde upp på detta är helt ofattbart...kanske läste han inte ens manus. En SÅ fascinerande period i civilisationens historia och en SÅ extremt betydelseful familj...och dom gör bara skit av det! Jezez! Kunde ha blivit lika bra som The Borgias (med Jeremy Irons) - åtminstone - men icke. Jag tror det är italienarna i denna samproduktion mellan Italen & Hollywood som ställt till det. man förstår hur illa det är redan med vinjetten och den musiken.

Om någon har tips på serie om makt/politik/internationellt/spioneri/corporations/etc - tipsa här.

Designated Survivor är lysande
Kommer nytt i mars

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-02-05 17:49
Ursprungligen av PaO:

Designated Survivor är lysande
Kommer nytt i mars

Ja, den är kanon. Fattar dock inte varför man har ett tre månader långt uppehåll mitt i säsongen, värdelöst.

Ursprungligen av zinned:

Ja, den är kanon. Fattar dock inte varför man har ett tre månader långt uppehåll mitt i säsongen, värdelöst.

Ja det är märkligt, tyvärr känns det som att det blir vanligare och vanligare med dessa uppehåll.

  • Medlem
  • 2017-02-05 19:31
Ursprungligen av zinned:

Ja, den är kanon. Fattar dock inte varför man har ett tre månader långt uppehåll mitt i säsongen, värdelöst.

Håller med och kollade varför
Tror det beror på att ABC beställde först 10 talet avsnitt men ökade sedan till 22 st. Kanske därför annars ligger vi nog så nära släppet i USA att vi märker av det mer

  • Medlem
  • 2017-02-05 19:34

Krakel Spektakel för barnen
Man kan ju köpa filmen men intressant experiment att barnen får se ett nytt avsnitt i veckan ?
Min 5 åriga son och 3 åriga dotter springer omkring i veckorna och sjunger "Krakel Spektakel Kusin Vitamin hängde och slängde i en gardin"
Opsis Kalopsis är även där
Intressant att den skrevs 1947, känns tidlöst

  • Medlem
  • Malmö
  • 2017-02-06 11:21
Ursprungligen av PaO:

Håller med och kollade varför
Tror det beror på att ABC beställde först 10 talet avsnitt men ökade sedan till 22 st. Kanske därför annars ligger vi nog så nära släppet i USA att vi märker av det mer

Aha, där ser man.

Ursprungligen av PaO:

Håller med och kollade varför
Tror det beror på att ABC beställde först 10 talet avsnitt men ökade sedan till 22 st. Kanske därför annars ligger vi nog så nära släppet i USA att vi märker av det mer

Bättre än det omvända... Beställa 22 och lägga ner efter 10;)

Jag började med att titta på den men fortsatte inte. Inte för att jag tyckte att den var dålig men hade egentligen fullt i mitt TV-schema

Mind Hunter. Netflix. I samma klass som första säsongen av True Detective

Kan tipsa om denna intressanta dokumentär
https://urplay.se/program/194802-pionjarerna-...

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-01-02 16:30
Ursprungligen av BlackSmp:

Mind Hunter. Netflix. I samma klass som första säsongen av True Detective

Det bådar ju inte gott...tyckte true detective var helkass

Banshee

Banshee - brutalt spännande.

http://www.imdb.com/title/tt2017109/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2018-01-03 10:02
Ursprungligen av ettlångochjobbigtanvändarnamn:

Banshee - brutalt spännande.

http://www.imdb.com/title/tt2017109/

Det var en mycket bra serie, tyvärr nerlagd.

Bevaka tråden